Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har vært trofast kunde hos Nordea helt siden jeg åpnet konto på Blindern i 1973. (Kreditkassen het det den gangen). Den gangen hadde jeg kontaktperson som jeg kunne møte personlig og som jeg kunne ringe. Hun kjente meg igjen på stemmen. Vel, det var den gang. Nå er det omtrent umulig å få tak i noen. Sist jeg ringte var det 65 minutters anslått ventetid. Man kan lure på hva de ca. 27'000 ansatte i Nordea driver med. I fjor var jeg i kontakt med en rådgiver om muligheten for boliglån. Etter et par runder med meldinger ble det helt stille i den andre enden. Jeg er tydeligvis ikke en prioritert kunde. Jeg la låneplanene på is inntil for et par uker siden. Jeg chattet med en rådgiver, og mens vi chattet bare brøt hun forbindelsen uten varsel. Hørte ikke noe mer fra henne. Jeg prøvde deretter å sende inn lånesøknad digitalt, men siden jeg er bosatt utenfor Norge og ikke har norsk mobiltelefon, måtte jeg bruke min sønns mobilnr. Etter en del om og men ble jeg tilslutt oppringt av en rådgiver som snakket med en så kraftig dialekt at jeg hadde skikkelige problemer med å oppfatte hva som ble sagt. Det som jeg klarte å få ut av samtalen var at jeg bare kunne glemme å få boliglån i Nordea siden jeg er bosatt utenfor Norge. Jeg er fortsatt norsk statsborger og jeg leverer skattemelding i Norge, men det hjelper ikke. Vel, da er det vel bare å bytte bank, da. Nordea er rangert som nr. 115 blant 117 norske banker med tanke på kundetilfredshet. Jeg begynner å forstå hvorfor.
Hei Geir, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Jeg vil først og fremst starte med å takke deg for et langt kundeforhold hos oss, det gleder oss veldig å høre at en har vært kunde over en periode på mange år. Tiden har endret seg siden 1973 og bank er ikke det samme som det tidligere var - både på godt og vondt. Det er svært beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse med kundeservice hos oss, dette er ikke sånn vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. En medarbeider skal ikke bryte eller avslutte en chatdialog før samtalen er over, i mange tilfeller skyldes en brutt chat ustabil nettverksforbindelse - hvorvidt dette var tilfelle her blir bare spekulasjoner fra min side, beklagelig er det uansett. Tilbakemeldingen og svaret du har fått fra min kollega med dialekt er riktig, vi tilbyr dessverre ikke muligheten for boliglån når en er bosatt utenfor Norge, her krever vi folkeregistrert adresse i Norge for å vurdere dette. Det er leit om du nå vurderer en ny bankforbindelse med bakgrunn i dette, våre dører er naturligvis åpne og du ønskes hjertelig velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen
De svarer ikke på meldingene mine i nettbanken. Tre(!) hele uker siden jeg sendte melding. Har derimot opplevd raske svar før, men det virker som om alle har sluknet på kontoret. Hva er det som foregår?? Har SpareBank 1 konto og kort klart, og veien over dit begynner å bli meget kortere nå. Vært kunde i Nordea siden 1998!
Hei, Takk for anmeldelsen, og takk for bekymringen. Vi er heldigvis ikke kjent med at noen har sluknet på kontoret. Veldig gøy å lese at du har vært kunde hos oss siden 1998, og håper at du fortsatt ønsker å bli hos oss. Normalt skal du få svar fra oss på meldinger i nett- og mobilbanken innen 5 virkedager. I skrivende stund så ser det ut som at vi skal være godt innenfor den normale behandlingstiden. Dersom vi ikke har svart deg på tre uker, så må jeg bare beklage. Da er det nok noe som ikke har gått helt etter planen her. Send gjerne en ny melding til oss, så skal vi kunne gi deg et svar innen 3-5 dager😊 /Mikael
Hadde Gjensidige bank og var fornøgd, så vart det Nordea Direct som fungerte, men etter at det så vart Nordea bank har det meste gått i kjellaren. Styr unna!
