Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig service, enorm ventekø og udugelig robot

Omtale av  Amalie

Det er SVÆRT vanskelig og tungvindt å komme i kontakt med Nordea, særlig ved hastesaker. Det finnes INGEN e-post eller annet telefonnummer enn tlf. 232 06001. Her er det ventetid på opptil 1 time. Chatroboten er udugelig. Er meget skuffa over Nordea, jeg kommer til å skifte bank. En chatrobot bør i det minste kunne stille opp beløpsgrensa for overføring. Skal ikke være nødvendig å måtte bruke unødvendige ressurser på en slik "bagatell", når du uansett har identifisert deg med bank-id.

Svar fra Nordea Bank
21.02.2024 13:08

Hei Amalie. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse i kontakt med vårt kundesenter. Vi prøver å svare kundene våre så fort som mulig og det kan være noe større pågang til tider. Dersom det gjelder en hastesak sendes det til raskere behandling etter du har kommet i kontakt med oss. Av sikkerhetsgrunner er det veldig begrenset hva vår chatbot kan endre av personlige innstillinger. Dette vil kreve menneskelig hjelp for å hindre svindel og lekkasje av sensitive opplysninger. Jeg beklager for ulempene dette kan ha forårsaket og håper at du vil gi oss en sjanse så skal vi alltid forsøke å gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd. / Everth

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig service, lang ventetid.

Omtale av  Jakub I

Dårlig service, lang ventetid. For å fikse enkelt sak 45 min på telefonn. De bare jukser på samtale og ingenting sjedde!

Svar fra Nordea Bank
19.02.2024 09:50

Hei Jakub, Tusen takk for din omtale. Vi har den siste perioden hatt lengre ventetider hos kundeservice enn ønskelig. Dette erkjenner vi og det er satt inn tiltak for å redusere tiden det tar å komme i kontakt med oss. Jeg beklager virkelig at du har hatt en dårlig opplevelse med oss på telefon, sånn skal det ikke være. Vi ønsker gjerne å rette opp inntrykket og løse saken din, du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på chat eller telefon 232 06001. /Steffen

Styr langt unna

Omtale av  B

Kaster ut kundene sine fra BankID uten gyldig grunn. Så må an selvfølgelig møte opp i en filial på andre siden av byen….

Svar fra Nordea Bank
08.02.2024 13:12

Hei! Takk for din omtale. Dersom en BankID-avtale er oppsagt så kan vi dessverre ikke fornye denne uten å ha gyldig legitimasjon av våre kunder. Dette kan kun ordnes ved fysisk scanning av passet/ID-kortet, så beklager så mye for ulempene dette kan medføre. /Andrine

Sperret konto

Omtale av  Marcel M

Etter flere år i Norge flyttet jeg tilbake til Tyskland. Så langt har alt gått bra. Nå har Bankid på mobil blitt sperret. Nå kan du visstnok bruke det hvis du har norsk bostedsadresse. Det betyr at jeg ikke har tilgang til kontoen min. Heller ikke tilgang til offentlige institusjoner. Jeg er en fordelskunde, men som du ser er det verdiløst. Hvis du er ute etter en seriøs og kundevennlig bank, ikke velg Nordea.

Svar fra Nordea Bank
07.02.2024 13:44

Hei Marcel, og takk for din omtale. Det er riktig at man må ha en folkeregistrert adresse i Norge for å kunne fortsette å bruke BankID. Når en BankID-avtale utløper og man ikke bor i Norge lenger, vil denne avtalen dessverre ikke være mulig å fornye. Det vi kan ordne da er Nettbank uten BankID, slik du kan logge inn i Nettbanken og få oversikt over dine kontoer. Jeg skjønner at dette kan være frustrerende og beklager så mye for ulempene dette medfører. /Andrine

Norges verste bank.

