Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har solgt huset mitt, men når jeg kontakter Nordea for å få pantbrev og kvittering på att lånet er betalt fordi megleren trenger det, så kan de ingenting. Etter en uke har de fortsatt ikke sendt dokumentene jeg trenger. Alle jeg har snakket med på Nordea er uhyggelige og veldig uprofesjonelle. Skulle tro de hentet folk rett fra gaten uten å gi de opplæring. Jeg kommer til å bytte bank til DNB så fort jeg har fått pengene mine inn på kontoen.
Hei Emilie. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Jeg beklager på det sterkeste at du har opplevd våre rådgivere på denne måten og at du nå har endt opp med et slikt inntrykk av oss. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og opptre både profesjonelt og hyggelig. Det da er svært beklagelig å høre at du nå ønsker å bytte bank på grunn av denne opplevelsen, dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Nøyaktig hva som har skjedd i din sak kan jeg dessverre ikke få undersøkt uten at du kontakter oss på kundeservice direkte. Informasjonen du etterspurte skal kunne sendes deg som eget/egne dokumenter via nettbanken din og dette skal alle rådgivere kunne håndtere. Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Kontakt og meldinger i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine
Vært til nå fornøyd med avtale på lån og betingelser jeg har, så det har fungert bra siden dere tok over Gjensidige Bank. Men jeg betalte en regning i nettbanken, til forfall. Hvor da i deres nettbank jeg får denne registrert som bokført og registret betalt og regner da med denne gikk igjennom og alt var OK. Men så kommer det fra innkassovarsel fra en kreditor på at de ikke har mottatt denne summen, mens i min nettbanken står står den som trukket og bokført, sender over screenshot av dette, men det var ikke nok da kunden ikke hadde registrert denne som betalt - de kan ikke se denne er betalt. Godt mulig de surrer, det skjedde meg også her senest i vinter også med samme kunden. Men da fant de den plutselig at den var betalt. Så tilbake til denne gangen da, så prøver jeg denne meldings løsningen deres, tar jo evigheter å få svar da. Så jeg ringer inn til dere da, så her må det betales sier de også der, samme mye man forklarer og er fortvilet over at transaksjoner og mottak ikke virker som går i orden, fortsatt jeg som må betale å fremskaffe bevis for en ting som dere har allerede gjort og jeg betaler for. Men hun bekrefter til meg på telefon at den hadde gått igjennom fra dere. Så for å bevise at dette er gjort, så er det kun mot kr 75 mot en kvittering på at dere har betalt en regning for meg som jeg har registrert betalt i min nettbank. Så her står jeg i midten da. uten banken min i ryggen, kun ved en betaling da selvfølgelig, så er de med meg og på en måte hjelper meg.. Hva er dette i form av en hjelp fra en bank jeg benytter til å betale regninger igjennom og tror med dette er i orden ved å se dette som betalt og bokført i min nettbank? Kvittering tilsendt på papir, vi lever vel i 2021? Er ikke gjerrig altså, men mine prisipper og deres arroganse går dårlig sammen her kjenner jeg. Brukte denne elendige, ukes arbeidende og trege meldings tjenesten i denne i denne appen, må jo være en robot løsning. Siden de svarer det samme arogante svaret to ganger. Samme hvor mye man forklarer seg og sender over vedlegg, vedkommende kan neppe lest noe av det som sendes med. ikke en forklaring, forståelse eller spørsmål. Så en elendig service for kunder som trenger banken for en veldig enkel løsning i form av noe på elektronisk , ta dere betalt for en jobb dere har allerede gjort og jeg som undersøke deres tranaksjoner dere imellom mot betaling. Bare å begynne å lete etter ny bank NÅ! Gratulerer Nordea, og tusen takk for hjelpen !
