Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Alt mann har handlet blir kun trukket de siste dagene i måneden. Og datoer på handel blir da feil. Umulig å følge budsjett når banken ikke klarer å trekke til rett tid.
Hei Eirik. Når du handler skal kontoen din belastes umiddelbart. Noen kjøp vil skje offline, og da vil ikke transaksjonen registreres på kontoen din før terminalen kobles på nett igjen. Jeg skjønner at det kan være forvirrende, og at det er frustrerende når transaksjoner ikke registreres umiddelbart. /Fredrik
Jeg prøvde i 3 ukers tid få kontakt med rådgivern min for å diskutere mulighetene for en justering av boliglånerenten min. I dag fikk jeg endlig tak i han (etter andre forsøket). Jeg fortalte da at jeg prøvde å tak i han i flere uker. Han spør då hvorfor jeg ikke bare tar kontakt med nettbanken. Jeg forteller han da at det er viktig for meg å ha en fast kunderådgiver, slik at jeg kan ta direktekontakte (ved behov). Jeg blir da avbrudd og får spørsmålet "hva er det du vil egentlig"? Jeg er veldig skuffet over å bli mottatt på den måten (særlig etter å ha slitt med å få kontakt over en lengre tid). Jeg ser meg som en god kunde og forventer meg en god tone når jeg vel ringer. At jeg dessuten blir henvist til nettbanken gjør meg irritert. Er målet at at Nordea kun skal jobbe digitalt på fremover? Jeg har nå bestemt meg for å flytte boliglånet mitt, jeg kan ikke acceptere slikt behandling.
Hei Kim. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen etter du har vært i kontakt med oss. Det er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å fremstå, og må bare beklage på det sterkeste! Når det kommer til rentejusteringer på lån er det slik at vi i utgangspunktet hever rentene på både utlån og innskudd for alle kunder. Det gjør vi da det reflekterer utvikling i markedspriser i den gitte perioden. Vi har i tillegg til dette individuell tilpasning på utlånsrenter for kunder, når kundene kontakter oss. Nå får jeg ikke undersøkt hva som ble gjort i din sak her, men vi ønsker selvfølgelig å foreta en vurdering av din rente dersom det fremdeles er aktuelt for deg. /Julie
Og få tak i de er nesten umulig har prøvd og avslutte en konto i flere år som de sier at ikke finnes, men jeg får årsoppgave vært år? Forklarer det men de sier bare at den ikke finnes HALLO det står 180.44 kroner der og jeg får det samme utskriften vært år med en høyere saldo? Drivere dere en lekebank, og chatte på nett der får man aldri svar. Og når kundeservice endelig svarer så sitter personen og ler og prater med andre på banken også når jeg får kontakt så er de frekke... Bytt jobb sier jeg for dere kan ikke jobben deres.
Hei Pål! Vi får dessverre ikke gått inn på ditt kundeforhold her, men om du får en årsoppgave med oss der det fremgår en saldo så stemmer det at du har en konto med oss. Hvorfor vi ikke har sett dette når du har vært i kontakt med oss har jeg ikke noe godt svar på, men dette skal vi selvsagt få sett på for deg. Om du har BankID så send oss gjerne en melding via 'Digital Postkasse' enten etter du er innlogget i nettbanken (om du fortsatt har med oss), eller via vår hjemmeside ved at du velger "Logg Inn" - "Digital Postkasse" (litt til venstre i menyen som kommer opp). /Andreas
Nordea tok over billånet etter gjensidige, hadde autogiro som funket hos gjensidige mens nå får eg tilsendt faktura og purringer til en adresse som jeg har byttet for 2 år siden. Gjensidige hadde ingen problemer med og sende brev til den nye adressen men det har Nordea.
Hei Damian. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen av oss. Vi ønsker selvfølgelig å sende fakturaen til den adressen du oppholder deg på. Billånene våre ligger hos vårt datterselskap Nordea Finans. Jeg håper du har anledning til å kontakte dem direkte på telefonnummer 232 06020 slik at de kan oppdatere adressen din. De holder åpent mandag - fredag 08:00-16:00. /Fredrik
Har lest en del av kritikken under, men har selv aldri hatt de samme problemene. Alltid behjelpelige og trivelige kundebehandlere. Nytt utvidet boliglån ble gitt uten problemer og de endret til og med nettbanken til det bedre etter at jeg som ny kunde (for lenge siden) ønsket ting annerledes. Er ikke ansatt i Nordea nei om noen lurer. Skal dog sjekke min flytende rente og om Nordea er konkurransedyktig fremdeles.
Hei Olsen. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! :). Godt å høre du er fornøyd når du har vært i kontakt med oss. Dersom du skulle ønske en gjennomgang på renten din kan du gjerne kontakte oss enten på telefon eller via chat I nettbanken, så hjelper vi deg selvsagt med å sette opp et telefonmøte. Ønsker deg en riktig god helg :) /Cathrine
God mobilbank må nevnes som positivt! Informasjonen gitt om spareprodukter i møte med banken var også veldig bra. Men så det negative. Flere ganger har jeg opplevd at boliglånsrenta har blitt satt opp og at jeg har måttet ringe og prute for å få redusert den igjen. Jeg forventer bedre og at banken til enhver tid skal gi meg den beste tilgjengelig renta jeg kan tilbys. Da jeg snakket med kundeservice om dette var vedkommende tydelig brydd over at jeg reagerte på dette når det uansett bare var snakk om småpenger. Uryddig! Videre skårer banken utrolig lavt på området som klima, menneskerettigheter og lignende. Jeg ser helst at mine investeringer ikke brukes på å undertrykke mennesker og ødelegge planeten.
Hei Vegard. Tusen takk for konstruktiv og god tilbakemelding til oss. Jeg må jo starte med å takke for at du likte vår mobilbank og var fornøyd med informasjonen du mottok vedrørende spareprodukter. I tillegg må jeg beklage på det sterkeste om du hadde en dårlig opplevelse etter kontakt med vår kundeservice, det er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen skal oppleve. Når det kommer til rentejusteringer på lån er det slik at vi i utgangspunktet hever rentene på både utlån og innskudd for alle kunder. Det gjør vi da det reflekterer utvikling i markedspriser i den gitte perioden. Vi har i tillegg til dette individuell tilpasning på utlånsrenter for kunder, når kundene kontakter oss. Så når det gjøres generelle rentejusteringer er det ikke på individuell tilpasning. Det var flere rentejusteringer i 2019 som gjorde at flere kunder tok kontakt flere ganger for individuell justering. Når det kommer til klima, menneskerettighet og lignende kan jeg love deg at det er noe vi fokuserer på her i Nordea. Vi jobber hele tiden for å bli bedre, for det er selvsagt alltid områder vi kan bli bedre på. Dessverre er det iblant vanskelig å klare å vise frem alt det positive arbeidet vi faktisk gjør, når mangelen på en felles standard for arbeid med bærekraft skaper urettferdige utgangsposisjoner for en del av aktørene. Du kan lese mer om vår ansvarlige investeringer på følgende link https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/fond/ansvarlige-investeringer.html
Dag etter dag, helt forskjellige tidspunkter. 119 minutter kø, 121 minutter kø, får ikke bruke kundeservice chat fordi bankID ikke virker med nytt SIM og jeg ikke finner brikken etter flytting. Jeg kommer tydeligvis aldri til å få tak i en ny brikke for å aktivere denne dritten før jeg sitter og venter i to j#%la timer i telefonen, natt, dag eller kveld. Jeg blir gal.
Hei Liv. Det er svært mange som forsøker å komme i kontakt med oss i disse dager og det dannes derfor kø til vår Kundeservice. Vår kundeservice er åpen 24 timer i døgnet, sju dager i uken og du må gjerne forsøke igjen på mer ukurante tidspunkt (tidlig på morgenen eller sent på kvelden). Dette er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å framstå og jeg må bare beklage for de ulempene dette medfører for deg. Når du kommer gjennom så håper jeg du får den hjelpen du trenger. /John