Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Valgte Nordea pga god rente i forbindelse med fagforening. Det var det ikke verdt. I Nordea så dropper de betalinger som ligger inne, uten å si ifra. Så får man purregebyr når regningene ikke er betalt… I starten måtte jeg ringe de for å få satt opp avtalegiro, for det gikk ikke an i nettbanken. I 2022! Hvis man sletter et fast oppdrag, kan det være det blir trukket likevel, for det er helt enorm forsinkelse i nett/mobilbanken. Har man da gjort noe annet med pengene, får man overtrekk på konto. Faste oppdrag kan ikke redigeres, man må slette og legge inn alt på nytt. Hvilken dato fast oppdrag utføres på virker det som Nordea bestemmer ved å kaste dart på en kalender. Hadde et fast trekk på lønningsdag 25., som en måned plutselig var satt opp til 29. - selv om den 25. var en helt vanlig torsdag (altså ingen røde dager involvert). Da var det ikke så kult å ha fast trekk fra felleskonto den 26… Man må sende inn et skjema for å åpne en sparekonto, så får du en iløpet av noen virkedager. Hos andre banker får man det ved å trykke på en knapp. Dette er bare det jeg kommer på i farta. Alle møter med Nordea har vært preget av dårlige tekniske løsninger og trege systemer. I det hele tatt en lite fleksibel bank, som ikke engang oppfyller minstekravet til en bank - som jeg tenker er å kunne utføre transaksjonene man har lagt inn, eller gi beskjed om noe har gått galt. Tviler på at du finner en verre bank i Norge i dag. Jeg var tidligere kunde hos DNB, og med unntak av de var litt dyre har jeg aldri vært borti liknende problemer som vi har møtt hos Nordea. Nå bytter vi til Bulder, i håp om å få en bank som opererer i det 21. århundre. Skal sannelig ikke mye til for å være mer fornøyd enn med Nordea.
Hei Ingrid, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Jeg vil starte med en beklagelse av opplevelsen du har av oss, dette er virkelig ikke noe vi ønsker å være bekjent med. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen av måten betalinger fungerer hos oss. Betalinger som ligger til forfall, enten gjennom Avtalegiro eller eFaktura, trekkes fra konto på angitt forfallsdato - gitt at det er dekning for fakturabeløpet. Slettes et fast oppdrag vil også kommende overføring/ betaling slettes, skulle en overføring "henge igjen" vil den avvises om det ikke er dekning, en konto overtrekkes ikke av den grunn. Hva gjelder Avtalegiro og opprettelse av helt ny avtale må en per i dag betale en faktura før forslaget opprettes i Nettbanken. Vi erkjenner at denne løsningen ikke er god nok og vi jobber med å på plass en bedre tjeneste i Nettbanken vår. Funksjonen for opprettelse av konto er heldigvis forbedret der alle kontotyper nå enkelt kan åpnes under fanen "Tjenester" i både Nett- og Mobilbank. Tilbakemeldingene dine tas naturligvis med videre hos oss for å forbedre våre produkter og tjenester. Jeg vil benytte anledningen til å takke deg for kundeforholdet og håper du blir fornøyd med ny bankforbindelse. /Steffen
Vi har alltid fått hjelp av Nordea og vi har lokale rådgivere.
Hei Per Ø, Tusen takk for hyggelig omtale og tilbakemelding. Fornøyde kunder setter vi veldig stor pris på! /Steffen
Jeg var tidligere kunde når det var Gjensidige og Nordea Direct. Byttet til SBanken, men kommer nå tilbake pga SBanken blir DNB i praksis også. Velger Nordea pga rente via YS. I det store og hele greit fornøyd, men nett/mobil bank kan uten tvil bli bedre. Jeg anbefaler Nordea utviklerne å ta en kikk på SBanken sin nett/mobil bank og få inspirasjon for den er intuitiv, enkel og oversiktlig. Ikke minst rundt dette med sparing, fond og aksjer. Fortsatt for mange funksjoner hos Nordea hvor du blir sendt til gammel plattform. Håper det endrer seg veldig snart da det bare er slitsomt. For du må logge på, på nytt når du går fra det ene til det andre. Og det blir bare irriterende ganske kjapt.
Hei Morten! Velkommen så mye tilbake til oss🤩 Nettbanken/ Mobilbanken vår er stadig under utvikling og forbedring for å gjøre den mer oversiktlig og intuitiv for våre kunder. Setter stor pris på en tilbakemelding som dette, så tusen takk for det. /Andrine
Nordea justerer renter opp med høyest rentesats etter renteheving fra Norges Bank, tar ingen hensyn til kundene sine. Etter sammenlignede med boliglån i andre bank, så har jeg 1% høyere lånerente, nå bestemmer jeg å flytte låne.
Hei Anna! Vi beklager så mye at du opplever oss som hensynsløse, det er virkelig ikke slik vi ønsker å bli oppfattet. Vi har følgt renteøkningene til Norges Bank og dette har resultert i flere justeringer. Vi har full forståelse for at dette kan skape fortvilelse, og håper at markedet vil forandres. Takk for din tilbakemelding. /Andrine
Byttet til Nordea ifjor og har vært meget fornøyd med alle henvendelser jeg har hatt til banken. Raske svar, gode svar og god hjelp. Så jeg kjenner meg ikke igjen i mye av det negative som skrives. Ting kan forbedres, men det jobber sikkert banken med...
Hei Jon A, Tusen takk for en særdeles hyggelig omtale! Det gleder meg å høre at du er fornøyd med både hjelp og svar hos oss, er totalopplevelsen god er ingenting bedre enn det. Vi erkjenner at ikke alt er tipp topp, det finnes alltid rom for forbedringer og det jobber vi kontinuerlig med. I mellomtiden skal vi sørge du at du forblir en fornøyd kunde. Ønsker deg og dine en fortsatt god jul, og riktig godt nyttår! /Steffen
Prøvd opprette sparekonto. Måtte logge meg på og av minst 10 ganger da nettbanken henger seg. Først virket ikke linken til opprette kundeforhold, og nå virker ikke signeringen av kontoopprettelse. Brukt så mye tid nå at vinning går opp i spinninga. Chat svarte raskt, men leste ikke meldingene og svarte på noe annet enn det jeg spurte om. Styr unna selv om renta er god.
Hei! Takk for omtalen! Vi har dessverre hatt noe rusk i maskineriet, og det har ført til det du beskriver over her. Det skal nå være lansert en ny oppdatering for opprettelse av kontoer i nettbanken, som skal gjøre dette mye mer stabilt. /Ole
godt fornøynd med nordia Bank, vært kunde der i 2 år
Hei Ronny, Tusen takk for hyggelig omtale og tilbakemelding, dette setter vi stor pris på! Ønsker deg og dine en riktig god jul. /Steffen