Omtale av  Ingrid

Valgte Nordea pga god rente i forbindelse med fagforening. Det var det ikke verdt. I Nordea så dropper de betalinger som ligger inne, uten å si ifra. Så får man purregebyr når regningene ikke er betalt… I starten måtte jeg ringe de for å få satt opp avtalegiro, for det gikk ikke an i nettbanken. I 2022! Hvis man sletter et fast oppdrag, kan det være det blir trukket likevel, for det er helt enorm forsinkelse i nett/mobilbanken. Har man da gjort noe annet med pengene, får man overtrekk på konto. Faste oppdrag kan ikke redigeres, man må slette og legge inn alt på nytt. Hvilken dato fast oppdrag utføres på virker det som Nordea bestemmer ved å kaste dart på en kalender. Hadde et fast trekk på lønningsdag 25., som en måned plutselig var satt opp til 29. - selv om den 25. var en helt vanlig torsdag (altså ingen røde dager involvert). Da var det ikke så kult å ha fast trekk fra felleskonto den 26… Man må sende inn et skjema for å åpne en sparekonto, så får du en iløpet av noen virkedager. Hos andre banker får man det ved å trykke på en knapp. Dette er bare det jeg kommer på i farta. Alle møter med Nordea har vært preget av dårlige tekniske løsninger og trege systemer. I det hele tatt en lite fleksibel bank, som ikke engang oppfyller minstekravet til en bank - som jeg tenker er å kunne utføre transaksjonene man har lagt inn, eller gi beskjed om noe har gått galt. Tviler på at du finner en verre bank i Norge i dag. Jeg var tidligere kunde hos DNB, og med unntak av de var litt dyre har jeg aldri vært borti liknende problemer som vi har møtt hos Nordea. Nå bytter vi til Bulder, i håp om å få en bank som opererer i det 21. århundre. Skal sannelig ikke mye til for å være mer fornøyd enn med Nordea.

Svar fra Nordea Bank
06.02.2024 10:25

Hei Ingrid, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Jeg vil starte med en beklagelse av opplevelsen du har av oss, dette er virkelig ikke noe vi ønsker å være bekjent med. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen av måten betalinger fungerer hos oss. Betalinger som ligger til forfall, enten gjennom Avtalegiro eller eFaktura, trekkes fra konto på angitt forfallsdato - gitt at det er dekning for fakturabeløpet. Slettes et fast oppdrag vil også kommende overføring/ betaling slettes, skulle en overføring "henge igjen" vil den avvises om det ikke er dekning, en konto overtrekkes ikke av den grunn. Hva gjelder Avtalegiro og opprettelse av helt ny avtale må en per i dag betale en faktura før forslaget opprettes i Nettbanken. Vi erkjenner at denne løsningen ikke er god nok og vi jobber med å på plass en bedre tjeneste i Nettbanken vår. Funksjonen for opprettelse av konto er heldigvis forbedret der alle kontotyper nå enkelt kan åpnes under fanen "Tjenester" i både Nett- og Mobilbank. Tilbakemeldingene dine tas naturligvis med videre hos oss for å forbedre våre produkter og tjenester. Jeg vil benytte anledningen til å takke deg for kundeforholdet og håper du blir fornøyd med ny bankforbindelse. /Steffen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Nordea er min bank.

Omtale av  Per Ø

Vi har alltid fått hjelp av Nordea og vi har lokale rådgivere.

Svar fra Nordea Bank
22.01.2024 10:54

Hei Per Ø, Tusen takk for hyggelig omtale og tilbakemelding. Fornøyde kunder setter vi veldig stor pris på! /Steffen

Nett/mobil bank

Omtale av  Morten

Jeg var tidligere kunde når det var Gjensidige og Nordea Direct. Byttet til SBanken, men kommer nå tilbake pga SBanken blir DNB i praksis også. Velger Nordea pga rente via YS. I det store og hele greit fornøyd, men nett/mobil bank kan uten tvil bli bedre. Jeg anbefaler Nordea utviklerne å ta en kikk på SBanken sin nett/mobil bank og få inspirasjon for den er intuitiv, enkel og oversiktlig. Ikke minst rundt dette med sparing, fond og aksjer. Fortsatt for mange funksjoner hos Nordea hvor du blir sendt til gammel plattform. Håper det endrer seg veldig snart da det bare er slitsomt. For du må logge på, på nytt når du går fra det ene til det andre. Og det blir bare irriterende ganske kjapt.

Svar fra Nordea Bank
19.01.2024 12:52

Hei Morten! Velkommen så mye tilbake til oss🤩 Nettbanken/ Mobilbanken vår er stadig under utvikling og forbedring for å gjøre den mer oversiktlig og intuitiv for våre kunder. Setter stor pris på en tilbakemelding som dette, så tusen takk for det. /Andrine

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR