Himla Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Sendte en søknad om å flytte et boliglån jeg har betjent i mange år. Har aldri hatt noen betalingsutsettelser og har ikke hatt en eneste betalingsanmerkning i hele mitt liv. Fikk avslag på søknaden da de mente at det var umulig for meg å betjene dette lånet. Latterlig.
Hei Vilde Vi er pliktig å se på både belåningsgrad og betjeningsevne. Vi behandler alle søknader som nye lån og må ta hensyn til dagens satser når det gjelder utgifter i husholdningen. Her bruker vi SIFO budsjett som utgangspunkt. Vi kan ikke kommentere enkeltsaker her, men dersom du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt. Hilsen Kristoffer i Himla
Søker om å overføre eksisterenda lån til denne banken, og får avslag fordi "likviditet" er for dårlig i forhold til lånebeløpet?? Lånet er ca 25% av boligens verdi! Og lånesummen er lavere enn det opprinnelige lånet jeg ber om å få overført! For å i det hele tatt søke, må du opprette en konto i samme banken først! nå har jeg altså "konto" der, men lån, nei! Snakk om å bondefange da! Tror dere jeg kommer til å benytte denne kontoen nå? Når alt kommer til alt, er dette ne bank i samme "leia" som DNB, det sier vel ikke lite... Dette var ingenting å skryte av nei! "Himla" bank v/K., som jeg ser også svarer her...
Tusen takk for din tilbakemelding. Det er mange begreper å holde styr på og i dette tilfellet har det nok stokket seg litt om. Betjeningsevnen (likviditet) handler om husholdes utgifter i forhold til inntekter, mens belåningsgrad gjelder forholdet mellom gjeld (størrelse på boliglån) og beregnet verdi på huset. Kunder i Himla kan maksimalt låne 75% av beregnet verdi på boligen sin. I forhold til likviditet, bruker vi standard SIFO budsjett som et utgangspunkt. Himla er pliktig til å se på disse to begrepene separat og gjøre en vurdering ut i fra det. Ellers er det ikke riktig at det er nødvendig å åpne en konto når du søker om lån. Får du derimot innvilget søknaden din må du selvfølgelig etablere deg som kunde med en konto. Etter henvendelse fra deg ble din konto slettet dagen etterpå. Er det fremdeles noe som er uklart, er du velkommen til å ta kontakt. Hilsen Kristoffer i Himla.
Vi var misfornøyd med kundebehandling og lite konkurransedyktige renter i vår forrige bank. Himla var lett å bytte til og kommunikasjon, kundebehandling og bankmeny var lettvint. Sjekk renten i den bank og bytt om du er misfornøyd.
Hei Henrik, Supert å høre at du er fornøyd med å bytte til oss 😃 Det et er så kult å ha deg som kunde, og vi digger oppfordringen din om å bytte til oss 🤩 Hilsen Anne
Konstant god utlånsrente i to år så langt, hyggelige kundebehandlere, utbetaling av utbytte(!) og god innskuddsrente. Samt veldig rask og smertefri prosess med godkjenning av lånesøknaden vår. Kan ikke se hvordan det får blitt så mye bedre enn det.
Hei Paal :-) Så kult å høre at du bare har gode ting å si om oss 😊 Vi er skikkelig heldig som har deg som kunde og setter pris på den himla fine omtalen 🤩 Hilsen Laila
Byttet til Himla etter å ha vært i samme bank over 15 år. Ikke fornøyd med kundeservice i tidligere bank. Fra jeg søkte om flytting av lån til banken tok kontakt tok det kun få timer. Ble oppringt av en meget hyggelig og serviceinnstilt rådgiver. God oppfølgning og veiledning under prosessen. En av markedets beste lånerenter👍🏻 Oversiktlig og fin nettbank/app. Fortsett det gode arbeidet. Kan trygt anbefales.
Tusen takk for en kanonfin omtale Knut😊 Herlig å høre at du har vært så fornøyd med, appen/nettbanken, servicen og renten 🤩 Ha en strålende dag ☀ Hilsen Laila
Jeg hadde sperret kortet mitt og bestilt nytt, men fant det tilbake. Uten kort var jeg helt lost, men kundesupport hos Himla reddet dagen. Denne banken tar kunden på alvor:-)
Så stas med en så god tilbakemelding Isabel 🤩 Helt supert at det løste seg, og ja helt enig, uten kort blir man helt lost 💳🆘 Hilsen Anne i Himla
Vi er blant de mange som bestemte seg for å bytte bank hvis Sbanken ble kjøpt opp av DNB. Vi fikk langt bedre rentebetingelser pp lånet i Himla, rask og enkel flytteprosess, en ok nettløsning/app og vårt første møte med kundeservice var hyggelig. Godt fornøyd 🙂
Så kjekt å høre at dere er fornøyd, Lars 😊 Tusen takk for en himla fin omtale ⭐⭐⭐⭐⭐ Vi er superglad for å ha deg som kunde. Vi skal jobbe på for at du skal være minst like fornøyd i framtiden 😀 Hilsen Laila i Himla