Umulig å finne ut hva billånet ligger på på nettsiden. 20 minutters ventetid på telefon…
Hei Maja. Det er trist å høre at du har hatt dårlig opplevelse med ventetid, Når det kommer til billån skal du finne oversikt over ditt billån via Nordea Finans sine nettsider da det er de som har alt av billån.Når du er på deres nettside trykker du på "Logg inn", deretter på "Min finansiering" hvor du da logger inn med BankID/BankID på mobil. Mvh Nordea
Man får aldri svar og når rådgiveren først svarer, så klarer de ikke engang svare på alt man har spurt om (enkle ting som når lånet utbetales, dato for forfall på lån etc) Nettbanken er bånn i bøtta
Hei Andreas, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og har fått mangelfull informasjon fra rådgiver - dette er naturligvis ikke sånn det skal være. Informasjonen du har vært på jakt etter er enkelt for rådgiver å oppdrive, hvor jeg stiller meg uforstående til at du ikke har fått svar på dine henvendelser i kontakt med oss. Nettbanken vår har sett sine bedre dager, det erkjenner vi. Det er heldigvis en ny Nettbank rett rundt hjørnet, der betaversjonen er tilgjengelig for testing via hjemmesiden vår. Utover Nettbank, er Mobilbank og appen Nordea Wallet helt klart å anbefale. /Steffen
Skaffet meg billån hos Nordea gjennom forhandler. Har tidligere hatt billån i Santander med god oversikt over hva jeg betaler i renter, betalingsplan osv. Hos Nordea har jeg ikke fått innsyn i noe etter at avtalen ble tegnet. Jeg har problemer med å logge meg inn via nettsiden, og når jeg først kommer meg inn, står det ikke all informasjon rundt avtalen som jeg har rett på å vite som bruker (som renter og betalingsplan). Jeg har også forsøkt å logge inn via appen, men når jeg kommer inn, står det: "Du har ingen tilgjengelige avtaler. Vennligst kontakt oss." Så nå kommer jeg til å flytte over lånet til en annen bank.
Hei Anonym. Når det gjelder Billån administreres disse av Nordea Finans. Dermed er dessverre ikke informasjonen om disse lånene er dessverre tilgjengelige i den private nettbanken hos oss i Nordea Bank. Derfor vil du ikke finne lånet om du logger inn på Nordea.no eller via vår mobilbank app siden du ikke er kunde I Nordea Bank men hos Nordea Finans. Det jobbes med å utarbeide en egen digital plattform hvor en kan logge inn for å hente informasjon om disse lånene, dog er ikke denne helt på plass per i dag. Selve nedbetalingsplanen skal du kunne finne ved å logge deg inn via www.nordeafinans.no. For mer informasjon om lånet ditt vil jeg anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 23206020. /Cathrine
Kjøpte en bruktbil med tjenesten trygt oppgjør. Det endte med at omregistreringsavgiften ble betalt på feil bil. Kundebehandler erkjenner at alt er gjort riktig fra min side. Statens vegvesen og skatteetaten tar ikke ansvar. Nordea sier at alt er gjort riktig men nekter å ta ansvar. 4000,- i tap fordi deres finansportal inneholder en feil som gjør at kunden sendes til betaling av feil bil. Finn noen som rydder opp når feil blir begått.
Hei Sigurd. Dette høres ikke bra ut. Jeg har dessverre ikke anledning til å undersøke noe i denne saken men jeg vil anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 232 06020. Dette for at de kan gjennomgå saken og rette opp dersom en feil har oppstått. /Cathrine
Jeg har hatt brukskonto i Nordea i flere år. Jeg hadde ønsket det var noen flere og bedre spare- og tjenester for oss vanlige, litt lavlønte kunder. Også det å opprette sparekonto til vår datter da hun var mindre, innfridde ikkje våre ønsker. Så vi valgte en annen bank til henne.. Alt i alt er jeg fornøyd med Nordea ! Men takk og lov at det meste lan gjøres selv - da ventetiden på å få snakke med noen i tlf er utrolig lang.
Hei Heidi, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss 😊 Hvis du har noen konkrete produkter du savner/ønsker, eller vil ta deg tid til å forklare hva som gjorde at prosessen ved kontoetablering til din datter ikke oppnådde forventningene dine, så hadde vi satt veldig stor pris på dette. Sånn kan vi bli enda bedre. Du kan benytte skjemaet du finner her: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/ris-og-ros.html Når det gjelder ventetiden inn til oss på kundeservice, så kan den variere veldig. Generelt sett har vi ganske korte ventetider, og enda kortere via chat, men det kan selvfølgelig være tidspunkter hvor det er mange som kontakter oss samtidig. Da tilbyr vi som oftest en tilbakering-funksjon, slik at du slipper å vente i telefonen, men blir oppringt av oss når det er din tur. Håper du kan dele litt mer om hva du ønsker deg av oss, og at du selvfølgelig også forblir kunde i mange år fremover 😊 /Lasse