Hei Frank😊 Takk for omtale. Så utrolig leit å høre at du er misfornøyd med oss. Vi jobber for å oppnå gode kundeopplevelser og yte god service hver dag. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse slik vi får mulighet til å rette på inntrykket ditt. /Andrine
Har nylig byttet bank til Nordea og er storfornøyd med alt! Gått knirkefritt og fått god hjelp. Kommunikasjon og kundeservice på topp.
Hei Sander! Tusen takk for en super tilbakemelding🤩 Ingenting gjør oss gladere enn fornøyde kunder! Dette var hyggelig lesing. /Andrine
Har vært kunde her i mange år og har alltid fått strålende god hjelp. Nettbanken er som så, men den gjør jobben og appen er kjempestabil. Litt dumt at kontanttjenester i butikk ikke støttes men heldigvis har jeg så og si aldri behov for det. Har hatt apple pay i årevis som er fint å ha dersom man glemmer kortet hjemme. Blir nok værende som kunde her i lang tid!
Hei Roald! Tusen hjertelig takk for en hyggelig omtale av oss, dette setter vi veldig stor pris på! Det gleder meg at du er fornøyd med produkter og tjenester vi har lagt vekt på hos oss, Mobilbank og Apple Pay er goder vi spesielt ønsker å trekke frem. Kontakttjenester i butikk er på blokka også for oss og vil etterhvert bli tilgjengelig for kundene våre, forhåpentligvis er det ikke så altfor lenge til dette er på plass. /Steffen
Ble nektet lån selv om min srbeidsgiver garanterte for meg. Kassakredit ble ikke oppjustert selv om jeg hadde muntlig aksept. Ingenting er bra! Ble behandlet som en dr…!
Hei Ola😊 Takk for omtale. Dette var lei lesing og vi beklager på det sterkeste at du føler du fikk dårlig kundebehandling. Slik skal det ikke være hos oss. Nå får jeg dessverre ikke sjekket opp i din sak etter henvendelse over Bytt.no, men det blir tatt en helthetsvurdering for hver enkelt når det kommer til søknad om lån. Utover dette vil jeg forsikre deg om at vi jobber for å oppnå gode kundeopplevelser hver dag, så denne tilbakemeldingen vil jeg ta med videre. /Andrine
I April/mai 2023 ble vi som var kunder i Nordea Direct flyttet over til Nordea. Det har ikke fungert greit, jeg har fremdeles ikke fått til mobil ID app, og må derfor logge meg inn på nettbank siden med personnummer og kodebrikke hver gang jeg skal betale regninger eller bare sjekke konto. Jeg har flere ganger forsøkt å ringe Nordea men har ventet på svar i over 130 minutter, dette er helt uhørt. Dette er den verste bank jeg har hvert bot i. Jeg var flere år kunde hos Gjensidige bank som ble til Nordea Direct og alt fungerte utmerket , så ble vi kunder flyttet til Nordea, og det ble en katastrofe for oss kunder som i alle år har hvert fornøyde med Gjensidige / Nordea Direct. Dette holder jeg ikke ut lenge, jeg er på jakt etter ny bank som jeg kan ringe til og som er tilgjengelig for meg som kunde uten at jeg må ringe i timevis i dagevis før noen svarer. Katastrofe Styr Unna !
Hei Anita! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen av oss etter overgangen fra Nordea Direct i mai, dette er virkelig ikke sånn vi ønsker at det skal være. Vi erkjenner at ventetiden hos kundeservice den siste perioden har vært altfor lang og at dette på langt nær er godt nok, det jobbes med tiltak for å redusere ventetiden og vi håper effekten av dette blir synlig forholdsvis raskt. Når det gjelder innlogging i Mobilbanken vår (appen Nordea Mobile) er standard innloggingsmetode satt til Nordea ID, for å bruke denne appen er en avhengig av BankID-avtale hos oss. Om du ikke har dette kan du trykke "Bytt innloggingsmetode" for å velge BankID eller BankID på mobil, her kan du da logge inn med den BankID'en du har og samtidig etablere raskere innlogging med FaceID, fingeravtrykk eller personlig kode - innlogging i Mobilbanken skjer da raskt og enkelt og du har saldoen lett tilgjengelig. Jeg håper inderlig at du ønsker å gi oss en ny sjanse, om ikke skal du vite at du er hjertelig velkommen tilbake som kunde om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen