Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det er tragisk at sbanken ikke er bank for alle ! Banken satser kun på lånekunder etc. og skor seg på sparekunder. At sbanken skårer høyt hos lånekunder forstår jeg. PS! Jeg har vært kunde helt fra starten og da fungerte den bra for meg, men etter at jeg ble pensjonist har jeg brukt den lite. Kan ikke anbefale banken til noen !
Jeg er kunde i Sbanken (tidligere Skandiabanken) i 16 år. Jeg kan i dag ikke anbefale denne banken. Reklamasjonsrett fungerer ikke i denne banken. Du blir avvist og blir ikke hørt når du reklamerer på bruk av bankenes kreditt kort. Avdelingen for kortreklamasjon fungerer meget dårlig og på grense med uhøflighet. Banken sluttet å sette verdien på hver enkelt kunde.
S-banken har vist seg konkurransedyktig over lang tid og leverer det en forventer av en moderne bank.
Når de startet var de bra. Nå lyver de bevisst i markedføringen sin. De påstår at du kun trenger en bank samtidig som de absolutt ikke tilbyr alle banktjenester. Savner bl.a. depositumskonto. Når jeg påpekte at markedføringen deres var blank løgn ble jeg avvist med svada. Våren 2020 gjorde det et stort nummer av at de satte ned rentene tidlig ifht. andre banker etter at Norges Bank senket rentene. De har likevel latt være å å senke renta på boligkreditt med det siste 0,5 prosentpoenget. Når jeg bad de om å gjøre det slik de har gjort på alle andre boliglån fikk jeg standardformulert svada i svar. Nettsidene var bra en gang men nå blir de tydeligvis mer og mer tilpasset mobil slik at de virker utrolig dårlig på pc. Jeg har bedt gjentatte ganger om å få se ferdigberegnet annualisert avkastning på mine investeringer i nettbanken. Dette er enkelt for dem å beregne automatisk og nesten umulig for meg siden kjøpshistorikk for fond og aksjer er så dårlig tilgjengelig i deres løsning. De har ikke gjort noe med dette. Før anbefalte jeg Skandiabanken varmt. Nå gjør jeg ikke det lengre og leter aktivt etter alternativ.
s banken er som en hund. loggrer med halen når du spør om bolig lån, glefser når du spør om hjelp. låste renten i desember, kem kunne hvite om korona. det hvar snakk om en mnd . en av de høye sa det lar seg nok gjøre men den gang nei. i dag betaler jeg ca. 3 prosent rente.
Dessverre tilbyr ikke banken huslån med kausjonist.
Det var en gang en superbank kan man vel si om Sbanken. Etter at Sbanken ble helt Norsk gikk det bare nedoverbakke. Tidligere Skandia banken hadde stort sett beste rente, beste betingelser og god service. Jeg savner de tidene. Nå er Sbanken som de valgte å kalle den Norske varianten langt unna best i klassen på renter. Fordelene som man tidligere hadde er oppspist av andre banker. Som eksempel på rente er Sbanken over 1% dyrere på mitt boliglån som i dag er innenfor 75% Kontakt med banken for å få bedre rente var bortkastet, de henviser til tidligere forespørsel om rente nedsettelse. Da vi var Skandiabank ringte banken meg opp og ga meg mulighet til å argumentere min sak. På renter satte de alltid ned renten for å være best i klassen. Nå møter man stort sett arroganse og ingen forståelse. Jeg venter i dag på svar fra nye banker som ønsker å beholde sine kunder ved hjelp av god kundebehandling. Jeg forsøker å komme på noe positivt, men klarer ikke det i denne runden. Håper fornuften kommer etterhvert.
Har brukt Sbanken siden den startet og er kjempefornøyd. God kundeservice og lett forståelig nettbank. Og ingen gebyrer. Dårlig på innskuddsrente, men sparepenger har jeg i en annen bank.
Trodde du at du kunne gå inn på Sbanken.no, logge deg med bankID, skrive inn bedriftens organisasjonsnummer og ganske raskt bli bedriftskune? Tro om igjen. Sbanken har 6 ukers behandlingstid for å opprette bedriftskonto. Hvorfor? De "må sjekke at all informasjonen stemmer". Altså din BankID og organisasjonsnummer. Hva gjør kundeservice for å hjelpe deg? "Jeg kan desverre ikke gjøre noe". I dette tilfelle var det kun et enkeltpersonforetak - lykke til med et AS. Latterlig.
Kontakter i forbindelse med spørsmål rundt økonomi, men får ikke svar på spørsmål og får beskjed om å ta kontakt senere. Frekk kundebehandling som ikkje har blitt opplevd ved andre banker.
Har vært kunde i banken i mange år. Fint helt frem til etter at korona kom og bankene skulle sette ned renten. Tok kontakt med banken da mitt lån ble satt ned 0,1%, til 1.90%. Alt for dårlig! Er ikke villig å subsidiere de med høyest lån - og best rente - så da ble det kjapt bankbytte!
Har vært kunde siden oppstart og anbefalt videre mange ganger. Likte at alle kunder ble behandlet likt. Samme gode rente fra første krone. Flyttet etter hvert lånet mitt hit også. Først ble den gode renten på innskudd fjernet. Litt renter riktignok om du hadde en del stående inne. Når også rentene på lån ble endret og kun de med høy gjeld fikk lav rente, var det på tide å bytte bank.
Gode betingelser, få gebyrer, ++ Og for den som tør,- laveste rente på kredittkort ved sammenlign. av samme kred. beløp tilbud i andre banker. Det føles som Sbanken er på kundens lag, og har gjennom en årrekke hatt laveste boliglåns rente. Heia Sbanken.
Om man skal kjøpe/selge aksjer gjennom sbanken er sbanken VELDIG dårlig! De som vil daytrade bare gløym det, du kjem deg ikke inn før 09:10 +/-... Når du skal trade forventer man at det er live (som koster 99kr pm), men nei det henger etter eller du blir logge ut... Det har fungert før, men ikke nå! Før de som tenke kanskje det var nettet eller nettleser lykke til, jeg jobber med data og har testet alle platformer uten lykke! Mitt råd er styr unna. Jeg hatt/har dialog med sbanken ang dette og det virker som de bryr seg ikke fordi problemet er der forsatt, jeg har også spurt etter en tilbake mld om korleis det går, ingenting... Ellers for de som vil bruke sbanken som en vanlig bank er det ingenting å klage på! Kanskje de er litt treig med å sette ned renten på bolig og gnien når de gjøre det...
Har vært en fornøyd kunde i en årrekke, men forskjellsbehandlingen når det gjelder lån som et resultat av koronakrisen, og de dårlige forklaringene på hvorfor de har valgt å gjøre det sånn er ekstremt skuffende. I tillegg til dette har de nå en elendig innskudsrente som egentlig burde diskvalifiseres for å kalles en sparekonto. Har allerede byttet bank som gir meg 0,46% lavere rente på lån (effektiv), og til en annen bank som gir meg 2,29% bedre innskudsrente.
Seriøs, rimelig, topp kundeservice, ingen som pusher på deg produkter, fin nettbank. Jeg skulle ønske de kunne opprette en litt bedre høyrentekonto, gjerne med binding.