Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Har Premium abonnement og har ingen oppfølging. Hver gang min kontakt skal hjelpe blir det bare feil. Får ingen gode avtaler og er generelt en bank med dårlige betingelser.
Hei Andreas, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det er leit å høre at du ikke har fått den oppfølgingen du føler behov for fra Premiumrådgiver hos oss, sånn skal det selvsagt ikke være. Vi ønsker veldig gjerne å høre fra deg og se om det noe som kan gjøres fra vår side, send oss gjerne en melding via Nettbanken under fanen "Hjelp" så ordner vi naturligvis en dialog med rådgiveren din. /Steffen
Many operations require to use the "old nettbank". Both the new and old interfaces are counterintuitive. The personnel attending the chat blames the costumer for not "adapting and doing things correctly in the old interface" I have only had them for two months after Nordea Direct was finally closed down. I regret deeply not looking into other banks in advance. Things that did not work for me. Setting the default account on the new interface, although the interface reflected a change, all avtalegiro were by default put under my daughter account. When the payments did not get through, I did not get any message, and instead had to fight the interface to make my payments. They blamed me for not knowing that I had to use the old GUI. Ah, and the same day, 5 minutes after that chat, they raised my interest rate. Never again, and I will warn my colleagues.
Hi Hashmap, Thank you for the review. I would like to start with an apology for the way you've been treated by customer service with us. In stead of blaming one another for this or that, we aim to help our customer at the best of our ability and make sure that all services in both the new and old Online bank works as it should. The new one is not completely finished which means that we must depend on the old for now, new functions and services will be launched on a monthly basis for the new Online bank - I hope you will stick around with us and give us a second chance. /Steffen
Det å vente på chat er bare en malerit. Du ble automatisk utlogget om 5 min hvis du ikke beveger musen på nettsiden (akkurat den siden for chat), og det er uendelig ventetid. Dvs du må sitte foran siden hele tiden for å beholde plass i køen uten å bli utlogget. Du kan ikke gjøre noe andre ting underveis. Prøvd også å ringe, sier ingenting om ventetid, og du må fortsatt vente i evighet. Svært svært dårlig. Kan ikke tro at slik kundeservice kan finnes på dagens tid og for en velkjent bank.
Hei Mia, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Ventetiden hos kundeservice har den siste tiden vært altfor høy, dette erkjenner vi og det jobbes iherdig med å redusere køsituasjonen på både telefon og chat - vi kan ikke være bekjent med denne ventetiden over en lang periode. Du skal vite at vi jobber så raskt som overhodet mulig hos kundeservice, vi ligger virkelig ikke på latsiden. Som en anbefaling fra meg vil jeg tipse deg om å starte en chat via Mobilbanken (appen Nordea Mobile), her vil appen gi deg en pushvarsling når en kollega har koblet seg til samtalen. /Steffen
Ringte for å undersøke hvorfor de ikke sente ut efaktura for april og juni og hvorfor jeg ligger etter 1 avdrag på bil lånet, når det har blitt betalt dobbelt avdrag i juli og august fikk beskjed om at de hadde sent kravet på vipps, da jeg prøvde å forklare at jeg sjeldent bruker vipps og at jeg ikke bruker det til regninger så brøt tullingen samtalen! Belønningen for å behandle meg sånn er at jeg nå har byttet til stanken.
Hei, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det er leit å høre at det har oppstått problemer med faktureringen av billånet hos mine kolleger i Nordea Finance, dette kan vi ikke annet enn beklage - samtalen skal heller ikke brytes uten videre, rådgiver ringer da tilbake om det skulle være tekniske problemer. Jeg håper du blir fornøyd med ny bankforbindelse og ønsker deg hjertelig velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen
Er man ikke premium kunde, så blir man behandlet deretter. Ønsker man å snakke med en kundekonsulent som "vanlig" kunde, så får man beskjed om at det er inntil 14 dagers ventetid før en person kontakter deg tilbake. Bare her er det noe som seriøst skurrer. For å være Premium kunde i Nordea må du ha over 1mill i lønn, eller 1,5mill som par. Over 1mill i plasserbar formue, eller medlem av NITO. Da får du bla. Gunstig rente, personlig og skreddersydd rådgivning, juridisk rådgivning og andre eksklusive kundefordeler. Er man premium-kunde, så får man alle fordeler som man skal kunne forvente som ett absolutt minimum av en bank skal gi alle sine kunder i 2023. Dette er så dårlig og respektløst at det er en stor skam.
Hei John😊 Det er svært leit å høre at du tror vi som bank ikke bryr oss om våre kunder. Det er helt riktig at som Premium - kunde får man noen fordeler hos oss, men vi behandler ikke dem noe annerledes enn andre kunder. Jeg vil forsikre deg om at for oss er alle kunder like mye verdt og får akkurat samme behandling av kundeservice - uavhengig av kundekonsept. Takk for din tilbakemelding. /Andrine
Lang ventetid på kundeservice over tid tyder på manglende evne til å justere kapasitet ifht behov. Følger ledelsen med?? Imidlertid ble jeg positivt overrasket over at jeg i ett tilfelle ble kontaktet uoppfordret etter et par dager med tilbud om å avtale tid for samtale. Veldig bra! Skuffet igjen i dag da jeg fikk varsel om fastrenteavtale som måtte fornyes. Ved automatisk fornyelse tilbyr banken 0,25% lavere rente enn det som tilbys på nettet. Hvorfor gir dere ikke relevante tilbud til eksisterende kunder? Mistenker at dere spekulerer i at kundene ikke er på tå hev.....
Hei Gunnar! Takk for at tar deg tid til å skrive en omtale til oss. Ventetiden på kundeservice har den siste perioden vært for lang og vi kan ikke annet enn beklage dette, ekstra ressurser er satt inn men det vil ta litt tid før vi ser den fulle effekten - vi jobber på spreng med å besvare alle som ønsker å snakke med oss, både på telefon og chat. Vedrørende fastrentekonto er det heldigvis en naturlig forklaring. Det har vært hyppige renteøkninger i løpet av våren og sommeren, dette har medført at brevet med med tilbud om automatisk fornyelse inneholdt feil rentebetingelser, gjeldende tilbud i skrivende stund er 4,75% på fastrentekonto. /Steffen
Har haft Nordea lång tid nå, tycker deras avgifter er før dyra. Dårlig kunde service, man må bestille tid för ett personligt möte. Tillgång till automatisk bank Service stenger klokka tre. Uselt.
Hei Henrik😊 Så leit å høre at du er misfornøyd med oss og vår kundeservice. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser, så denne tilbakemeldingen tar vi naturligvis med oss videre. /Andrine