Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Forventer mye, mye mer

Omtale av  Truls

At Nordea klarer å være i topp 2 med å sette opp rentene hver gang, men har null plan for hva som skal skje med hundrevis av kunder på Nordea Direct, har null chat å tilby om du ikke får logget inn med BankID (som de har fucket opp), følger opp med å ikke ha tenkt langt nok til å ha ordentlig bemanning på telefonen den dagen dette sprenger (jeg satt 56 minutter på vent, og at en seriøs aktør ikke har mulighet for callback er nok et bevis på hvor svake de ønsker å være overfor kunder som trenger kontakt), og så efter å ha løst problemet, plutselig sletter BankID-tilgjengeligheten på ny, hvorpå man fortsatt ikke har muligheter for chat... Da kommer man ikke unna 1 stjerne. Jeg har brukt mer tid på Nordea og deres rot, enn på de 3 siste bankleverandørene mine til sammen.

Svar fra Nordea Bank
07.12.2023 19:59

Hei Truls og takk for din omtale! Vi beklager på det sterkeste at flere av våre kunder ble rammet av denne BankID-feilen. Vi har satt inn ekstra bemanning for å få ned køen disse dagene som følge av dette, og håper at trafikken på linjen vil roe seg igjen fortløpende. Vi er veldig lei oss for at dette har gått utover kundeopplevelsen. /Andrine

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ekstremt dårlig kundeservice og passe dårlig nettbank

Omtale av  Tone

Kommer ikke igjennom på kundeservice i går eller i dag. Får bare beskjed om at de har stor pågang. Det ringte i 1 time i går før jeg gav opp. Får ikke ordnet det jeg må, siden dette ikke kan ordnes i nettbank, noe det burde kunne.

Svar fra Nordea Bank
06.12.2023 13:05

Hei Tone😊 Takk for din tilbakemelding! Vi har opplevd ekstra stor pågang de siste dagene, noe vi beklager på det sterkeste. Jeg vil tipse om å benytte hele vår åpningstid, og prøve å unngå tidspunkter med økt trykk som er fra rundt kl. 10-15. Vi har åpent 08-21 alle hverdager og søndager, og 08-17 lørdager og røde dager. Du kan også ta kontakt med oss på chat via Mobilbanken/Nettbanken, og skru på varslinger for "Gi meg beskjed om en serviceagent som er klar til å chatte" under "profil". Da vil du bli varslet når en kunderådgiver sitter klar for å hjelpe deg😊 /Andrine

Elendig kundebehandling,

Omtale av  Per A. A

Kom ikke igjennom etter en time, da ga jeg opp,prøvde i dag og fikk beskjed om at det er stor pågang,anbefales å prøve en annen dag.Det er stadig tull med bankid,og samme problem å få tak i en kundebehandler.Nordea er en bank som ikke bryr seg om kundene sine.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 13:41

Hei Per😊 Før helgen ble det sendt ut beskjed til kunder med utløpte BankID-avtaler fra tidligere Nordea Direct. Dette førte til ekstra stor pågang de siste dagene, noe vi beklager på det sterkeste! Jeg vil forsikre deg om at kundene våre er det viktigste for oss, og er derfor veldig lei oss for at en slik situasjon oppstod. Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Andrine

Umulig kundekontakt

Omtale av  Bent

Nordea har ikke greid å å oppretthold noe av kundekontakt fordelen en hadde med Gjensidige bank før en ble flyttet til Nordea Direct og så igjen til Nordea Bank. Chat som er ubrukelig. Telefon kontakt umulig. Har sittet med tlf fra kl 10:30 til stengetid 21:00, og lyktes kun å få en samtale, der dessverre vedkommende hadde en så dårlig forklaringsevne at det var bare å gi opp. Det blir å må bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 08:40

Hei Bent! Vi har dessverre opplevd mer trykk enn vanlig siste dagene, noe som er svært beklagelig. Vi håper trafikken vil roe seg i løpet av uken og at du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Andrine

Ikke-eksisterende kundeservice

Omtale av  Elin

Nordea har ingen fungerende kundeservice. Så stakkars deg hvis du har problemer med innlogging, eller spørsmål om spareprodukter. Det er ingen som svarer på tlf, ingen i den andre enden av chatten. Roboten de bruker til å svare på spørsmål er ubrukelig, og hvis du må snakke med noen fordi innlogg med bank id ikke fungerer, så må du identifisere deg med bank id først - den som altså ikke fungerer.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 08:46

Hei Elin😊 Takk for din tilbakemelding. Vi har opplevd mer kø på linjene enn normalt siste dagene, noe som beklageligvis går utover kundeopplevelsen. Dette er naturligvis ikke optimalt, og vi håper at trafikken vil gå tilbake til den normale de neste dagene. /Andrine

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Nordea ønsker tydelig at kundene skal bytte til annen bank...

Omtale av  Helge

Sikker chat med estimert ventetid på 0 - 2 minutter virker ikke. Jeg ga opp etter en time. Ringe for å få tak i kunderådgiver/ eller noen i det hele tatt, har ventetid så lenge at jeg ga opp etter to timer. Svar på søknad om lån kom etter nesten fire uker etter masse purringer fra meg. Til sammenligning brukte andre banker (som jeg fikk innvilget lån i) 3 virkedager fra min henvendelse på nett til rådgiver ringer og vil ha meg som kunde. Jeg er for øvrig godt etablert med god og sikker jobb, godt med egenkapital og aldri hatt noen form for betalingsanmerkning. Alle kredittsjekker av meg er grønne med klassifisering svært lav risiko. SÅ kort fortalt. NORDEA aldri igjen. Jeg har byttet bank.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 08:52

Hei Helge! Dette var utrolig lei lesing. Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Pågangen på linjene de siste dagene har vært unormalt stor, så ventetiden har derfor vært vesentlig lengre. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser og yte god service, så takker for din tilbakemelding. /Andrine

Forbedring tips

Omtale av  Sahand

Hei, Det veldig trist hvor langt bak Nordea henger etter med tanken på design/struktur på mobilbank appen. Det veldig vanskelig finne fram på ulike tjenester. Hvorfor dere enda ikke har innskudd via butikker skjønner jeg ikke etter se hva de store banken som sparebanken og DnB gjøre for å gjøre det enkelt for kundene enn innskuddsautomat. Jeg har prøvd ringe support flere ganger der de sier 15min ventetid og ender med legge på for det har gått 40-50min dette er for dårlig, ente så er de som jobber på support late eller så trenger der flere ansatte på support. Her ville jeg gjort som andre banker som ha alternativ om å ringe opp igjen. Hadde jeg ikke vært NITO medlem hadde jeg aldri valgt Nordea som bank dessverre. Jeg ønsker ikke høre beklager men at dere tenker på dette og ville utvikle dere til et bedre bank

Svar fra Nordea Bank
17.11.2023 09:49

Hei Sahand! Takk for omtalen din! Vi jobber daglig med å utvikle mobilbanken, og gjør stadig endringer etter tilbakemeldinger fra deg og andre kunder. Når det kommer til bank i butikk, så er dette noe vi har fått på plass denne uken. Så nå kan du sette inn, og ta ut penger hos Norgesgruppen sine butikker. Køen på kundeservice har de siste månedene vært altfor lang, og jeg kan love at det ikke er latskap hos kundeservice som er årsaken. Heldigvis ser vi nå at kø tidene stort sett er mye lavere. /Ole

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR