OBOS-banken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Måtte bytte fra SBanken og valgte OBOS-banken da jeg ville bruke ikke-proprietær måte å bruke banken (fri kildekodebasert nettleser), og jeg var allerede OBOS-medlem og har så langt vært rimelig fornøyd med valget. Jeg endte opp med høyrentekonto i annen bank og fond et tredje sted, og mange av problemene jeg hadde oppstartsmessig skyldtes DnBs dårlige løsning. OBOS bank kundeservice i nettleseren (chat/melding) har fungert godt for meg. Nettbanken virker litt enkel og gammeldags, men i praksis fungerer det greit nok. Kostnaden som dagligbank er lav, og ikke minst har jeg tiltro til at OBOS er et rimelig greit og ryddig selskap.
Enkel og brukervennlig nettbank. God service. Svarer raskt på henvendelser.
Avtalegiro som er AKTIV, og det er dekning på konto, den Faste Regningen blir ikke trukket fra, får Purregebyr. ER også MEDLEM. Kan ikke stole på oversikten i nettbanken, da de ikke trekker regninger i henhold til faste og aktive avtalegiroer... Kontaktsenteret i nettbanken svarer ikke på skriftlige henvendelser. Regninger til forfall vises ikke som en samlet sum for nåværende måned.
Jeg opprettet konto i OBOS-banken etter mange år som misfornøyd kunde i DNB. Å bli medlem var utfordrende, da jeg ikke var norsk statsborger på den tiden. De krevde mye unødvendig dokumentasjon, og jeg opplevde dårlig service hos Posten (post i butikk), til tross for at jeg eier andel i en OBOS-borettslag. Nå er jeg fornøyd kunde i OBOS-banken, særlig med Apple Pay, som jeg ikke hadde tidligere, og en mye høyere rente på sparekontoer enn det jeg fikk i DNB. Jeg vurderte å flytte boliglånet til OBOS, men DNB tilbyr for øyeblikket bedre betingelser. Dessverre er det ikke mulig å forhandle rente i OBOS, så jeg venter til DNBs rente blir høyere enn OBOS sin. Mobilappen kunne vært bedre. For eksempel, å overføre penger tar litt tid, da man må gå gjennom menyen i stedet for å dra og slippe mellom kontoer slik som i DNB. OBOS-banken tilbyr heller ikke aksje- eller fondsparing, men det er ikke et problem for meg siden jeg bruker Nordnet til dette + er glad at pengene mine ikke blir brukt til å investere i Israel. Er du medlem i OBOS, er OBOS-banken en helt grei bank. Ville ikke anbefale OBOS-banken hvis du ikke er medlem i OBOS.
Meget utilfreds med hele greia. Dårlig kundeservice og nærmest umulig å komme frem på tlf
Går ikke an å logge inn i nettbanken for å sjekke konto. Får bare tilbud om å bli kunde. Men jeg er jo kunde!!!
Ganske labre greier. Ble kunde for en måned siden, etter at Sbanken la ned nettbanken. Hos Obosbanken kan man kun ha 9 brukskonti, de har ikke kredittkort, og hvis du prøver å ringe dem var i hvert fall han jeg snakket med på grensa til nedlatende. Jeg søkte om boliglån, og ble oppringt 2 uker seinere av en "kundebehandler" som tok akkurat den samme informasjonen som nettsøknaden ber om, og kom til akkurat samme konklusjon, men kastet bort 20 minutter av dagen min i tillegg. Sammenlignet med slik Sbanken var før oppkjøpet er dette mye av det samme, men med noen åpenbare mangler. Litt som forskjellen på farge-TV og svart-hvitt.