Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert oktober 2024
Nordea Bank
1.8
476 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 476 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
53
22
23
56
322
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Rett og slett elendig kundeservice.

Omtale av  Kjetil

Elendig bank og kundeservice. Styr unna. Brukt 3 dager for å få kontakt. får satt opp møte i dag kl 10:00 så ringer de ikke engang. Ventet 1t 40 min. Så mye betyr kunder for dere. Dere har 1,8 stjerner å det er kun fordi 1 stjerne er det laveste. Fortjener ikke 1 stjerne engang. Innlogging med bank id har vært nede i 36 timer også.

Svar fra Nordea Bank
20.09.2024 16:01

Hei Kjetil. Det er trist å lese dine negative opplevelser hos oss og slik skal det selvfølgelig ikke være. Når vi har avtalt at vi skal ringe deg opp skal vi selvfølgelig holde oss til avtalen noe vi ikke har gjort i ditt tilfelle og det må vi bare beklage for. Vi har dessverre hatt ustabiliteter med nett- og mobilbanken som gjør at noen kunder ikke får logget seg inn med BankID. Vi jobber nå på spreng med å få dette løst og beklager på det ytterligste for ulempene dette har medført./ Yousof

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Boligån og sparing

Omtale av  Eva R

Heia, Jeg byttet fra DNB (var tidligere postbanken) til dere i 2012 og det har jeg ikke angret på. Jeg fikk avslag på lån i Dnb, men fikk boliglån hos dere og startet sparing i aksjefond etter rådgiving fra dere. Jeg har nå solgt en del av aksjene og betalt ut boliglånet hos dere. Endelig gjeldfri og fortsetter sparing hos dere. Veldig fornøyd med kunde behandling, og har ikke hatt noen problemer. Takker for at dere reddet meg fra DNB!

Svar fra Nordea Bank
20.09.2024 15:47

Hei Eva. Takk for fin tilbakemelding, dette setter vi pris på. Det hyggelig å lese at du har fått den hjelpen du trengte hos oss. Det gleder oss å lese at du er gjeldsfri og at du ønsker å fortsette din sparing hos oss. Vi skal selvfølgelig fortsette å jobbe hardt med å holde deg fornøyd! /Yousof

Erfaringer fra dagligbank

Omtale av  Anders

Hei! jeg har skrevet anmeldelse tidligere med bedre omdømme. Nå har jeg brukt nordea et års tid, og jeg opplever nettbanken som utrolig lite gjennomført. En LANG rekke basic funksjoner mangler. Endelig kan man endre dato på avtalegiro da, det er jo bra. Opparbeidet, ikke bokført rente, må komme på plass asap. I tillegg må den nye nettbanken utvikles MYE raskere. Min gamle bank DNB innser jeg jo nå var helt overlegene rent teknisk. Føles som jeg har reist 15 år tilbake i digital tid. Arbeider dere med dette?

Svar fra Nordea Bank
12.09.2024 09:02

Hei Anders! Takk for din omtale. Vi jobber nå med å komme med en funksjon som viser renter på konto i nett- og mobilbank. Vi ser for oss at denne funskjonen er tilgjengelig i løpet av kort tid. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle vår nett- og mobilbank og jeg kan garantere deg at vi arbeider med dette. / Yousof

Dårlig oppfølging og holder på kundenes penger

Omtale av  Anonym

Opplever dårlig kundeservice. De har sperret kontoen vår grunnet overføringer prøvd i et annet land, som i utgangspunktet er positivt. Men de bruker lang tid på å fikse nytt bankkort og klarer heller ikke overføre pengene til en konto vi kan bruke i mellomtiden. Hver gang vi ringer sier de at de skal fikse det men ingen klarer å gjøre noe med det. Alle pengene som kunne vært satt på sparing taper vi renter på på denne tiden, pluss at vi ikke får betalt regninger. Dette får konsekvenser som banken fraskriver seg helt ansvar for.

Svar fra Nordea Bank
23.08.2024 11:03

Hei. Det er leit for meg å lese at dette er inntrykket du har etter du har vært i kontakt med oss. Vi ønsker å gi kundene våre god oppfølging på henvendelser som kommer, og gi en god opplevelse i kontakt med oss. Det er beklagelig dersom dette ikke er tilfellet. Jeg har dessverre ikke tilgang til å se hva som har skjedd i den aktuelle saken, og jeg ønsker derfor at du kontakter oss igjen for å få status på saken. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg med videre, og rette opp i din opplevelse. / Mathea

Dårlig ivaretakelse av kundeforhold

Omtale av  Anne L. H

Få filialer, laaang ventetid når du ringer kontofonen for å snakke med kundebehandler, nærmeste minibank er 44 km unna en vei, utfordrende å ikke ha samme muligheten som andre banker tilbyr ifht kontaktinnskudd og uttak i butikk. Ikke tilfredsstillende ivaretagelse, og manglende fleksibilitet for oss som kunde av Nordea.

Svar fra Nordea Bank
22.08.2024 11:29

Hei Anne. Vi setter pris på din ærlige tilbakemelding. Det er mange som ønsker å prate med oss i det siste og dette skaper en lenger ventetid enn vi ønsker å ha. Vi jobber på spreng og til full kapasitet for å redusere køen og kunne hjelpe deg så fort som mulig. Vi minner om at vår kundeservice er åpent fra søndag til fredag mellom 08:00 - 21:00, og lørdager mellom 08:00 - 17:00 og at det er mest trafikk i perioden 10:00 til 15:00. Unngår du den mest trafikkerte tiden, så skal du forhåpentligvis komme i kontakt med oss uten å vente særlig lenge. Angående kontanter i butikk så kan jeg meddele at vi har fått på plass avtale med NorgesGruppen for Nordea kunder :) Det vil si at du kan både ta ut og sette inn kontanter på Kiwi, Meny, Jacob's, Joker, Nærbutikken og Spar. Dersom du er misfornøyd med ditt kundeforhold eller betingelser hos oss ta gjerne en telefon til oss på 232 06001 så skal vi sette deg i dialog med riktig person i banken som kan ta en gjennomgang sammen med deg. / Everth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ganske bra

Omtale av  Per C. J

God fastrente (5,1%) på innskudd, men kunne gjerne vært som SVEA bank med 5,3%. I hvert fall bedre enn DNB. Kunde siden 1969.

Svar fra Nordea Bank
16.08.2024 15:38

Hei Per. Det gleder oss å lese at du er godt fornøyd som kunde hos oss og benytter deg av vårt tilbud på Fastrentekonto. Vi setter også pris på din tilbakemelding. / Everth

Håpløs mobilbank

Omtale av  Lene

Fikk raskt finansiering og hjelp til boliglån, det er bra, men å bruke selve banken i det daglige er slitsomt. Nettbanken til Nordea er lite brukervennlig. Fikk tilsendt en sms om at jeg måtte gi samtykke i nettbanken. Jeg logger meg inn, men klarer ikke finne frem. Selv om det er en fane som heter "Samtykker", så var ikke dette rett sted. Måtte ringe banken og få veiledning, og de innrømte selv at den var vanskelig å finne frem til. Mobilbanken er enda mer krise. Grensesnittet er helt håpløst, det er uoversiktlig og vanskelig å finne frem. Her trengs en redesign! Mobilbanken bruker jeg nesten daglig, men fordi Nordeas er så tungrodd å bruke så vurderer jeg sterkt å bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
12.08.2024 11:39

Hei Lene. Det er leit å lese at du har hatt dårlige erfaringer med nett - og mobilbanken vår. Vi har nylig gjort en rekke endringer og implementeringer for å forbedre funksjonalitet og tilgjengelighet i nettbanken. En av disse endringene er at du kan selv sette opp et display som passer deg best ut fra dine behov. Dog det er alltid rom for å bli enda bedre og vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din opplevelse av nettbanken med oss. Jeg sender dine tilbakemeldinger videre til utviklerne slik at vi kan gjøre det enda enklere og raskere for deg. Ønsker deg en fortsatt fin dag :) / Everth

Nordea Bank har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR