Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Håpløst å få hjelp her. Tungvint og elendig app. Hadde Nordea Direct før som var bra. Vil bytte bank snart. Styr unne denne banken.
Hei Odd A. T, Tusen takk for omtale. Vi har den siste perioden hatt stor pågang hos kundeservice som dessverre har resultert i lengre ventetid enn ønskelig, det er satt inn ekstra ressurser som har redusert ventetiden hos oss. Ved å ringe telefon 232 06001 har vi callback hvor du kontaktes når det er din tur i køen. Mobilbanken vår er ikke den samme som hos Nordea Direct, det har du helt rett i. Appen er felles for alle land Nordea opererer i og det legges store ressurser i videreutvikling av Mobilbanken. Har du konkrete tilbakemeldinger kan du gjerne sende dette inn under "Hjelp" i appen, disse går direkte til utviklerne våre som ser nærmere på dette. /Steffen
Jeg hadde rettsak mot Nordea ang. Ulovlig gamblings transaksjoner som banken godkjente. De følger ikke loven en gang.....jeg tapte rettsaken, og mange millioner også. Så Nordea misbruker oss. Hold dere unna. Jeg tenker å ta saken videre til EU kommisjonen.
Hei Marianne, Tusen takk for omtale. Det er Lotteritilsynet i Norge som setter føringen for hvilke aktører som har lov til å tilby betting- og gamblingtjenester, utover Norsk Tipping og Norsk Rikstoto er det bare en håndfull andre organisasjoner kan tilby online pengespill i Norge. Jeg kjenner ikke til den aktuelle saken og detaljene i denne. Dersom dette har vært eller er en rettslig prosess, og dom er avgitt av domstolen, er dette det du må forholde deg til. /Steffen
Å være i denne banken er som å bruke den gamle slitte fjernkontrollen hos bestemor. Modellen er utgått for lengst, elektronikk og batteri sitter løst. Man får lyst til å banke den i bordet for å få den til å fungere. Alt annet i denne bedriften går som sirup. Det du ser av forventet svar tid kan du gange med minst 3. Brukskonto, sparekonto, nettbank, kredittkort, aksjehandel, fondshandel, debetkort, depositumskonto, boliglån, kundeservice. Ingen av disse produktene er i nærheten av konkurrentene. Jeg har aldri vært i en bank som gir meg ett brennende giv etter å advare alle jeg møter. Men det er ikke for sent, Nordea, ta dere sammen. Alvorlig talt..
Hei Mats, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. En sammenligning med bestemors gamle slitte fjernkontroll har jeg ikke vært ute for tidligere, det er dog ikke en hyggelig sammenligning og virkelig leit om du har denne oppfatningen av oss. Hva gjelder lån til bolig, herunder søknader om finansieringsbevis, refinansiering og flytting av boliglån til oss, har vi den siste perioden hatt så stor pågang at det ikke har vært mulig å behandle søknadene så raskt som vi selv ønsker. Dette har medført lengre behandlingstider enn normalt og det beklager vi veldig. De andre produktene du nevner, typiske dagligbankprodukter, fungerer svært godt hos oss. Både debet- og kredittkort kan brukes for mobilbetaling gjennom Apple Pay, Google Pay og Samsung Pay. Vi er Nordens største kapitalforvalter og tilbyr et bredt spekter og utvalg av fond som kan handles i Nett- og Mobilbank, aksjer handles enkelt og sømløst i Nordea Investor. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse. Er det produkter og tjenester du har spørsmål om, eller ønsker å komme i gang med, ikke nøl med å kontakte oss på telefon 232 06001 eller via chat - vi hjelper deg mer enn gjerne. /Steffen
I flere runder kommer det opp en lånesum på ca 500000 mer enn hva lånet vårt er på i nettbanken. Vi har meldt fra om dette flere ganger. Har også tatt bilder og oversendt rådgiver. Rådgiver gir tilbakemelding på at dette er veldig uryddig, men feilen er der forsatt. Nå har det gått flere måneder. Har bedt om oversikt på innbetaling av renter da dette da også kan være gjort med grunnlag av feil i lånesummen. Men, heller ikke på dette har jeg fått svar. Generelt sett problematisk å få telefonkontakt. Chat- roboten tar uendelig mye tid uten at den overhode kan hjelpe. Nå, etter 30 år som det jeg vil anta er en pålitelig og god kunde, så handler det for min del om å få korrekte oversikt for å snarest byttet bank. Synes i tillegg at dette med å operere med både gammel og ny nettbank virker kaotisk og rotete.
