Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

OK til det meste men noe burde forbedres

Omtale av  Bjørn T

Det gjelder personkonto og det meste fungerer OK, men det jeg er misfornøyd med er at jeg ikke lenger kan laste ned månedlige kontoutskrifter. Det fikk man tidligere. Jeg kan bare laste inn bevegelsene på skjermen men ikke lagre eller skrive ut. Utføringen av kundeoppdatering var også vanskelig å finne fram i og var avhengig av hjelp på telefon. Det resulterte i forsinket oppdatering med sperring av kontoen uten varsel som følge. Det er også en glipp i bank ID appen som noen ganger gjør den utilgjengelig ved kortbetaling til utlandske selskap

Svar fra Nordea Bank
16.03.2023 08:51

Hei Bjørn, Tusentakk for omtale. Vi setter pris på all tilbakemelding slik vi kan forbedre produktene og tjenestene vi tilbyr. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at det fremdeles er mulig å laste ned kontoutskrifter som tidligere. Om du trenger veiledning vil jeg anbefale at du tar kontakt med kundeservice på Chat eller telefon. /Kaja

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Får ikke kontakt med bankid på i-PAD .. ved oppringing etter xxxxxx valg , endelig en stemme som ber

Omtale av  Esther

Jeg har vert kunde siden det var kredittkassen, og hadde hyggelig kundekontakt m.m. Nå er all service borte, kunden , vi må utføre alle oppdrag selv....

Svar fra Nordea Bank
16.03.2023 08:39

Hei Esther, Det er leit å høre at du opplever at all service er borte. Mange tjenester kan nå utføres selv, som for mange oppleves positivt. Dersom man har problem med å utføre enkelte tjenester selv, eller dersom man ønsker veiledning vil vi selvfølgelig bistå med hjelp over Chat eller på telefon 232 06001. /Kaja

Får ikke kontakt med bankid på i-PAD .. ved oppringing etter xxxxxx valg , endelig en stemme som ber

Omtale av  Esther

Jeg har vert kunde siden det var kredittkassen, og hadde hyggelig kundekontakt m.m. Nå er all service borte, kunden , vi må utføre alle oppdrag selv....

Svar fra Nordea Bank
24.03.2023 09:45

Hei Esther! Dette var ikke hyggelig lesning. Vi skal selvfølgelig være tilgjengelig for å hjelpe deg både på telefon og chat. Når du ringer oss er det tastevalg 5 som gjelder på telefonnummer 23206001 for å komme til Kundeservice. Jeg håper du kommer igjennom til oss, og får hjelpen du trenger. /Ole

Har billån og pensjonssparing hos Nordea..

Omtale av  Håkon

Arbeidsgiver benytter Nordea for pensjonssparing, og jeg for billån. Jeg har absolutt ingen forståelse for hvordan Nordea klarer å gjøre informasjon så lite tilgjengelig. På sett og vis greit nok med pensjonssparing, der logger jeg inn på Nordea liv, så fonner jeg det meste av info. Men billån..? Det gir jeg som regel opp å finne restansesum, nedbetalingsplan osv.. Jeg har lastet ned appene Nordea og Nordea Direct, men der får jeg ikke logget inn da jeg mangler hovedkonto. Logger da inn på nett, men må være både tålmodig og ha tunga rett i munnen for å finne riktig innloggingskanal. Det burde vel ikke være så vanskelig å samle all kundeinformasjon under samme innloggingsside eller app? Dette er første og siste gang jeg benytter Nordea på privaten.

Svar fra Nordea Bank
10.03.2023 16:01

Hei Håkon! Dette var ikke helt hyggelig å lese. Nordea Finans, og forsåvidt Nordea Liv er egne selskaper, og derfor har de også egne flater hvor en logger inn. Går du til www.nordeafinance.no, og så logger inn på "Min Finansiering" skal du få opp betalingsplanen din. Ligger ikke saken din her, så er en nødt til å kontakte Nordea Finance direkte på telefon 232 06021. /Ole

Bankautomaten spiste pengene mine

Omtale av  Gosia

Jeg skulle ta ut 600kr i Nordeas bankautomat. Pengene kom aldri ut og jeg ringte Nordea for hjelp. Fikk beskjed om at pengene skal komme tilbake på konto. Etter 2 uker var pengene fortsatt ikke tilbake. Jeg ringte på nytt og fikk samme beskjeden. Dette er nå 1,5 måned siden, og pengene er fortsatt ikke tilbake :)

Svar fra Nordea Bank
07.03.2023 19:48

Hei Gosia! Det er absolutt ikke slik det skal være. Om du er kunde av oss i Nordea må jeg be deg ta kontakt på nytt med oss på chat, så skal vi få sendt beskjed til de som styrer minibankene våre. Er du kunde i annen bank er det den banken du må kontakte. Så vil de kunne sende reklamasjonskrav til oss. /Ole

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ubrukelig nettbank, ingen utsikter til forbedring

