Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Forferdelig

Omtale av  Jill R

Etter 22 dager har Nordea ennå ikke greid å returnere et beløp dem ble feilsendt en til en konto i Nordea Direct. Å ringe kundeservice er nytteløst. Ser ut som at man må til media for at de skal utbetale pengene.

Svar fra Nordea Bank
15.07.2023 08:49

Hei Jill R, Takk for omtalen din. Det er leit å høre at du ikke har mottatt overføringen til en tidligere konto i Nordea Direct. Overføringer til tidligere konti hos dem skal automatisk videreføres til ny konto hos oss i Nordea Bank i 12 måneder etter migreringen ble gjennomført, til og med mai 2024. Send oss gjerne en melding i Nettbanken under fanen "Hjelp" og videre "Meldings- og chathistorikk" --> "Ny melding" så ser vi naturligvis nærmere på saken din. /Steffen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Perfekt for personer med en «enkel økonomi» og som kun vil at ting skal fungere, dag for dag.

Omtale av  Irene

Jeg har vært kunde hos Nordea i flere tiår … i hele mitt voksne liv. For meg er de banken med navnet: «økonomisk trygghet … kan vi hjelpe deg med.»

Svar fra Nordea Bank
14.07.2023 09:51

Hei Irene😀 Vi jobber hver dag for å skape gode kundeopplevelser og gi en enklere hverdag ved bruk av våre tjenester, så ingenting gjør oss gladere enn når vi får slike tilbakemeldinger. Dette var utrolig hyggelig å høre🤩 Takk for at du er kunde hos oss! /Andrine

Uoversiktlig bank og lang telefonkø

Omtale av  Louise

Vet ikke hvor jeg skal begynne, nettbanken er uoversiktlig der datoene hopper, ingen straksbetaling i nettbank og datoene for transaksjonene hopper frem og tilbake. Du må ha Nordea ID for å snakke med kundeservice, noe jeg ikke har, jeg blir da satt tilbake til menyen og får ikke snakket med noen. Ventetiden er uendelig lang sammenlignet med banker på samme sjikt som DnB og Sparebank1 som tar telefonen innen få minutter, eller som kan ringe deg tilbake.

Svar fra Nordea Bank
04.07.2023 16:41

Hei, Louise. Takk for at du tok deg tid til å skrive denne omtalen. Så kjedelig at du ikke er fornøyd med vår nettbank. Vi utvikler nettbanken kontinuerlig for å gjøre den best mulig for deg som kunde hos oss. Dersom du har noen forslag til hvordan vi kan gjøre den bedre, så kan du skrive en konkret tilbakemelding ved å klikke på «Tilbakemelding» til høyre i nettbanken. Meldingene går da direkte til våre utviklere, som leser alle tilbakemeldinger. Apropos tilbakemeldinger så har vi dessverre ingen straksbetaling-funksjon, men jeg takker for tilbakemeldingen og tar med den videre for deg. Vi har også en hjelpeside til vår nettbank som du finner ved å gå til vår hjemmeside også trykke på «Våre produkter» -> «Nettbank og mobilbank» -> «Nettbank Privat – Logg inn eller bestill». Du vil her finne noen nyttige tips og veiledninger. Du er også mer enn velkommen til å ta en hyggelig prat med vår kundeservice for veiledning. I den siste tiden så har vi hatt lengre ventetid enn hva vi har ønsket, så det er veldig kjedelig å lese at du har slitt med å komme i kontakt med oss. Svært mange ønsker å snakke med vår kundeservice, som jobber på spreng med å ta seg tid til alle som ønsker å snakke med oss, men det er selvsagt beklagelig når vi ikke rekker å svare alle. Vi er ikke fornøyd med å være bekjent med «uendelig lang» ventetid, så jeg kan forsikre oss om at vi stadig gjør endringer for å gjøre det enklere å komme i kontakt med oss. I den forbindelsen vil jeg dele et tips om at flest tar kontakt med oss i tiden 10-15 på hverdager. Det er aldri mulig å garantere noe, men om du kan ringe utenom 10-15 på hverdager, så reduserer du muligheten for lang ventetid. Vi har da også åpent fra 08-21 på hverdager og søndag, samt 08-17 på lørdager og helligdager. Når du ringer inn til oss, så oppfordrer vi til at du identifiserer deg med Nordea ID for å gjøre samtalen mer smidig. Ønsker du ikke å benytte vår Nordea ID-app, så følger du anmodningen om å vente til du blir satt i kontakt med vår kundeservice som kan identifisere deg ved andre metoder. /Mikael

Styr unna

Omtale av  Alice

Jeg har blitt overført til Nordea fra Nordea Direct og kvaliteten på disse to bakene kan ikke samelignes. Dårlig kundeservice, gammeldags nettbank som mangler basis funksjoner og ikke ikke brukervennlig. Eneste grunnen til at jeg fortsatt har konto i Nordea er en god boligrente avtalt av min fagforening men jeg (og vet om noen flere) har allerede tatt kontakt med foreningen og ba de revurdere hvilken bank de har avtale med.

