Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Som mange av de store bankene så virker mye av beslutningsgrunnlaget til Nordea å være "hva kan vi slippe unna med i dag?". Som mastodont så slipper man å være frisk og fremtidsrettet. Det er tilstrekkelig at det er en nettbank, ikke at den er designet med tanke på kravene i 1999. Forhandle betagelser kan man, men det skjer på Nordeas premisser. "Ikke ring oss, vi ringer deg". Det er sikker like ille hos de andre bankene, men noen ganger skulle jeg håpe at man tar noen av de fantasilionene de tjener og legger de igjen i tjenester som er til gang for kundene. Og til Nordea: Spar med for svar av typen "Vi jobber kontinuerlig med våre produkter og bla bla bla."
Hei Kristian, Jeg skal forsøke å komme med et uortodoks og lite standardisert svar til en konstruktiv omtale av oss, som jeg forøvrig vil takke deg for. Den gamle Nettbanken vår har i en lengre periode vært moden for museum, og vi er veldig glade for at den nå endelig har blitt plassert akkurat der. Ny Nettbank ble for ikke så altfor lenge siden lansert med både brask og bram der ikke alle funksjoner var helt på plass fra start, her kan jeg dog med glede meddele at nye funksjoner og tjenester lanseres fortløpende, for at opplevelsen av denne bare skal bli bedre og bedre. Den har fremdeles en vei å gå, men vi er så langt svært fornøyd - dette ser vi også av tilbakemeldingene kundene gir oss. Hva gjelder øvrige tjenester føler jeg, inhabil og ydmykt, at vi har kommet svært godt i gang. Det er mange både tjenester og produkter hos oss som skaper en merverdi ved å være kunde, her vil jeg trekke frem en av Norges best rangerte Mobilbanker, appen Nordea ID for BankID, Apple- og Google Pay, svært kompetente rådgivere, en kundeservice som er åpen og tilgjengelig hverdag - hele året. Vi ønsker alle våre kunder velkommen til å diskutere sine betingelser med oss, dette på kundens premisser der vi naturligvis gjør det vi kan for å finne en felles løsning, en løsning som kommer begge til gode og en kan være godt fornøyd med. /Steffen
Appene for Mobilbank og Mobil-ID fungerer bra for oss. Jeg har ikke fått svar innen 25 min venting ved tlf til kundeservice. Jeg har ikke opplevd person betjening av chat funksjonen, som jeg opplever ikke gir svar som jeg kan bruke. Jeg har ved mine henvendelser ikke fått hjelp via chat funksjonen. Jeg opplever at banken øker distansen til privatkunder ved å gjøre tilgang på hjelp vanskelig og de har svært liten grad av personlig kontaktmuligheter,. De må bli tilgjengelige for kundene om de ønsker å være et tilbud til privatkunder! Skiftet med Nordea Dircet medfører at alle kontoer skiftes og kundene må selv sikre info formidling til all betalingskontakter ett. Dette ser jeg som en sterk oppfordring til skifte av bank, siden jeg som kunde må gjennomføre info formidling som om jeg hadde skiftet bank. Da ser jeg det som en hjelp til å skifte bank, når jeg allikevel må gjennomføre all info formidling som om det var et skifte. Da går det mot et skifte for vår familie, etter mer enn 20år. Takk for hjelpen.
Hei Roy, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en god og konstruktiv omtale til oss. Det gleder meg å høre at du er fornøyd med appene våre, det var dog mindre gledelig å lese opplevelsen du har hatt med kundeservice hos oss. I enkelte perioder i løpet av dagen er det normalt mer ventetid på både telefon og chat, dette gjelder erfaringsmessig i tidsrommet 11:00 - 14:00. Vi har funksjon for tilbakering på telefon hvor du blir kontaktet når det er din tur i køen, på chat kan du skrive "Menneske" til vår robotkollega Nova - hun overfører da chatten til oss i kundeservice og du får oppgitt beregnet ventetid. Vi er tilgjengelig på både telefon og chat hver dag, hele året, også på helligdager og andre røde dager. Nordea Direct til migreres over til oss i Nordea den 12. mai. Overføringen av kundeforholdet medfører noen endringer for kundene, blant annet med nye kontonummer, nye kort og ny Nett- og Mobilbank som en må ta i bruk og naturligvis venne seg til. Som kunde er det svært lite du må gjøre selv, det å opplyse arbeidsgiver, Skatteetaten og eventuelle andre du mottar overføringer fra er det eneste - vi ordner alt det resterende for at overgangen skal bli så smidig som overhodet mulig. Har du spørsmål, tilbakemeldinger på prosessen eller andre ting du ønsker å ta opp med oss, ikke nøl med å ta kontakt på telefon 232 06001 eller chat. /Steffen
Når jeg hadde huslån fikk jeg mye bedre betingelser i Nordea enn min tidligere bankforbindelse gjennom de siste 20 år. Veldig glad for at jeg byttet til Nordea, sparte mye penger på det.
Hei Roger, Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale - og for en hyggelig lesning! Det gleder meg virkelig å høre at du er fornøyd med oss og at betingelsene har falt i smak, vi skal gjøre det vi kan for at du også fremover ser på oss som din foretrukne bankforbindelse. /Steffen
Solgte bilen min til en som kjøpte med lån gjennom nordea finans og har ventet i snart en måned på pengene mine. Får beskjed om at «pengene blir utbetalt idag» hele tiden, ingenting skjer. Utrolig dårlig service, fatter ikke hvordan folk benytter denne banken. Jeg er glad jeg har en skikkelig bank som ikke driver med slikt tull!
Hei Lars, Takk for at du tok deg tid til å skrive omtale! Dersom pengene etter bilsalget for snart en måned siden ikke er kommet på konto, kan jeg ikke forstå annet enn at det må være skjedd en feil hos mine kolleger i Nordea Finance - sånn som dette skal det selvsagt ikke være. Saken får jeg dessverre ikke undersøkt nærmere her for deg via Bytt.no og vil anbefale deg å kontakte Nordea Finance på telefon 232 06021, deres kundeservice er åpen mandag til fredag mellom 09:00 - 16:00. Ønsker du en skriftlig kommunikasjon kan du sende dem en klage ved å følge denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/klager.html /Steffen
Jeg har vært nylig i behandling i utlandet. Jeg avtalte med Nordea i forkant om det og sa dem at jeg skal trenge kontanter i utlandet for å betale for behandlingen min. De lovet meg å høyne limitten for pengeuttak for en uke, noe de gjorde ikke. Jeg kontaktet dem flere ganger mens jeg var under behandlingen i utlandet, uten noe resultat.. jeg skjønte en ting da, at vi ikke eier våre egne penger og at vi er avhengige av banker. De har makt over våre penger, ikke vi selv. Tenker å bytte banken min nå. Kan noen avbefale andre bank, har noen gode erfaringer med sin bank? Takk på forhånd.
Hei, Ayten. Takk for at du tok deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen, selv om dette ikke var hyggelig å lese. Vi ønsker alltid å være behjelpelige når du har behov for vår assistanse, så slike opplevelser ønsker vi på ingen måte at du skal ha i møte med vår kundeservice. For kontantuttak i utlandet så er det ganske tydelige og rigide beløpsgrenser, og liten anledning for å endre disse beløpsgrensene. Dette skal vi naturligvis informere om på forhånd, og presentere gode alternativer for deg, så du er i stand til betale for deg. Jeg håper at behandlingen gikk bra, og at du fant en løsning. Om du har noen spørsmål i fremtiden, eller skulle behøve assistanse angående bankprodukter, så håper jeg at vi skal kunne få en ny sjanse til å rette opp inntrykket ditt ved å gi deg den beste servicen som kunde hos oss. /Mikael
Det går ikke an på en enkel måte å finne kontonummeret til den du har betalt til. Det er alvorlig. Da går det heller ikke å få en liste av betalinger til en bestemt konto.
Hei, Arne. Takk for tilbakemeldingen din. Du kan enkelt finne kontonummeret på dine betalinger i nettbanken ved å søke etter betalingen. Klikk på «Betalinger» så «Søk etter betalinger». Her skal du kunne finne betalingsdetaljer som kontonummer, KID og mer. Dersom du har behov for en liste over transaksjoner til én mottaker, så har vi muligheter til å finne en oversikt over det for transaksjoner 1,5 år tilbake i tid. Da kan du gå inn i oversikten av transaksjoner på kontoen din i nett- eller mobilbanken, og søke på teksten på transaksjonen. Så om du for eksempel skulle se på betalinger til oss, så søker du på «Nordea». Du vil da å bli presentert en liste med transaksjoner til eller fra oss. For mer spørsmål om hvor du finner informasjon du leter etter, så ta gjerne kontakt med vår kundeservice, så vil de kunne hjelpe deg med å finne informasjonen du trenger :) /Mikael
La inn en betaling 8/4 før kl 11.00. Påske. Beløpet står som reservert på konto, men mottaker får ikke pengene. Og beløpet er trekt fra konto. Samme svar hver gang du ringer…. Det bør gå inn i morgen…. Bør ikke, det skal gå inn til mottaker!!!!! Det er nu vanlig virkedag, men samme svar. Litt vanskelig å forklare til mottaker…. Hvem tror på feil i banken. Får ikke hjelp av noen, blir nu veldig skeptisk til banken.
Hei, Jorun. Takk for tilbakemeldingen. Dersom du la inn en betaling den 8.4, som ikke var en bankvirkedag, så vil ikke betalingen komme til mottaker før påfølgende bankvirkedag. Dersom beløpet har blitt belastet kontoen din allerede, så tyder det på at du kan ha valgt at betalinger skal utføres umiddelbart. Standardvalget er at de venter på neste avregningstidspunk som du finner en god oversikt på her: https://nordea.no/tidsfrister . Pengene vil uansett ikke ankomme mottakers konto før de ordinære tidsfristene for betalinger, som er førstkommende bankvirkedag tirsdag 11.4, omtrent 07:00. Du kan forresten også finne en kvittering på betalingen i nettbanken, som du kan gi mottaker. Klikk på «betalinger» så «søk etter betalinger». Finn så betalingen, og klikk på datoen på betalingen. Deretter klikker du på «Skriv ut» for å produsere en kvittering du kan skrive ut, eller lagre som en PDF og sende til mottaker digitalt. På kvitteringen skal mottaker kunne se status på betalingen, beløp, kontonummer til kontoen du har betalt til mm. Jeg kan dessverre ikke se på din konkrete betaling her, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice for en nærmere forklaring på hvorfor pengene ikke har ankommet mottaker. Dersom du ikke har fått noe hjelp til å undersøke dette nærmere ved tidligere kontakt, så er det svært uheldig å lese. Dette er noe vi enkelt skal kunne undersøke for deg, og noe vi gledelig skal kunne hjelpe deg med å finne ut av. /Mikael