Himla Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Etter å ha brukt Himla siden tidlig mars i år, "flyktning" fra Sbanken etter DNB oppkjøpet, så er jeg så langt meget fornøyd. Enkel men "driftssikker" bank. Dekker 90% av mine behov. Ganske likt det Sbanken også gjorde. Renten har holdt seg ok og regner med den vil det fremover også. Det at Himla også har konkurransedyktig sparekonto pluss 1% rente på brukskonto er veldig bra. I tillegg fikk jeg informasjon om kundeutbytte. Så langt en veldig fornøyd kunde her😊
Oi oi, for en hyggelig tilbakemelding, Ole 😊 Veldig kjekt å ta deg imot og velkommen skal du være. Godt å høre at du er fornøyd med både boliglånsrenten og sparerenten. Vi er strålende fornøyd med å ha deg som kunde 😃
Alltid kjapp oppfølging fra rådgiver og som alltid har svart ut alle de dumme spørsmålene mine på et godt og informativt vis. Virker oppriktig interessert i å hjelpe meg med hva enn jeg har lurt på i perioden min som kunde!
Hei Ola! Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde!🤩 Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter, som det ikke trengs pruting for å få. Din tilbakemelding hjelper oss til å bli enda bedre!💙 Ønsker deg en strålende dag! Hilsen
Veldig fornøyd etter å ha bytta til Himla Bank. Nettbank og kundeservice er utmerket, og ikke minst rentenivået. Rask behandlingstid på lånesøknader. Ingenting å utsette etter snart 2 år i denne banken 😊
Hei Ørjan! Tusen takk for en fantastisk hyggelig omtale! Vi er så glad for å ha deg som fornøyd kunde, det skal vi jobbe knallhardt for at du fortsatt skal være. Det er spesielt kjekt at du setter pris på arbeidet vi har lagt ned i å tilby brukervennlige og digitale banktjenester, og de himla gode rentene våre😊 Ha en himla fin dag! Hilsen Laila
Da jeg har ønsker om å bytte bank har jeg sendt forespørsel til noen få banker som har gode lånebetingelser. Ble møtt ev en særdeles lite hyggelig dame som skulle hatt seg et par år på skolebenken for å lære seg folkeskikk og kundeservice. Heldigvis slipper jeg å være kunde der hvis det er sånn alle ansatte er opplært til å behandle kundene sine.
Hei. Takk for din ærlige tilbakemelding. Veldig trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, det er jo absolutt ikke slik vi ønsker å vise oss frem. Vi jobber på for at våre kunder alltid skal være himla fornøyde, men har vi tydeligvis ikke levert varene. Hvis det er noe vi kan gjøre for å rette opp inntrykket igjen, ta gjerne kontakt. Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla
Sendte en søknad om å flytte et boliglån jeg har betjent i mange år. Har aldri hatt noen betalingsutsettelser og har ikke hatt en eneste betalingsanmerkning i hele mitt liv. Fikk avslag på søknaden da de mente at det var umulig for meg å betjene dette lånet. Latterlig.
Hei Vilde Vi er pliktig å se på både belåningsgrad og betjeningsevne. Vi behandler alle søknader som nye lån og må ta hensyn til dagens satser når det gjelder utgifter i husholdningen. Her bruker vi SIFO budsjett som utgangspunkt. Vi kan ikke kommentere enkeltsaker her, men dersom du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt. Hilsen Kristoffer i Himla
Søker om å overføre eksisterenda lån til denne banken, og får avslag fordi "likviditet" er for dårlig i forhold til lånebeløpet?? Lånet er ca 25% av boligens verdi! Og lånesummen er lavere enn det opprinnelige lånet jeg ber om å få overført! For å i det hele tatt søke, må du opprette en konto i samme banken først! nå har jeg altså "konto" der, men lån, nei! Snakk om å bondefange da! Tror dere jeg kommer til å benytte denne kontoen nå? Når alt kommer til alt, er dette ne bank i samme "leia" som DNB, det sier vel ikke lite... Dette var ingenting å skryte av nei! "Himla" bank v/K., som jeg ser også svarer her...
Tusen takk for din tilbakemelding. Det er mange begreper å holde styr på og i dette tilfellet har det nok stokket seg litt om. Betjeningsevnen (likviditet) handler om husholdes utgifter i forhold til inntekter, mens belåningsgrad gjelder forholdet mellom gjeld (størrelse på boliglån) og beregnet verdi på huset. Kunder i Himla kan maksimalt låne 75% av beregnet verdi på boligen sin. I forhold til likviditet, bruker vi standard SIFO budsjett som et utgangspunkt. Himla er pliktig til å se på disse to begrepene separat og gjøre en vurdering ut i fra det. Ellers er det ikke riktig at det er nødvendig å åpne en konto når du søker om lån. Får du derimot innvilget søknaden din må du selvfølgelig etablere deg som kunde med en konto. Etter henvendelse fra deg ble din konto slettet dagen etterpå. Er det fremdeles noe som er uklart, er du velkommen til å ta kontakt. Hilsen Kristoffer i Himla.
Vi var misfornøyd med kundebehandling og lite konkurransedyktige renter i vår forrige bank. Himla var lett å bytte til og kommunikasjon, kundebehandling og bankmeny var lettvint. Sjekk renten i den bank og bytt om du er misfornøyd.
Hei Henrik, Supert å høre at du er fornøyd med å bytte til oss 😃 Det et er så kult å ha deg som kunde, og vi digger oppfordringen din om å bytte til oss 🤩 Hilsen Anne