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:52

Hei Alice, Tusen takk for omtale. Det er leit å høre at du opplever kvaliteten på kundeservice hos oss som dårlig. Vi jobber hver eneste dag med å levere gode kundeopplevelser på både chat og telefon hvor tilbakemeldingene fra kunder er svært gode etter å ha vært i kontakt med oss. Nettbanken vår mangler noen basisfunksjoner og det erkjenner vi. Det lanseres jevnlige oppdateringer både for Nett- og Mobilbank hvor tilgjengelige produkter og tjenester blir bredere og bedre etterhvert. Jeg håper du er villig til å gi oss en sjanse og fortsetter som kunde hos oss, jeg er sikker på at du blir fornøyd. /Steffen

Elendig bank

Omtale av  Odd A. T

Håpløst å få hjelp her. Tungvint og elendig app. Hadde Nordea Direct før som var bra. Vil bytte bank snart. Styr unne denne banken.

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:47

Hei Odd A. T, Tusen takk for omtale. Vi har den siste perioden hatt stor pågang hos kundeservice som dessverre har resultert i lengre ventetid enn ønskelig, det er satt inn ekstra ressurser som har redusert ventetiden hos oss. Ved å ringe telefon 232 06001 har vi callback hvor du kontaktes når det er din tur i køen. Mobilbanken vår er ikke den samme som hos Nordea Direct, det har du helt rett i. Appen er felles for alle land Nordea opererer i og det legges store ressurser i videreutvikling av Mobilbanken. Har du konkrete tilbakemeldinger kan du gjerne sende dette inn under "Hjelp" i appen, disse går direkte til utviklerne våre som ser nærmere på dette. /Steffen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Korrupt som F......

Omtale av  Marianne

Jeg hadde rettsak mot Nordea ang. Ulovlig gamblings transaksjoner som banken godkjente. De følger ikke loven en gang.....jeg tapte rettsaken, og mange millioner også. Så Nordea misbruker oss. Hold dere unna. Jeg tenker å ta saken videre til EU kommisjonen.

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:42

Hei Marianne, Tusen takk for omtale. Det er Lotteritilsynet i Norge som setter føringen for hvilke aktører som har lov til å tilby betting- og gamblingtjenester, utover Norsk Tipping og Norsk Rikstoto er det bare en håndfull andre organisasjoner kan tilby online pengespill i Norge. Jeg kjenner ikke til den aktuelle saken og detaljene i denne. Dersom dette har vært eller er en rettslig prosess, og dom er avgitt av domstolen, er dette det du må forholde deg til. /Steffen

Dyrt, treigt og dårlig.

Omtale av  Mats

Å være i denne banken er som å bruke den gamle slitte fjernkontrollen hos bestemor. Modellen er utgått for lengst, elektronikk og batteri sitter løst. Man får lyst til å banke den i bordet for å få den til å fungere. Alt annet i denne bedriften går som sirup. Det du ser av forventet svar tid kan du gange med minst 3. Brukskonto, sparekonto, nettbank, kredittkort, aksjehandel, fondshandel, debetkort, depositumskonto, boliglån, kundeservice. Ingen av disse produktene er i nærheten av konkurrentene. Jeg har aldri vært i en bank som gir meg ett brennende giv etter å advare alle jeg møter. Men det er ikke for sent, Nordea, ta dere sammen. Alvorlig talt..

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:37

Hei Mats, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. En sammenligning med bestemors gamle slitte fjernkontroll har jeg ikke vært ute for tidligere, det er dog ikke en hyggelig sammenligning og virkelig leit om du har denne oppfatningen av oss. Hva gjelder lån til bolig, herunder søknader om finansieringsbevis, refinansiering og flytting av boliglån til oss, har vi den siste perioden hatt så stor pågang at det ikke har vært mulig å behandle søknadene så raskt som vi selv ønsker. Dette har medført lengre behandlingstider enn normalt og det beklager vi veldig. De andre produktene du nevner, typiske dagligbankprodukter, fungerer svært godt hos oss. Både debet- og kredittkort kan brukes for mobilbetaling gjennom Apple Pay, Google Pay og Samsung Pay. Vi er Nordens største kapitalforvalter og tilbyr et bredt spekter og utvalg av fond som kan handles i Nett- og Mobilbank, aksjer handles enkelt og sømløst i Nordea Investor. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse. Er det produkter og tjenester du har spørsmål om, eller ønsker å komme i gang med, ikke nøl med å kontakte oss på telefon 232 06001 eller via chat - vi hjelper deg mer enn gjerne. /Steffen

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR