Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert oktober 2024
Nordea Bank
1.8
476 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 476 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
53
22
23
56
322
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Håpløs mobilbank

Omtale av  Lene

Fikk raskt finansiering og hjelp til boliglån, det er bra, men å bruke selve banken i det daglige er slitsomt. Nettbanken til Nordea er lite brukervennlig. Fikk tilsendt en sms om at jeg måtte gi samtykke i nettbanken. Jeg logger meg inn, men klarer ikke finne frem. Selv om det er en fane som heter "Samtykker", så var ikke dette rett sted. Måtte ringe banken og få veiledning, og de innrømte selv at den var vanskelig å finne frem til. Mobilbanken er enda mer krise. Grensesnittet er helt håpløst, det er uoversiktlig og vanskelig å finne frem. Her trengs en redesign! Mobilbanken bruker jeg nesten daglig, men fordi Nordeas er så tungrodd å bruke så vurderer jeg sterkt å bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
12.08.2024 11:39

Hei Lene. Det er leit å lese at du har hatt dårlige erfaringer med nett - og mobilbanken vår. Vi har nylig gjort en rekke endringer og implementeringer for å forbedre funksjonalitet og tilgjengelighet i nettbanken. En av disse endringene er at du kan selv sette opp et display som passer deg best ut fra dine behov. Dog det er alltid rom for å bli enda bedre og vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din opplevelse av nettbanken med oss. Jeg sender dine tilbakemeldinger videre til utviklerne slik at vi kan gjøre det enda enklere og raskere for deg. Ønsker deg en fortsatt fin dag :) / Everth

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Solid bank!

Omtale av  Roy M

Strålende design av nettbank, app, osv. Utmerket god kundebehandling. Lett å bruke og en av få banker som støtter Apple pay.

Svar fra Nordea Bank
05.08.2024 11:01

Hei Roy. Så gøy å lese at du stortrives som kunde hos oss og drar stor nytte av våre digitale produkter. Vi setter pris på at du tar deg til til å gi oss en tilbakemelding om oss og dette gir oss ekstra motivasjon til å fortsette å jobbe hardt for å være den bank du trenger :) Ha en fortsatt fin dag. / Everth

Fornøyd, men tar tid å venne seg til nettbanken

Omtale av  Ingerm

Byttet fra sbanken til Nordea for noen måneder siden, og er godt fornøyd. Det tar litt tid å venne seg til nettbanken, som har veldig mange valg og fremstår fortsatt som uoversiktlig. Der var Sbanken suveren. Gode renter på sparekonto. Kundeservice er hjelpsom, og løser raskt opp (brukt både chat og telefon).

Svar fra Nordea Bank
12.07.2024 14:50

Hei Inger! Takk for fin tilbakemelding. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre digitale tjenester og vi har for tiden stor fokus på nettbanken. Om du opplever problemer med dette anbefaler jeg at du kontakter oss via chat eller på telefon +47 232 06 001 så hjelper vi deg selvfølgelig med å finne frem til det du leter etter. Vi tilbyr konkurransedyktige renter på våre sparekontoer, men om du mener at disse ikke er gode nok kan det være lurt å se på andre sparealternativer. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan booke et møte med en av våre dyktige sparerådgivere. / Yousof

Fungerer som det skal.

Omtale av  Bernhard H

God erfaring med Nordea, de har bra nettside, app. Har en litt bedre avtale enn andre kunder gjennom fagforening. Synes rentene er litt dårlige på sparekontoer.

Svar fra Nordea Bank
11.07.2024 14:54

Hei Bernhard! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det er gledelig for meg å lese at du er fornøyd med våre digitale tjenester og godene du får gjennom din fagforening. Kunne det vært interessant å se om det finnes en mer gunstig måte å spare pengene dine? Du er alltid velkommen til å kontakte oss på chat eller telefon på +47 232 06 001, så setter vi deg gjerne i kontakt med en av våre dyktige sparerådgivere 😊 / Mathea

Bruker en annen bank neste gang….

Omtale av  Marius

Dette må være «verdens» mest ubrukelige nettside. Snakk om å gjøre det vanskelig for kundene sine… uansett hvor jeg logger inn så får jeg beskjed om at jeg ikke har noe kundeforhold. Men jeg betaler jo på lånet hver måned, så billån har jeg jo. Dette burde være enkelt: logg inn, få komplett oversikt. Så enkelt!

Svar fra Nordea Bank
27.06.2024 11:06

Hei Marius. Først og fremst er det beklagelig at dette er inntrykket du har av Nordea, vi er alltid ute etter å skape en enkel bankhverdag for kundene våre. Billån utstedes av Nordea Finans, om dette er eneste produktet du har hos oss kan dette være grunnlaget for at du ikke får logget inn i nettbanken. Har du prøvd å logge inn på mine sider hos Nordea Finans? Her vil du kunne finne dine løpende avtaler. Dersom det ikke går i orden er du velkommen til å kontakte oss på chat eller telefon på +47 232 06 001, så hjelper vi deg gjerne videre. / Mathea

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Skandaløst dårlig ny nettbankside

Omtale av  Teddy

Den gamle nettbanksiden var bra! Oversiktlig, med faner og undergrupper for det man behøvde å gjøre eller søke på. Nye nettbanksiden er et makkverk! Dårlig oversikt, tungvint å lete seg fram eller klikke seg fram. Et STORT manko er at det ikke er noe "søk betalinger" som det var på den gamle siden. Jeg klarer i hvert fall ikke å finne den. Virker som nettsideutvikleren mener at STORE BOKSTAVER kompenserer for alt det dårlige håndtverket. Har brukt den gamle nettbanksiden inntil for få dager siden, men nå er den stengt for betalinger. Sommerhilsenen jeg fikk i dag der det blant annet står: "Takket være deres verdifulle tilbakemeldinger, har vi gjort bankhverdagen enklere, raskere og bedre for alle." må være en dårlig spøk!

Svar fra Nordea Bank
27.06.2024 11:59

Hei Teddy. Det er leit for meg å lese at du ikke er fornøyd med tjenestene i ny nettbank. Den er utformet for å gi så god oversikt som mulig, det er beklagelig dersom du har et annet inntrykk. Faner og undergrupper finner du ved å klikke på for eksempel "betalinger", da vil det komme en nedtrekksmeny med syv ulike undergrupper. Tidligere betalte eFaktura kan du søke opp gjennom "betalinger" og videre "eFaktura". Her finner du et søkefelt du kan søke etter navn, dato eller beløp. Ønsker du å finne ytterligere transaksjoner vil det være mulighet for å søke direkte fra kontoen transaksjonen er gjort fra. Dersom du har behov for ytterlig veiledning er du velkommen til å kontakte oss via kundeservice, så hjelper vi deg gjerne. / Mathea

Stengt konto

Omtale av  Alexander

Skulle kjøpe en bil til 200 000kr som jeg hadde på konto. Det fikk jeg ikke

Svar fra Nordea Bank
24.06.2024 15:26

Hei Alexander. Det er leit å høre at du ikke fikk betalt for kjøp av bil. Du skal ha mulighet til å betale for bilen om du har nok penger tilgjengelig på kontoen. Her kan det hende at det er beløpsgrensen på kontoen som gjør at du ikke får til å betale for bilen. Dette kan du sjekke i både nett- og mobilbanken. Om dette beløpet fortsatt er under beløpsgrensen på kontoen og du ikke får til å betale anbefaler jeg at du kontakter oss på chat eller telefon på +47 232 06 001 for å få dette undersøkt nærmere. /Yousof

Nordea Bank har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR