Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert oktober 2024
Nordea Bank
1.8
476 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 476 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
53
22
23
56
322
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundeservice

Omtale av  Kristin N

For det første 2 timers ventetid!! Og så klarer dei å trekke penger fra meg hver måned uspesifisert og ikke får jeg penger tilbake heller..jeg er misfornøyd med hele banken.Snart bytter jeg bank

Svar fra Nordea Bank
02.10.2024 14:00

Hei Kristin. Det er trist å lese at du ønsker å bytte bank. Vi for tiden stor pågang og beklager for den lange ventetiden. Informasjon om gebyrer som blir trukket fra din konto blir spesifisert på dine kontoutskrifter. Om du mener at du er trukket feil skal vi selvfølgelig undersøke dette nærmere for deg, men da trenger vi at du kontakter oss direkte på vår kundservice via chat i nettbank/mobilbank eller på telefon 232 06001. Vi håper på å høre fra deg! /Yousof

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Helt utrolig dårlig

Omtale av  Sveinung H

Merkelig hvor mye problemer det er mulig for en bestemt bank å ha med alle sine løsninger, nettbank å mobil bank spesielt.

Svar fra Nordea Bank
24.09.2024 12:00

Hei Sveinung. Takk for at du deler din opplevelse. Vi beklager de problemene du har opplevd med våre tjenester den siste tiden. Nylig gjennomførte vi planlagt vedlikehold. Parallelt har vi registrert en økning i tjenestenektangrep (DDoS-angrep) i Norden. Kombinasjonen av disse faktorene har ført til at enkelte av våre IT-tjenester i perioder kan være trege eller utilgjengelige. Det er viktig å understreke at disse problemene er utelukkende tekniske. Det dreier seg ikke om brudd på personvernet, og verken midler eller sensitive kundeopplysninger er påvirket. Hovedprioriteringen vår er at kundene alltid skal ha tilgang til tjenester. Vi jobber nå uavbrutt med å stabilisere tjenestene og sørge for normal drift, og beklager for ulempene og problemene dette har skapt for deg som kunde. /Yousof

Bare positiv ang Nordea

Omtale av  Rita

Har brukt denne banken i 34 år,så det sier vel alt. Flott kundeservice ,alltid der for kundene og får den hjelpen en måtte trenge.Ikke noe negativt å si.Kommer aldri til å bytte bank !! Rita

Svar fra Nordea Bank
23.09.2024 19:31

Hei Rita. Det er hyggelig å lese at du har vært kunde hos oss i hele 34 år! Vi setter pris på at du er kunde hos oss. Tusen takk for fin omtale, vi skal fortsette å jobbe hardt med å holde deg fornøyd. /Yousof

Rett og slett elendig kundeservice.

Omtale av  Kjetil

Elendig bank og kundeservice. Styr unna. Brukt 3 dager for å få kontakt. får satt opp møte i dag kl 10:00 så ringer de ikke engang. Ventet 1t 40 min. Så mye betyr kunder for dere. Dere har 1,8 stjerner å det er kun fordi 1 stjerne er det laveste. Fortjener ikke 1 stjerne engang. Innlogging med bank id har vært nede i 36 timer også.

Svar fra Nordea Bank
20.09.2024 16:01

Hei Kjetil. Det er trist å lese dine negative opplevelser hos oss og slik skal det selvfølgelig ikke være. Når vi har avtalt at vi skal ringe deg opp skal vi selvfølgelig holde oss til avtalen noe vi ikke har gjort i ditt tilfelle og det må vi bare beklage for. Vi har dessverre hatt ustabiliteter med nett- og mobilbanken som gjør at noen kunder ikke får logget seg inn med BankID. Vi jobber nå på spreng med å få dette løst og beklager på det ytterligste for ulempene dette har medført./ Yousof

Boligån og sparing

Omtale av  Eva R

Heia, Jeg byttet fra DNB (var tidligere postbanken) til dere i 2012 og det har jeg ikke angret på. Jeg fikk avslag på lån i Dnb, men fikk boliglån hos dere og startet sparing i aksjefond etter rådgiving fra dere. Jeg har nå solgt en del av aksjene og betalt ut boliglånet hos dere. Endelig gjeldfri og fortsetter sparing hos dere. Veldig fornøyd med kunde behandling, og har ikke hatt noen problemer. Takker for at dere reddet meg fra DNB!

Svar fra Nordea Bank
20.09.2024 15:47

Hei Eva. Takk for fin tilbakemelding, dette setter vi pris på. Det hyggelig å lese at du har fått den hjelpen du trengte hos oss. Det gleder oss å lese at du er gjeldsfri og at du ønsker å fortsette din sparing hos oss. Vi skal selvfølgelig fortsette å jobbe hardt med å holde deg fornøyd! /Yousof

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Erfaringer fra dagligbank

Omtale av  Anders

Hei! jeg har skrevet anmeldelse tidligere med bedre omdømme. Nå har jeg brukt nordea et års tid, og jeg opplever nettbanken som utrolig lite gjennomført. En LANG rekke basic funksjoner mangler. Endelig kan man endre dato på avtalegiro da, det er jo bra. Opparbeidet, ikke bokført rente, må komme på plass asap. I tillegg må den nye nettbanken utvikles MYE raskere. Min gamle bank DNB innser jeg jo nå var helt overlegene rent teknisk. Føles som jeg har reist 15 år tilbake i digital tid. Arbeider dere med dette?

Svar fra Nordea Bank
12.09.2024 09:02

Hei Anders! Takk for din omtale. Vi jobber nå med å komme med en funksjon som viser renter på konto i nett- og mobilbank. Vi ser for oss at denne funskjonen er tilgjengelig i løpet av kort tid. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle vår nett- og mobilbank og jeg kan garantere deg at vi arbeider med dette. / Yousof

Dårlig oppfølging og holder på kundenes penger

Omtale av  Anonym

Opplever dårlig kundeservice. De har sperret kontoen vår grunnet overføringer prøvd i et annet land, som i utgangspunktet er positivt. Men de bruker lang tid på å fikse nytt bankkort og klarer heller ikke overføre pengene til en konto vi kan bruke i mellomtiden. Hver gang vi ringer sier de at de skal fikse det men ingen klarer å gjøre noe med det. Alle pengene som kunne vært satt på sparing taper vi renter på på denne tiden, pluss at vi ikke får betalt regninger. Dette får konsekvenser som banken fraskriver seg helt ansvar for.

Svar fra Nordea Bank
23.08.2024 11:03

Hei. Det er leit for meg å lese at dette er inntrykket du har etter du har vært i kontakt med oss. Vi ønsker å gi kundene våre god oppfølging på henvendelser som kommer, og gi en god opplevelse i kontakt med oss. Det er beklagelig dersom dette ikke er tilfellet. Jeg har dessverre ikke tilgang til å se hva som har skjedd i den aktuelle saken, og jeg ønsker derfor at du kontakter oss igjen for å få status på saken. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg med videre, og rette opp i din opplevelse. / Mathea

Nordea Bank har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR