Handelsbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Forsøkte å bytte til Handelsbanken på grunn av god avtale med fagforening jeg er medlem i. Banken oppleves som utrolig utdatert i forhold til andre banker og beskrivelser av hvordan man for eksempel bestiller bankID sender deg i sirkel. Tekst på nettside: "Hvis du skal avslutte tidligere bankforhold er det viktig at du først bestiller ny BankID fra Handelsbanken. Dette gjøres i nettbanken. Når det er gjort, må du legitimere deg med pass på nærmeste bankkontor." Problemet er bare at du ikke kan bestille i nettbanken uten å ha legitimert deg i banken. Når jeg forsøkte å påpeke dette skriftlig ble jeg oppringt av kundebehandler som sa at jeg var den eneste som hadde problemer med denne formuleringa, og at det er helt åpenbart av den teksten at man skal legitimere seg først. Dessuten hadde ikke han noe ansvar for hva som står på nettsidene og kunne ikke endre det som stod der. Man kan lure på hvordan de kan ha Norges mest tilfredse kunder. At man må legitimere seg på et av deres kontorer som kun har åpent mellom 9 og 15 på hverdager skal også være "veldig enkelt" for kundene, som må ta en halv dag fri fra jobb for skaffe bankID. Handelsbanken har mye å gå på for å imponere meg på kundeservice og tekniske løsninger. Det blir ikke bankbytte i denne omgang, til tross for god avtale med fagforening.
Jeg skiftet til Handelsbanken fordi fagforeninga har en god avtale der, men aller mest fordi Sbanken ble kjøpt opp av DnB. Som årelang Sbanken-kunde forventet jeg en effektiv og moderne nettbank også hos Handelsbanken, men det viste seg å være for optimistisk. Det føles som å gå minst ti år bakover i tid - dessverre! Jeg beklager å si det, men dere må søke hjelp og komme opp på nivå med de digitale løsningene raskt, hvis folk skal orke å bli hos dere.
Jeg opplever Handelsbanken som en seriøs bank som har god kundebehandling, men kan bli bedre på sine digitale løsninger. Nettbanken og mobilbanken er svært oversiktlig og viser mye relevant informasjon, men designet henger litt etter og det føles som en god gammeldagsmobil bank. Det hadde vært fint hvis nett og mobilbanken fikk en liten oppussing. Jeg har også inntrykket at Handelsbanken interne system er ikke så robuste. Når vi skulle fikse mobilbank til 12 åringen med kodebrikke, så signerte vi begge avtalen, men det kom ingen nettbrikke i posten etter flere uker. Jeg tok kontakt med banken og de sa at jeg måtte gjøre det på nytt. Kom heller ikke den gang, men etter en tredje signering klarte Handelsbanken endelig å få det ordnet. De sa at det var en systemfeil som resulterte i at vi måtte vente i over 1 mnd for å få det fikset. Det er helt fantastisk at Handelsbanken tilbyr Apple Pay. Hvis en bank ikke tilbyr Apple Pay, så er det en dealbreaker for meg. Det er langt bak mål at Handelsbanken ikke har Google Pay støtte da. Alt i alt er helhetsintrykket mitt at Handelsbanken er en pålitelig bank med en seriøs nøytral holdning som ikke finner på noe slags "tull". Skulle bare ønske at Handelsbankene sine digitale løsninger hadde blitt bedre så hadde de fått 5 stjerner
Jeg ønsket å opprette et enkelt kort og konto, noe som burde ta Handelsbanken et par virkedager MAKS. Dette klarer de selvfølgelig ikke, og bruker hele to uker. Noe DnB brukte ÉN virkedag på! Latterlig… Man kan også nevne at de ignorerte Mail i hele én uke før jeg fikk kort og ikke besvarende svar. Skuffende, men gir tre stjerner fordi banken er fin og har gode løsningen når man faktisk klarer å bli kunde…
Banken vet hvem jeg er og med personlig rådgiver blir mine saker ivaretatt på en utmerket måte.
Alltid hjelpsom og kundevennlig. Depositumskonto har jeg fått hjelp med, og god veiledning på tlf. 24t service.
Dere skriver stadig vekk at dere stikker av gårde med de beste kundevurderingene. Men hvorfor er det slik? Jo, for at dere avverger utilfredse kunder, dem er dere ikke interessert i å snakke med og ta med i vurderingen. Her dier dette fordi jeg har opplevd det selv. Jeg ble oppringt og bedt om en vurdering, jeg åpnet med å fortelle om en hendelse og ble da fortalt om at det ikke var slike kunder som meg man skulle snakke med. Dette taler vel gir seg selv? Er det noe mer å si?