Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Flyktning fra Sbanken og valgte kjapt og naivt Nordea siden de er en bank fra a til å på papiret. Etter å ha levd i en bankverden som var kjapt og oversiktelig så møtte jeg på en dinosaur. Opprette brukskonto... vente en dag for å få en melding om "nå er konto klar til bruk", noe som jeg de siste 24 år har fått på sekundet. Opprettet sparekonto, samme ventetid... Zzzz Zzzz " så en melding et døgn etterpå "klar til bruk" Opprettet barnekonto. Tok dager... også sparekonto ung. Med selvskryt på hjemmesiden om at kontosiden til barn er "spesielt tilpasset barn" så kan ikke barna se sparekonto uten å ha full råderett over uttak på en sparekonto som i utgangapunktet skulle disponeres gjennom foreldre. Dvs; sparekonto kan være på foreldrenes side og usynelig for barna, da er pengene trygge. Skal barn se kontoen og eventuelt sette over penger fra forbrukskontoen, så kan de også ta ut penger uten foreldres samtykke. Hvordan er slik ubrukelig løsning mulig i 2024? Faste trekk mellom kontoer kan ikke endre beløp eller dato. står i hjelpen at man kan det, men valgene er kun slette. Sikkert en bug i forbindelse med overgang ny og gammel nettside, men burde forvente bedre kvalitet av en stor bank. At de faktisk kvalitetssiker og funksjonstester nye sier før lansering. Ikke klarer dem å ha på førstesiden enkel oversikt over samlet innskudd brukskontoer og sparekontoer. Man må fram med hoderegning for å se oversikter. Nye meldinger vises ikke, man må fysisk plotte seg inn på dokumenter for å se om det har kommet nye. Og så klart, de bruker kun e-boks, ikke digipost. Hvor vrient er det å sende til det folk ønsker?
Hei Runar, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale og konstruktive tilbakemeldinger til oss. Jeg forstår godt at overgangen til oss fra Sbanken krever noe tilvenning, både Nett- og Mobilbank og våre systemer fungerer på andre måter enn en heldigital bank som Sbanken var på et tidspunkt. De digitale løsningene våre jobbes det iherdig med og vi blir bedre og bedre, for å komme helt i mål har vi dog en liten vei å gå. Prosessen for å etablere konto har blitt vesentlig raskere enn tidligere, åpnes en konto skal denne være klar til bruk i løpet av noen få minutter – har du erfaring med både en og to dager må jeg bare beklage, sånn skal det ikke være. Når det opprettes kundeforhold til barn legges det automatisk inn en begrensning som gjør at barna ikke har tilgang til Sparekonto før de fyller 18 år. Det er mulig å fjerne denne om ønskelig, barna vil da kunne se Sparekontoen sin ved innlogging i Nett- og Mobilbank. Den forenklede innloggingen barna får gir tilgang til saldo og transaksjoner på Brukskonto og Sparekonto (dersom begrensning tas bort), samt PIN-koden til bankkortet. Fra fylte 13 år er det mulig å etablere BankID hvor barna da også kan overføre både fra og til Sparekonto, per nå er det ikke mulig å begrense uttak fra Sparekonto hvor foreldre må samtykke – dette tar vi selvsagt med oss videre. Utvikling av både Nett- og Mobilbank skjer løpende, ønsket om en samlet oversikt over innskudd på Bruks- og Sparekontoer skal videreformidles som tips til forbedring. e-Boks er leverandør av funksjonen for digital utsendelse av dokumenter hos oss, Digipost er derfor ikke et alternativ når en mottar dokumenter. /Steffen
Det er SVÆRT vanskelig og tungvindt å komme i kontakt med Nordea, særlig ved hastesaker. Det finnes INGEN e-post eller annet telefonnummer enn tlf. 232 06001. Her er det ventetid på opptil 1 time. Chatroboten er udugelig. Er meget skuffa over Nordea, jeg kommer til å skifte bank. En chatrobot bør i det minste kunne stille opp beløpsgrensa for overføring. Skal ikke være nødvendig å måtte bruke unødvendige ressurser på en slik "bagatell", når du uansett har identifisert deg med bank-id.
Hei Amalie. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse i kontakt med vårt kundesenter. Vi prøver å svare kundene våre så fort som mulig og det kan være noe større pågang til tider. Dersom det gjelder en hastesak sendes det til raskere behandling etter du har kommet i kontakt med oss. Av sikkerhetsgrunner er det veldig begrenset hva vår chatbot kan endre av personlige innstillinger. Dette vil kreve menneskelig hjelp for å hindre svindel og lekkasje av sensitive opplysninger. Jeg beklager for ulempene dette kan ha forårsaket og håper at du vil gi oss en sjanse så skal vi alltid forsøke å gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd. / Everth
Dårlig service, lang ventetid. For å fikse enkelt sak 45 min på telefonn. De bare jukser på samtale og ingenting sjedde!
