Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Mega Skitbank, inte bara i Norge men också i Sverige. Suger pengar från sina kunder på ett sleipt vis, så att deras chefer ska få sina miljonlönner.
Hei Sara, takk for din omtale. Det er leit å lese at du har så dårlig oppfatning av oss. Dersom du er misfornøyd med dine lånebetingelser anbefaler jeg å ta kontakt med oss på telefon 232 06001 eller via chat, så skal vi ta en gjennomgang. / Everth
Etter mangeårig kundeforhold hos Nordea var det lett å bytte bank i forbindelse med salg av bolig og kjøp av ny (skulle gjort det lenge før). Det er bare å gå inn på et hvilket som helst rentebarometer, Nordea kommer langt ned på listen, uavhengig av evt. fordeler ved medlemsskap i fagforeninger eller ei. Det tok meg en time (alt gjort digtalt) å få tilslag på lån med "topp 3" betingelser i ny bank (Himla). Derfor: Har du boliglån, benytt rentebarometre og bytt bank til en som gir bedre betingelser! Der er ikke et eneste argument for å bli værende hos Nordea. Ikke vær lojal bare fordi du har et langt kundeforhold bak deg. Det taper du stort på.
Hei Tore, Det er leit å høre at du har valgt å bytte bank. Jeg ønsker å takke deg for kundeforholdet hos oss og håper du blir fornøyd med ny bankforbindelse. Skulle våre veier krysses ved en senere anledning er du hjertelig velkommen tilbake til oss i Nordea, våre dører er alltid åpne! /Steffen
Denne banken har en meget tungvint nettbank, fordi man logges raskt av. Å f.eks. gå gjennom dokumenter, da ikke alle ble lastet ned tidligere....så må man logge seg på i eninga. Man blir etter kort tid automatisk logget av. Dette er tidkrevende og ikke minst frustrerende. Har konto i annen bank, og der er aldri noe slike problem. Forstår ikke hvorfor ikke Nordea nettbank kan ha pålogging i noe lengre tid. En rekker jo knapt finne dokumentet før man er logget ut. Nettbanken ser grei ut og har bra funksjonalitet. Ellers fornøyd med Nordea. De har hyggelig og hjelpsom kundeservice, som har åpent også litt på kvelden. Men trekker absolutt ned i vurderingen - at tiden etter innlogging i nettbanken er ufattelig kort. Gjør noe med dette Nordea. Er garantert flere som misliker utallige automatiske utlogginger i nettbanken ved bruk.
Hei Lill, Tusen takk for omtale og tilbakemelding. Vi forstår godt at det er ønskelig med en lengre grense for når en blir logget ut grunnet inaktivitet. For å beskytte mot at uvedkommende utnytter en som går fra PC uten å logge ut av Nettbanken, har det blitt innført en grense på maksimalt 5 minutter med inaktivitet før en skal logges ut. Bakgrunnen for dette er i all hovedsak å beskytte mot at sensitiv betalingsdata ikke blir tilgjengelig for andre. Det gleder meg veldig å høre at du er fornøyd med både Nettbank og den hjelpen du får hos kundeservice, dette inntrykket skal vi jobbe hardt for å opprettholde. Kundeservice er åpent hver dag, hele året - skulle det være behov for en telefon eller chat må du mer enn gjerne ta kontakt, vi står klare til å hjelpe deg. /Steffen
Styr unna! Dyrt og ulønnsomme banken såm tjener alt for mye på oss. Ingen kundeutbytte her.
Hei Håkon, Takk for omtalen din. Vi har ikke kundeutbytter på lik linje med enkelte andre banker, det er helt riktig. Ønsker du en gjennomgang av betingelsene dine må du gjerne ta kontakt med oss på telefon 232 06001 eller via chat. /Steffen
Elendig kundeservice og ekstremt lang behandlingstid på flytte av boliglån. Sendte inn alt av informasjon i oktober -23 og ble forespeilet en behandlingstid på 8-10 dager. Sitter her nå, snart 5 måneder og flere purringer senere, uten å høre noen ting. Får ikke beskjed om at lånet er under behandling eller hvor lang tid dette kommer til å ta. Styr unna denne banken!