Hei Siv, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Dette høres virkelig ikke bra ut, en lånesaldo på 500.000 mer enn reellt skal selvsagt ikke være tilfelle. Årsaken eller bakgrunnen for feilen er vanskelig for meg å gi et konkret svar på men dette må vi naturligvis undersøke nærmere. Anbefalingen min er at du sender oss en melding under fanen "Hjelp" i Nettbanken ved å trykke "Meldings- og chathistorikk" slik at en lånerådgiver kan ta tak i saken og sørge for at dette ordnes opp i en gang for alle. /Steffen
Bytter bank! Kom fra Nordea Direct etter at vi har hatt vårt boliglån der via fagforeningsavtale. Rangeringen 1 stjerne (forferdelig) er veldig passende å bruke på overgangen og opplevelsen av å forholde seg til Nordea bank. For det første er "kundeservice" eller "tilgjengeligheten" helt elendig. Lange telefonkøer eller man blir sendt rundt i systemet. Nye rådgivere og folk hver gang. Sende melding i nettbanken - evigheter før man til slutt får "standardsvar" som er helt irrelevante. Nettbanken/Min side og brukeropplevelsen der inne er total katastrofe dersom man er vant med å bruke banker som f.eks Sbanken som jeg har, og kan sammenligne med. For en tid tilbake skulle vi søke finansieringsbevis, enda vi har solgt vår bolig før vi skal kjøpe og jeg brukte MYE TID på å snakke med den ene rådgiveren etter den andre i Nordea. Sender inn søknad og blitt oppringt senere av en sur og nedlatende lånerådgiver som vil ha meg til å gjengi masse av dokumentasjonen på nytt! Leser dere ikke det jeg sender? I tillegg til å gi meg byråkratiske tullebegrunnelser om hvorfor Nordea ikke kan innvilge ønsket finansieringsbevis. Vil ikke skrive det mer detaljert. Men ANDRE BANKER VI HENVENDTE OSS TIL KUNNE GI OSS ØNSKET BEVIS, MEN IKKE DERE? Hva er i veien med Nordea? Skal dere ha 100 kroner i sikkerhet for hver krone jeg skal låne? Jeg blir forbanna! Vi var den type kunde dere ønsker. Boliglån, fagforeningsavtale, lav risiko, fast jobb på begge, sikker betalingshistorikk m.m. Men nei, Nordea evner ikke å se kunden, evner ikke å lytte til kunden, og er vel strengt tatt ikke interessert i kunden. Det ender opp med at vi ikke får finansieringsbevis hos dere. Og jeg blir i ettertid oppringt av en slags ansatt/avdelingsleder som "forstår" min kritikk. Og synes det er "synd". Hva hjelper det? Nordea er en totalt firkantet og kundefiendtlig bank. De bryr seg ikke og går ikke inn i saken. Meningsløs "beklagelse" fra denne ansatte. Nå har vi fått finansieringsbevis i en annen bank, og selv om vi sikkert ikke får helt den samme renten så er det verdt det å SLIPPE NORDEA. Jeg har også skrevet en utfyllende tilbakemelding til min fagforening om at jeg er MEGET KRITISK til hele opplegget. Å gå fra Nordea Direct til Nordea var et steg ned. Og behandlingen vi har fått er under en hver kritikk. Jeg vil anbefale alle jeg møter i min sektor om å styre unna. Det er faktisk verdt å betale mer for å slippe denne banken. Bytt bank!
Hei Bjørnar! Dette var virkelig ikke hyggelig lesning! Tusen takk for at du tar deg tida til å skrive en lang og informativ omtale. Jeg vil løfte denne videre slik at ikke flere slipper å oppleve det slik. Om våre veier skulle av en eller annen grunn krysses igjen håper jeg du får en annen og mer positiv opplevelse av oss. Du får ha en god sommer, og lykke til med boligjakten. /Ole
Vær måned blir jeg bedt om å oppdatere kundeinformasjon min, jeg får alltid erroren "oops noe gikk galt" og må alltid ringe for å komme inn igjen. Jeg forstår ikke at jeg kan være den eneste med dette problemet, og at IT avdelingen dems kan ikke se og få det løst. Dette har rett og slett pågått i nesten et og et halvt år.
Hei, Sif. Takk for at du tok deg tid til å skrive denne omtalen. Så kjedelig å lese at du har problemer med dette, og at dette har pågått så lenge. Vi er ikke kjent med å ha noen kjente feil som skal forårsake feilmeldingen som du beskriver her, så her vil jeg anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi nok komme til bunns i dette. Du kan ta kontakt med oss på telefon 232 06001, eller ved å starte en chat fra vår nett- eller mobilbank, og vi er åpent fra 08:00 til 21:00 søndag til fredag, og fra 08:00 til 17:00 på lørdager og helligdager. /Mikael
Er sjokkert over kaoset hos Nordea. Kom fra Nordea Direct hvor alt fungerte godt. Har hatt behov for å snakke med kundeservice flere ganger, men der er det rundt en times ventetid. Det går ikke å taste inn telefonnummer og bli oppringt, må sitte å høre på ringetonen i 60 minutter pluss. Har også forsøkt å få kontakt via chat, men ingen mennesker svarte.De har rotet bort en signert avtale som ble sendt inn pr post, så min sønn er nå på 6.uke uten vipps. Det virker som alt er ute av kontroll. Nettbanken er også uoversiktlig.
Hei, Berit. Takk for at du tok deg tid til å skrive denne omtalen. Etter migreringen med Nordea Direct, så har vi hatt stor pågang inn til vår kundeservice. Dette har dessverre ført til en lengre ventetid enn hva vi ønsker for våre kunder. Vi ønsker på ingen måte at våre kunder skal oppleve å ikke kunne komme i kontakt med oss, så det er høyst beklagelig. Vi jobber kontinuerlig med å gjøre oss mer tilgjengelig for våre kunder, og gjør kontinuerlige tiltak for å bedre situasjonen. Din tilbakemelding vil også bli tatt med videre. Vil også tipse om å ta kontakt med oss utenom perioden fra 09:30 til 15:00 på hverdager, som er den mest trafikkerte perioden til vår kundeservice. Selv om det ikke er noen garanti, så skal du da forhåpentligvis slippe å stå lenge i kø til oss, slik at vi kan hjelpe deg med å gjenvinne kontrollen igjen. Gjør også oppmerksom på at vi har åpent på både helligdager og helgedager, hvor det historisk sett er kortere ventetid enn på hverdager. Jeg kan forstå at nettbanken kan være uvant i starten, men vi har fått mange gode tilbakemeldinger på den etter at man blir kjent med den. Nettbanken er også i kontinuerlig utvikling, hvor nye oppdateringer slippes månedlig. Har du konkrete tilbakemeldinger til forbedringer, så kan du også gi direkte tilbakemelding til våre utviklere ved å klikke på «Tilbakemelding» på høyresiden i nettbanken. /Mikael