Omtale av  Vilde

Kontekst: jeg har vært Nordeakunde siden foreldrene mine åpnet en konto til meg når jeg var 1 år, jeg har vært kunde i 40 år. I sommer (2022) rullet Nordea ut den nye nettbanken sin, uferdig med bugs og mangler på funksjoner som er hendig for daglig håndtering av nettbanken. Jeg har klaget og etterspurt en timeline på når dette skal fikset, og fått lite hjelpsomme svar som til tider grenset til overlegenhet fra kundeservice. Jeg har blitt bedt om å finne meg i manglene, de påpekte hvor stygg den gamle nettsiden var og pen den nye er, og når jeg varslet om den verste buggen de har (man blir logget ut i hytt og vær uten forvarsel, noen ganger har jeg ikke fått være pålogget mer enn 30 sekunder) at jeg heller skal bruke mobilbank (som mangler de samme funksjonene jeg etterspør i nettbanken. Altså... Det er svaksynte og eldre mennesker som må bruke nettbasert bank, å be alle bruke mobilbank fordi Nordea ikke greier å rulle ut en ferdig utviklet nettbank uten bugs er helt utrolig. Dette er helt uakseptabelt. Jeg kommer til å bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
18.02.2023 08:29

Hei Vilde! Dette var ikke hyggelig lesning, og det virker som du har hatt en kundeopplevelse vi ikke ønsker å være bekjent med. Basert på det du skriver her forstår jeg godt at frustrasjonen er stor, både over oss og nettbanktilbudet. Den nye nettbanken ble lansert før alle tjenester og funksjoner var på plass, men der noe manglet ble det linket direkte videre til den gamle nettbanken. Slik er det fortsatt for enkelte funksjoner mens vi utvikler og finsliper ting til den nye nettbanken. Skjønnhet er i øyet som ser, men det spiller naturligvis ingen rolle hvis ikke funksjonaliteten er som den skal. Den automatiske utloggingen er satt til 5 minutter, noe vi er pålagt etter europeisk regelverk. Enkelte kunder har derimot meldt ifra om at utloggingen skjer raskere, men dette skyldes innstillinger lokalt på PC/MAC. I den grad det lar seg gjøre, så skal vi forsøke å bistå med å fikse dette, slik at problemet forsvinner. Det høres dessverre ut som om du ikke har fått tilstrekkelig bistand og service fra oss på dette området, noe som er veldig beklagelig. Selv om du nå skulle være i gang med bytte av bank, så skal du vite at vi setter stor pris på tilbakemeldingen din, og at du er hjertelig velkommen tilbake til oss dersom du skulle bytte bank igjen i fremtiden 😊 /Lasse

Veldig bra, men ikke alle kundebehandlere

Omtale av  Ole

Etter flere rentejusteringer var det på tide å ta en runde i banken. Har vært kunde hos Nordea i flere år og har alltid blitt møtt på en god måte. Denne gangen gikk det over 4 uker fra jeg sendte en forespørsel skriftlig til jeg måtte selv ta kontakt. Da forklarte de at det hadde skjedd en feil og at henvendelsen min var gått bort. Jeg ble veiledet på å legge inn en ny søknad. Da gjorde jeg det. Ventet ytterligere 3 uker, fikk ikke svar på denne heller. Endte da opp med å bytte til Sbanken, da de hadde en bedre rente. Nordea ringte jeg og spurte om de ville matche rente og tilbud fra Sbanken. Svaret fra Nordea (en sur dame): Kan ikke gi lån, lykke til hos Sbanken. Ettersom jeg hadde alle lønnskontoer, litt investeringer og barnekontoer hos Nordea, og syns det var tungvint å overføre til Sbanken for å betale avdragene, henvendte jeg meg til en som tidligere har vært meget god på kundebehandling. Han tok tak i hele saken, til tross for at han ikke jobbet "sentralt" men på en filial i Kristiansand. Han fikk overført lånet tilbake til Nordea og fikk ordnet med riktig rente (vi er UNIO medlemmer). Man treffer sikkert både gode og dårlige ansatte i alle banker. Alle kan ha en dårlig dag og det er sikkert mye press på bankene nå med de rentehevinger som har vært den siste tiden. Likevel ønsker man som kunde å bli møtt på en god måte. Så må vi som kunder akseptere at enkelte banker ikke tar risikoen ved å låne ut, men da er det desto viktigere at man grunngir dette grundig og på en hyggelig måte. Så all honør til enkelte i Nordea - og de andre har mye å lære av disse.

Svar fra Nordea Bank
04.02.2023 12:38

Hei Ole, Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding! Selv om den startet på verst tenkelige måte, så er det veldig betryggende å høre at du til slutt fikk den opplevelsen vi ønsker å være bekjent med. Som du nevner så har pågangen vært stor, men så mye som 4+3 uker skal du aldri måtte vente på svar fra oss, samme om det er med positivt eller negativt fortegn. Det tør jeg love at du skal slippe å oppleve i fremtiden. Samtidig skal jeg sørge for å formidle tilbakemeldingen din til kontoret vårt i Kristiansand, slik at rådgiveren du har vært i kontakt med får sin rettmessig honnør 😊 /Lasse

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR