Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hvorfor får ikke man satt inn penger i butikk ! Det er bare tull! Jeg byttet nettopp til Nordea bank fra Dnb men nå flytter jeg tilbake til Dnb fordi de har har den ordningen. Nordea dere burde våkne opp.
Hei Alex, Tusen takk for tilbakemelding. Vi tilbyr fremdeles ikke kontanttjenester i butikk, men dette er til vurdering. Om du skal sette inn kontanter må du bruke din nærmeste innskuddsautomat. Du finner oversikt over automater og åpningstider her: www.nordea.no/kos /Kaja
Det gjelder personkonto og det meste fungerer OK, men det jeg er misfornøyd med er at jeg ikke lenger kan laste ned månedlige kontoutskrifter. Det fikk man tidligere. Jeg kan bare laste inn bevegelsene på skjermen men ikke lagre eller skrive ut. Utføringen av kundeoppdatering var også vanskelig å finne fram i og var avhengig av hjelp på telefon. Det resulterte i forsinket oppdatering med sperring av kontoen uten varsel som følge. Det er også en glipp i bank ID appen som noen ganger gjør den utilgjengelig ved kortbetaling til utlandske selskap
Hei Bjørn, Tusentakk for omtale. Vi setter pris på all tilbakemelding slik vi kan forbedre produktene og tjenestene vi tilbyr. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at det fremdeles er mulig å laste ned kontoutskrifter som tidligere. Om du trenger veiledning vil jeg anbefale at du tar kontakt med kundeservice på Chat eller telefon. /Kaja
Jeg har vert kunde siden det var kredittkassen, og hadde hyggelig kundekontakt m.m. Nå er all service borte, kunden , vi må utføre alle oppdrag selv....
Hei Esther, Det er leit å høre at du opplever at all service er borte. Mange tjenester kan nå utføres selv, som for mange oppleves positivt. Dersom man har problem med å utføre enkelte tjenester selv, eller dersom man ønsker veiledning vil vi selvfølgelig bistå med hjelp over Chat eller på telefon 232 06001. /Kaja
Jeg har vert kunde siden det var kredittkassen, og hadde hyggelig kundekontakt m.m. Nå er all service borte, kunden , vi må utføre alle oppdrag selv....
Hei Esther! Dette var ikke hyggelig lesning. Vi skal selvfølgelig være tilgjengelig for å hjelpe deg både på telefon og chat. Når du ringer oss er det tastevalg 5 som gjelder på telefonnummer 23206001 for å komme til Kundeservice. Jeg håper du kommer igjennom til oss, og får hjelpen du trenger. /Ole
Arbeidsgiver benytter Nordea for pensjonssparing, og jeg for billån. Jeg har absolutt ingen forståelse for hvordan Nordea klarer å gjøre informasjon så lite tilgjengelig. På sett og vis greit nok med pensjonssparing, der logger jeg inn på Nordea liv, så fonner jeg det meste av info. Men billån..? Det gir jeg som regel opp å finne restansesum, nedbetalingsplan osv.. Jeg har lastet ned appene Nordea og Nordea Direct, men der får jeg ikke logget inn da jeg mangler hovedkonto. Logger da inn på nett, men må være både tålmodig og ha tunga rett i munnen for å finne riktig innloggingskanal. Det burde vel ikke være så vanskelig å samle all kundeinformasjon under samme innloggingsside eller app? Dette er første og siste gang jeg benytter Nordea på privaten.
Hei Håkon! Dette var ikke helt hyggelig å lese. Nordea Finans, og forsåvidt Nordea Liv er egne selskaper, og derfor har de også egne flater hvor en logger inn. Går du til www.nordeafinance.no, og så logger inn på "Min Finansiering" skal du få opp betalingsplanen din. Ligger ikke saken din her, så er en nødt til å kontakte Nordea Finance direkte på telefon 232 06021. /Ole
Jeg skulle ta ut 600kr i Nordeas bankautomat. Pengene kom aldri ut og jeg ringte Nordea for hjelp. Fikk beskjed om at pengene skal komme tilbake på konto. Etter 2 uker var pengene fortsatt ikke tilbake. Jeg ringte på nytt og fikk samme beskjeden. Dette er nå 1,5 måned siden, og pengene er fortsatt ikke tilbake :)
Hei Gosia! Det er absolutt ikke slik det skal være. Om du er kunde av oss i Nordea må jeg be deg ta kontakt på nytt med oss på chat, så skal vi få sendt beskjed til de som styrer minibankene våre. Er du kunde i annen bank er det den banken du må kontakte. Så vil de kunne sende reklamasjonskrav til oss. /Ole
Kontekst: jeg har vært Nordeakunde siden foreldrene mine åpnet en konto til meg når jeg var 1 år, jeg har vært kunde i 40 år. I sommer (2022) rullet Nordea ut den nye nettbanken sin, uferdig med bugs og mangler på funksjoner som er hendig for daglig håndtering av nettbanken. Jeg har klaget og etterspurt en timeline på når dette skal fikset, og fått lite hjelpsomme svar som til tider grenset til overlegenhet fra kundeservice. Jeg har blitt bedt om å finne meg i manglene, de påpekte hvor stygg den gamle nettsiden var og pen den nye er, og når jeg varslet om den verste buggen de har (man blir logget ut i hytt og vær uten forvarsel, noen ganger har jeg ikke fått være pålogget mer enn 30 sekunder) at jeg heller skal bruke mobilbank (som mangler de samme funksjonene jeg etterspør i nettbanken. Altså... Det er svaksynte og eldre mennesker som må bruke nettbasert bank, å be alle bruke mobilbank fordi Nordea ikke greier å rulle ut en ferdig utviklet nettbank uten bugs er helt utrolig. Dette er helt uakseptabelt. Jeg kommer til å bytte bank.
Hei Vilde! Dette var ikke hyggelig lesning, og det virker som du har hatt en kundeopplevelse vi ikke ønsker å være bekjent med. Basert på det du skriver her forstår jeg godt at frustrasjonen er stor, både over oss og nettbanktilbudet. Den nye nettbanken ble lansert før alle tjenester og funksjoner var på plass, men der noe manglet ble det linket direkte videre til den gamle nettbanken. Slik er det fortsatt for enkelte funksjoner mens vi utvikler og finsliper ting til den nye nettbanken. Skjønnhet er i øyet som ser, men det spiller naturligvis ingen rolle hvis ikke funksjonaliteten er som den skal. Den automatiske utloggingen er satt til 5 minutter, noe vi er pålagt etter europeisk regelverk. Enkelte kunder har derimot meldt ifra om at utloggingen skjer raskere, men dette skyldes innstillinger lokalt på PC/MAC. I den grad det lar seg gjøre, så skal vi forsøke å bistå med å fikse dette, slik at problemet forsvinner. Det høres dessverre ut som om du ikke har fått tilstrekkelig bistand og service fra oss på dette området, noe som er veldig beklagelig. Selv om du nå skulle være i gang med bytte av bank, så skal du vite at vi setter stor pris på tilbakemeldingen din, og at du er hjertelig velkommen tilbake til oss dersom du skulle bytte bank igjen i fremtiden 😊 /Lasse