Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hei, Det veldig trist hvor langt bak Nordea henger etter med tanken på design/struktur på mobilbank appen. Det veldig vanskelig finne fram på ulike tjenester. Hvorfor dere enda ikke har innskudd via butikker skjønner jeg ikke etter se hva de store banken som sparebanken og DnB gjøre for å gjøre det enkelt for kundene enn innskuddsautomat. Jeg har prøvd ringe support flere ganger der de sier 15min ventetid og ender med legge på for det har gått 40-50min dette er for dårlig, ente så er de som jobber på support late eller så trenger der flere ansatte på support. Her ville jeg gjort som andre banker som ha alternativ om å ringe opp igjen. Hadde jeg ikke vært NITO medlem hadde jeg aldri valgt Nordea som bank dessverre. Jeg ønsker ikke høre beklager men at dere tenker på dette og ville utvikle dere til et bedre bank
Hei Sahand! Takk for omtalen din! Vi jobber daglig med å utvikle mobilbanken, og gjør stadig endringer etter tilbakemeldinger fra deg og andre kunder. Når det kommer til bank i butikk, så er dette noe vi har fått på plass denne uken. Så nå kan du sette inn, og ta ut penger hos Norgesgruppen sine butikker. Køen på kundeservice har de siste månedene vært altfor lang, og jeg kan love at det ikke er latskap hos kundeservice som er årsaken. Heldigvis ser vi nå at kø tidene stort sett er mye lavere. /Ole
Positivt: 1.Apple Pay 2. God kundeservice som er tilgjengelig helt til 21:00. 3. Attraktive renter. Per november 2023 tilbyr Nordea høyest BSU rente av alle storbankene. Sparekonto rente er også grei fra og med 0 kr. Negativt: 1. Tilbyr ikke bank i butikk. Det er svært frustrende å ta buss Nordea sitt kontor for å sette inn eller ta ut penger, kontra gå til nærmeste dagligvarebutikk. 2. Utdatert nettbank som er uoversiktlig og umoderne. Det kan være frustrende å finne fram i nettbanken og den har mange bugs. For eksempel hvis man trykker på en tjeneste i menyen så blir man logget ut plutselig. I tillegg hvis man skal gjøre en utenlandsbetaling så blir man sendt til den "gamle" nettbanken som ser ut som noe fra 2005. Det virker rett og slett som at den "nye" nettbanken fungerer som et layer/front-end, hvor nettbanken egentlig bruker samme back-end (motor)som den "gamle" (egentlige) nettbanken. Etter min mening trenger Nordea sin nettbank en helt ny design fra scratch som bruker en mere modern back-end motor. 3. Null rente på brukskonto. 4. Gebyr på minibank tjenester.
Hei David! Takk for en fin og konstruktiv tilbakemelding! Det er godt å lese at du ikke er bare missfornøyd med tjenestene våre. Når det gjelder det negative kan jeg informere om at vi jobber med å bli en del av bank i butikk tjenesten, og håper det snart er på plass. Den nye nettbanken kjører på en mer moderne back-end motor, men vi har ikke fått flyttet over alle tjenester fra gammel nettbank. Dette gjør at en av og til kastes ut, og jeg kan forstå at dette føles tungvint. De fleste tjenester er flyttet over, men det gjenstår noen store, slik som betalinger til utlandet. Denne flyttes forhåpentligvis også om ikke så altfor lenge over til ny tjeneste. /Ole
Har vert kunde i denne banken siden den het Kredittkassen og er meget fornøyd med service og ansatte som jeg har hatt kontakt med oppigjennom ca 30 år var først kunde i avdeling Hov nå i avdeling Gjøvik treffer bare hyggelige mennesker der
Hei Svein! Dette var utrolig hyggelig å lese🤩 Takk for denne tilbakemeldingen og ikke minst; takk for at du har vært kunde hos oss så lenge💙 /Andrine
