Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Sitter å venter og venter. Dårlig stelt med personalets tilgjengelighet når det bare er en knapp å trykke på som forteller at du må vente. Og det er bare en kundebehandler på jobb. Da får man veldig lyst til å bytte bank.
46 år som plettfri fordelskunde, søkte så byggelån. I korthet opplevde vi rett og slett ondsinnet uthaling av tid, helt ugrunnet. Etter mange måneder uvillighet til engang å svare måtte vi bytte til DnB, som straks tok saken og kunden. Direkte uredelighet fra Nordea-filialen, som her ikke kan konkretiseres for å unngå identifisering. Definitivt oppsigelsesgrunn i vanlige bedrifter, grenset til politisak. -Et rop om å få flytte Nordea ut av landet?
Sammenlignet med de andre nettbankene jeg har erfaring med så er Nordea sin løsning ubrukelig. Og når det da samtidig er nede 50% av tiden man trenger den så blir det håpløst.
Alt er midt på treet. Nettbanken er litt kronglete, og banken er fjern. Nokså grått, men ikke dårlig.
Sitter her på fjerde dagen og forstår ingen ting. Trenger kun et finansieringsbevis for å kunne by på en leilighet. Ingen problemer med økonomien men hvordan får man kundrådgiveren i tale er et mysterium jeg prøver å finne ut av. Ikke svar på utallige telefoner, SMSer, eposter og personlig oppmøte er bare å glemme så lenge man ikke har avtale med kundebehandleren. Vurderer å prøve å finne personalinngangen og sette meg og vente på han der.
Jeg har hatt boliglån hos Nordea i ca. 15 år. Jeg har nå fått innvilget lån hos Obos bank, med beste rente, avdragsfrihet og til tross for en overgangsfase i livet - kun meg selv som lånetaker. De gav meg dette på en dags varsel, og jeg fikk også flere lånetilbud fra andre temmelig raskt (dvs. 1 dag). Dermed er jeg ute av Nordea som kunde, som gav dyreste rente, krevde ekstra lånetaker, kun gav avdragsfrihet i 8 mnd og så 3 mnd om gangen (med påfølgende jevnlige krav om ny dokumentasjon). Da jeg spurte om de kunne behandle sak om avdragsfrihet i juni, ble jeg bedt om å vente til etter ferien (2 mnd). Kunderådgiverne er hyggelige nok, men mulig at det blir en treghet i systemet når det blir personlig rådgiver - og dermed også noe avhengig av at denne rådgiveren tar seg tid. Dette kan også ha noe med filialkultur å gjøre, og behøver jo ikke å gjelde generelt. Nordstrand denne gang.
Nyetablerte kunder får beste lånerente, og kun etter trussel om å skifte bank, samt rentetilbud fra konkurrerende bank, var nok til å få den renten de faktisk reklamerer med for å få nye kunder. Kundeservice er i seg selv et kapittel som står til 1 stjerne. Forvent å bruke 20 minutter i kø på telefon hvis du vil snakke med noen, til en skyhøy takst pga 5-siffernummer. Det har også aldri skjedd at den jeg endelig kommer til faktisk har noe vettugt å komme med. Chat funksjonen de har, med både sikker og åpen chat, har ventetid på rundt 10-15 min, og ved to anledninger har jeg blitt koblet fra mens jeg ventet uten å få svar... Vår rådgiver har jeg faktisk aldri fått tak i på telefon, og svar på mail kan man se utrolig langt etter. Investorløsningen deres mtp aksjehandel er fantastisk tungvinn, og selv om kundeservice er god der, fungerer ikke løsningen deres på veldig mange plan. Oppsummert, en utrolig lite kundeinnstilt bank som betrakter kunden som en underordnet prioritering når de først er inne i systemet. For hvem 'gidder' vel å bytte bank? Jeg gjør det, takk og farvel Nordea.