JBF Sparebank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Min erfaring med kundeservice hos JBF har inntil nylig vært god. Nå svarer de ikke med navn på meldinger lenger og de svarer ikke nødvendigvis på det man etterspør. I tillegg har de begynt å ta høye gebyrer for det å kunne ruke banken på normal måte. De har også gebyr for innbetaling av lån månedlig, men også for ekstra innbetaling man ikke selv kan administrere. Jeg vurderer nå å bytte bank
Nettbank-appen har blitt verre og verre over tid, tregere, mindre oversiktlig og en gang i uken får du ikke logget på Opprette aksje-, eller fondskontoer o.l. er umulig, lettere hos Sbanken. Kundeservice kunne heller ikke hjelpe, og lovte at jeg skulle bli oppringt for hjelp senere - det har nå gått fire uker. Ventet da 25 min i kø, og samtalen ble midtveis lagt på av konsulent, jeg ble ikke ringt opp igjen, og måtte vente nye 25 min i kø? Høyere rente enn flere banker. Ikke helt overbegeistret dessverre
Etter å ha fylt ut alle felter for en betaling korrekt, kommer det bare opp en delvis utfyllt betalingsskjema i stedet for en bekreftelse om at betalingen er korrekt og registrert. Dette virker forvirrende.
JBF mister nå en kunde-, med kundeforhold siden 2007. Oppdaget nettopp at jeg har hatt en effektiv rente nå på 5,2, der konkurrende banker tilbyr et sted mellom 4,2-4,7. Jeg hadde forventet at de passet bedre på kundene sine. I tillegg tar de flere tusen kroner i etableringsgebyrer, termingebyrer osv. Tiltross for hyggelige kunderådgivere, går ikke dette lenger. Tapt nok penger på denne lojaliteten nå.
Utrolig service både bank og forsikring, lang tlf kø i bank og tragisk musikk kan avsluttes med «tilbakering», og det går kjapt👍 Totalt sett er min opplevelse den aller beste…
Hei! Tusen takk for en kjempehyggelig tilbakemelding :) Ønsker deg en riktig fin dag, Hilsen JBF
Jeg er ikke fornøyd med den nye appen - nettsiden, den gamle appen og nettsiden var mye enklere. Vanskelig med godkjenning av flere efakturaer med bruk av brikke bare en gang.
Hei Hans! Takk for din tilbakemelding. Synd å høre at den nye mobilappen vår ikke faller i smak. Vi håper du vil gi den litt tid, for den er hele tiden under utvikling for at vi kan gjøre den bedre. Utviklerne våre vil alltid ha tilbakemeldinger, så gjerne bruk tilbakemeldingsfunksjonen i appen - den finner du helt nederst når du er logget inn i mobilbanken. Da kan du tipse de om å forbedre godkjenning av flere fakturaer samtidig. Ønsker deg en fin dag, Hilsen JBF
For ikke lenge siden innførte JBF Bank (og Eika gruppen?) ny nettbank løsning. Den vi har hatt noen år har vi vært svært godt fornøyd med og vi var godt vant med etter hvert. Oversiktelig og grei å bruke. Så får vi ny løsning uten at det var særlig klart kommunisert til (eller ikke minst kommunisert fra) kunden hva som var problemet med den gamle. En god del penger koster også slike nye versjoner av dataprogram - som vi kunder naturligvis indirekte betaler en stor del av. Data leverandører vil alltid prøve å selge inn at "man trenger en ny løsning". Det er delvis det de lever av. IKT avdelinger i virksomhet syns ofte det er stas. Men hvor mye er brukerne involvert og spurt. Det er også en betydelig tidskostnad en påfører brukere i å måtte bruke tid på nye vaner og ny systemforståelse - i tillegg til ergrelse og tapt kundetillit fordi brukerne ikke skjønner vitsen.