Hei Jakub, Tusen takk for din omtale. Vi har den siste perioden hatt lengre ventetider hos kundeservice enn ønskelig. Dette erkjenner vi og det er satt inn tiltak for å redusere tiden det tar å komme i kontakt med oss. Jeg beklager virkelig at du har hatt en dårlig opplevelse med oss på telefon, sånn skal det ikke være. Vi ønsker gjerne å rette opp inntrykket og løse saken din, du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på chat eller telefon 232 06001. /Steffen
Kaster ut kundene sine fra BankID uten gyldig grunn. Så må an selvfølgelig møte opp i en filial på andre siden av byen….
Hei! Takk for din omtale. Dersom en BankID-avtale er oppsagt så kan vi dessverre ikke fornye denne uten å ha gyldig legitimasjon av våre kunder. Dette kan kun ordnes ved fysisk scanning av passet/ID-kortet, så beklager så mye for ulempene dette kan medføre. /Andrine
Etter flere år i Norge flyttet jeg tilbake til Tyskland. Så langt har alt gått bra. Nå har Bankid på mobil blitt sperret. Nå kan du visstnok bruke det hvis du har norsk bostedsadresse. Det betyr at jeg ikke har tilgang til kontoen min. Heller ikke tilgang til offentlige institusjoner. Jeg er en fordelskunde, men som du ser er det verdiløst. Hvis du er ute etter en seriøs og kundevennlig bank, ikke velg Nordea.
Hei Marcel, og takk for din omtale. Det er riktig at man må ha en folkeregistrert adresse i Norge for å kunne fortsette å bruke BankID. Når en BankID-avtale utløper og man ikke bor i Norge lenger, vil denne avtalen dessverre ikke være mulig å fornye. Det vi kan ordne da er Nettbank uten BankID, slik du kan logge inn i Nettbanken og få oversikt over dine kontoer. Jeg skjønner at dette kan være frustrerende og beklager så mye for ulempene dette medfører. /Andrine
Valgte Nordea pga god rente i forbindelse med fagforening. Det var det ikke verdt. I Nordea så dropper de betalinger som ligger inne, uten å si ifra. Så får man purregebyr når regningene ikke er betalt… I starten måtte jeg ringe de for å få satt opp avtalegiro, for det gikk ikke an i nettbanken. I 2022! Hvis man sletter et fast oppdrag, kan det være det blir trukket likevel, for det er helt enorm forsinkelse i nett/mobilbanken. Har man da gjort noe annet med pengene, får man overtrekk på konto. Faste oppdrag kan ikke redigeres, man må slette og legge inn alt på nytt. Hvilken dato fast oppdrag utføres på virker det som Nordea bestemmer ved å kaste dart på en kalender. Hadde et fast trekk på lønningsdag 25., som en måned plutselig var satt opp til 29. - selv om den 25. var en helt vanlig torsdag (altså ingen røde dager involvert). Da var det ikke så kult å ha fast trekk fra felleskonto den 26… Man må sende inn et skjema for å åpne en sparekonto, så får du en iløpet av noen virkedager. Hos andre banker får man det ved å trykke på en knapp. Dette er bare det jeg kommer på i farta. Alle møter med Nordea har vært preget av dårlige tekniske løsninger og trege systemer. I det hele tatt en lite fleksibel bank, som ikke engang oppfyller minstekravet til en bank - som jeg tenker er å kunne utføre transaksjonene man har lagt inn, eller gi beskjed om noe har gått galt. Tviler på at du finner en verre bank i Norge i dag. Jeg var tidligere kunde hos DNB, og med unntak av de var litt dyre har jeg aldri vært borti liknende problemer som vi har møtt hos Nordea. Nå bytter vi til Bulder, i håp om å få en bank som opererer i det 21. århundre. Skal sannelig ikke mye til for å være mer fornøyd enn med Nordea.
Hei Ingrid, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Jeg vil starte med en beklagelse av opplevelsen du har av oss, dette er virkelig ikke noe vi ønsker å være bekjent med. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen av måten betalinger fungerer hos oss. Betalinger som ligger til forfall, enten gjennom Avtalegiro eller eFaktura, trekkes fra konto på angitt forfallsdato - gitt at det er dekning for fakturabeløpet. Slettes et fast oppdrag vil også kommende overføring/ betaling slettes, skulle en overføring "henge igjen" vil den avvises om det ikke er dekning, en konto overtrekkes ikke av den grunn. Hva gjelder Avtalegiro og opprettelse av helt ny avtale må en per i dag betale en faktura før forslaget opprettes i Nettbanken. Vi erkjenner at denne løsningen ikke er god nok og vi jobber med å på plass en bedre tjeneste i Nettbanken vår. Funksjonen for opprettelse av konto er heldigvis forbedret der alle kontotyper nå enkelt kan åpnes under fanen "Tjenester" i både Nett- og Mobilbank. Tilbakemeldingene dine tas naturligvis med videre hos oss for å forbedre våre produkter og tjenester. Jeg vil benytte anledningen til å takke deg for kundeforholdet og håper du blir fornøyd med ny bankforbindelse. /Steffen
Vi har alltid fått hjelp av Nordea og vi har lokale rådgivere.
Hei Per Ø, Tusen takk for hyggelig omtale og tilbakemelding. Fornøyde kunder setter vi veldig stor pris på! /Steffen