Hei Julie, Tusen takk for omtale og tilbakemelding! Jeg kan ikke annet enn sterkt beklage om det du skriver faktisk er tilfellet, sånn skal det selvsagt ikke være. Behandlingstiden for flytting av boliglån avhenger av antallet saker vi har inne til enhver tid, 5 måneder er dog ikke noe vi skal være bekjent med - her mistenker jeg at noe har sviktet fra vår side. Ta mer enn gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 eller via chat slik at vi får sjekket opp i saken for deg. /Steffen
Flyktning fra Sbanken og valgte kjapt og naivt Nordea siden de er en bank fra a til å på papiret. Etter å ha levd i en bankverden som var kjapt og oversiktelig så møtte jeg på en dinosaur. Opprette brukskonto... vente en dag for å få en melding om "nå er konto klar til bruk", noe som jeg de siste 24 år har fått på sekundet. Opprettet sparekonto, samme ventetid... Zzzz Zzzz " så en melding et døgn etterpå "klar til bruk" Opprettet barnekonto. Tok dager... også sparekonto ung. Med selvskryt på hjemmesiden om at kontosiden til barn er "spesielt tilpasset barn" så kan ikke barna se sparekonto uten å ha full råderett over uttak på en sparekonto som i utgangapunktet skulle disponeres gjennom foreldre. Dvs; sparekonto kan være på foreldrenes side og usynelig for barna, da er pengene trygge. Skal barn se kontoen og eventuelt sette over penger fra forbrukskontoen, så kan de også ta ut penger uten foreldres samtykke. Hvordan er slik ubrukelig løsning mulig i 2024? Faste trekk mellom kontoer kan ikke endre beløp eller dato. står i hjelpen at man kan det, men valgene er kun slette. Sikkert en bug i forbindelse med overgang ny og gammel nettside, men burde forvente bedre kvalitet av en stor bank. At de faktisk kvalitetssiker og funksjonstester nye sier før lansering. Ikke klarer dem å ha på førstesiden enkel oversikt over samlet innskudd brukskontoer og sparekontoer. Man må fram med hoderegning for å se oversikter. Nye meldinger vises ikke, man må fysisk plotte seg inn på dokumenter for å se om det har kommet nye. Og så klart, de bruker kun e-boks, ikke digipost. Hvor vrient er det å sende til det folk ønsker?
Hei Runar, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale og konstruktive tilbakemeldinger til oss. Jeg forstår godt at overgangen til oss fra Sbanken krever noe tilvenning, både Nett- og Mobilbank og våre systemer fungerer på andre måter enn en heldigital bank som Sbanken var på et tidspunkt. De digitale løsningene våre jobbes det iherdig med og vi blir bedre og bedre, for å komme helt i mål har vi dog en liten vei å gå. Prosessen for å etablere konto har blitt vesentlig raskere enn tidligere, åpnes en konto skal denne være klar til bruk i løpet av noen få minutter – har du erfaring med både en og to dager må jeg bare beklage, sånn skal det ikke være. Når det opprettes kundeforhold til barn legges det automatisk inn en begrensning som gjør at barna ikke har tilgang til Sparekonto før de fyller 18 år. Det er mulig å fjerne denne om ønskelig, barna vil da kunne se Sparekontoen sin ved innlogging i Nett- og Mobilbank. Den forenklede innloggingen barna får gir tilgang til saldo og transaksjoner på Brukskonto og Sparekonto (dersom begrensning tas bort), samt PIN-koden til bankkortet. Fra fylte 13 år er det mulig å etablere BankID hvor barna da også kan overføre både fra og til Sparekonto, per nå er det ikke mulig å begrense uttak fra Sparekonto hvor foreldre må samtykke – dette tar vi selvsagt med oss videre. Utvikling av både Nett- og Mobilbank skjer løpende, ønsket om en samlet oversikt over innskudd på Bruks- og Sparekontoer skal videreformidles som tips til forbedring. e-Boks er leverandør av funksjonen for digital utsendelse av dokumenter hos oss, Digipost er derfor ikke et alternativ når en mottar dokumenter. /Steffen
Det er SVÆRT vanskelig og tungvindt å komme i kontakt med Nordea, særlig ved hastesaker. Det finnes INGEN e-post eller annet telefonnummer enn tlf. 232 06001. Her er det ventetid på opptil 1 time. Chatroboten er udugelig. Er meget skuffa over Nordea, jeg kommer til å skifte bank. En chatrobot bør i det minste kunne stille opp beløpsgrensa for overføring. Skal ikke være nødvendig å måtte bruke unødvendige ressurser på en slik "bagatell", når du uansett har identifisert deg med bank-id.
Hei Amalie. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse i kontakt med vårt kundesenter. Vi prøver å svare kundene våre så fort som mulig og det kan være noe større pågang til tider. Dersom det gjelder en hastesak sendes det til raskere behandling etter du har kommet i kontakt med oss. Av sikkerhetsgrunner er det veldig begrenset hva vår chatbot kan endre av personlige innstillinger. Dette vil kreve menneskelig hjelp for å hindre svindel og lekkasje av sensitive opplysninger. Jeg beklager for ulempene dette kan ha forårsaket og håper at du vil gi oss en sjanse så skal vi alltid forsøke å gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd. / Everth