Grusom nettportal. Enkelte ting fungerer rett og slett ikke! Som f.eks å få listet utgående transaksjoner for en periode. Foruten det er det så mange ujevnheter og irritasjonsmpmenter å påpeke at det ikke ikke er plass til å nevne alt her. Bare noen eksempler: - Når man vil registrere en betaling, ligger kontoene i nedtrekkslisten tilfeldig usortert, ogsom standard en konto som jeg ikke bruker. Rekkefølgen på kontoer i oversiken kan endres, men påvirker ikke nedtrekksmenyen. - Transaksjonshistorikk for en konto velges ved å klikke på konto. Hvis man vil søke i en annen konto, må filtere legges inn på nytt! Filtrering på utgående transaksjoner fungerer for øvrig ikke, så det hele er uansett en vits. Kontoutskrifter vil man kanskje forvente å finne under "Økonomi" i menyen. Men, nei dette ligger under bruker-menyen, der man normalt forventer profil-relaterte ting. - Kontoutskrift er et kapittel for seg. Alle kontoer er sauset sammen i ett dokument. Det gjør det ikke bedre at navn på kontoer mangler på utskriften. Det som fungerer noenlunde bra er hjelpe-chatten. Selv om roboten er ubrukelig, så får man raskt kontakt med en person. Jeg ble overført som kunde fra Nordea Direct. Overgangen var ikke særlig smidig. Fra den ene dagen til den neste fungerte ikke lenger de gamle VISA og Mastercard, og heller ikke betalingsavtaler. Noe som blant annet resulterte i hundrevis av kroner i gebyrer, plunder med parkerings-apper, bussbiletter, vipps,... etc. Autogiro-avtaler som sluttet å virke, multiple autogiroavtaler,... Rett og slett masse rot, ekstraarbeid og ekstra kostnader. Og gjett hvem som må betale og rydde opp?
Hei Helge! Dette var ikke hyggelig lesning hva angår vår nettbank. Nå skal de sies at det i de siste par månedene har blitt gjort store endringer i søkefunksjonen slik at det skal bli lettere å søke både på dato, og på utgående og innkommende transaksjoner. Vi har uansett en vei å gå her, og jobber daglig med å utbedre hele nettbanken i sin helhet. Når det kommer til overgangen fra Nordea Direct til Nordea skal det ha vært sendt ut mye informasjon om nye kort, og kontoer. Det er beklagelig om ikke denne informasjonen har truffet deg. Tusen takk for en fyldig tilbakemelding. /Ole
Knirkefri overføring fra DNB, super hjelp og personlig oppfølging. Oversiktlig nettbank og mobilbank som stadig er i utvikling.
Hei Anders! Så godt å høre at du er fornøyd etter bytte! Vi jobber hverdag med å utvikle både mobilbanken og nettbanken, og håper snart det kommer enda flere nyttige funksjoner på plass! 😊 /Ole
Klarte å overføre penger fra en konto som har maks 4 uttak i året før det begynner å koste penger ved uttak. Ved en brukerfeil overførte jeg 1500 kr til en annen Nordea konto, fant ut av brukerfeilen ila. 2 minutter og overførte pengene tilbake til den opprinnelige kontoen. Pengene forlot ikke Nordeas kontoer, dette var en intern overføring jeg gjordet. Da jeg kontaktet kundeservice, var skaden skjedd og det var umulig å gjøre at dette trekke ikke telles som et av fire trekk, selv om de så at pengen var overført internt og ikke engang forlot Nordeas kontoer og pengene var tilbake til opprinnelig konto på 2 minutter. Ekstremt dårlig kundeservice.
Hei, Christian. Så leit å høre at du ikke fikk hjelpen du trengte da du tok kontakt med vår kundeservice. Vi er alle mennesker, og kan alle gjøre feil. Vi ønsker på ingen måte å straffe våre kunder, så her håper jeg at du kan ta kontakt med vår kundeservice slik at vi får en ny sjanse til å rette opp i dette. /Mikael
Pga periodisk arbeidsledig pluss korona for en periode lå jeg etter med ca 50.000.-.Banken ville ikke vente noen dager til jeg kunne ordne dette, kjørte saken rett til innkasso hvor hele huslånet måtte innfris. Dette var umulig og vi mistet huset. Kunde i over 30 år og premiumkunde. Vi var god å ha når vi hadde god inntekt, og fot i ræva og ut når vi trengte hjelp i en trang periode. Byttet bank og vil etterhvert avslutte alle kontoene og tjenester jeg har i denne kyniske banken.
Hei Willy, Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi jobber hver dag for å hjelpe kunder, i alle mulige situasjoner. Vi er alltid åpen for å få tilbakemeldinger. og ta gjerne kontakt med oss om du også har lyst til å dele direkte. /Ole