Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Uforståelig hvordan ledergruppen og styret til DnB, som samlet hever årlig kompensasjon i hundremillionersklassen, følte at det var en god idé å bruke 11 milliarder på å massakrere en av Norges best ansette merkevarer gjennom 20 år. Hvis de på død og liv lot seg irritere så mye av en utlånsmygg som aldri utgjorde noen trussel mot storbankens volum, kunne de da kjøpt den og latt den drive uforstyrret videre og i det stille skyflet overskuddet inn i hvelvet til DnB. Slik kunne de på et vis fanget og profitert på en kundegruppe som ellers ALDRI ville vært kunder av DnB. Men de greide altså ikke å la være. Ved å gjøre Sbanken til et "konsept" (som etterhvert ikke blir mer enn en branding) greide de å tvinge fram en massiv kundeflukt til absolutt alle andre finansinstitusjoner enn dem selv. Hadde de sittet stille i båten hadde de hatt alle disse kundene i lomma og visst hvem de var. Nå er alle disse meget lojale bankkunden spredt for alle vinder, og de har bidratt til å styrke alle DnBs konkurrenter. I tillegg kommer til å fortelle alle sine venner og bekjente om hvor langt de bør holde seg unna DnB, som nå har skaffet seg mange tusen nye motarbeidere i overskuelig framtid. Ganske ubegripelig at den samlede braintrust i toppen av DnB ikke så at dette kom til å skje. Hvis jeg var aksjeeier hadde jeg stilt mistillit til dem alle med bakgrunn i tjenesteforsømmelse og galimatias bruk av 11 milliarder. Det er sannelig ikke mye god ledelse og markedsforståelse man får for 100 mill i året i disse dager. Good riddance, DnB.
Etter at DNB kjøpte opp Sbanken har det gått rett vest. Tjenester forsvinner og alt blir dyrere. Nå forsvinner appen også og går over til dnb... Nå som det er blitt en del av DNB går alt opp i pris. Boliglån, billån osv. Snart kommer dem vel med kostnader per gang du trekker kortet i butikken også...
Fornøyd kunde i 20 år, ingen ønske om å bli med på flyttelasset til en bank med høye gebyrer og dårligere vilkår
sBanken har vært en god følgesvenn det meste av mitt voksne liv. Min første bolig ble finansiert av dem. Kredittkortet jeg fikk gav meg mulighet til å reise til USA selv om feriepengene ikke var kommet på konto ennå. Fondssparingen for barna gav dem muligheter de ellers ikke ville hatt, og jeg ser fortsatt for meg gleden deres over å betale selv med sitt første bankkort. En epoke i mitt liv er nå over, og jeg sørger over den. Jeg har vært kunde i sBanken siden oppstart. I perioder har jeg også vært så heldig å få jobbe med de fantastiske menneskene der, i et spennende og innovativt miljø der alt handlet om kundens behov. Da er det sørgelig å se hvordan banken nå faller fra hverandre. Jeg har håpet på et mirakel helt til det siste, men med nyheten om at nettbanken også forsvinner er det dessverre takk for meg, min ektefelle og mine nå voksne barn. Nå venter en ny bank på å bli vår samarbeidspartner og følgesvenn i tykt og tynt.
Har vært kunde siden oppstarten i 2000. Alltid vært fornøyd med dem, helt til DnB kjøpte dem opp. Nå øker prisene og tjenester forsvinner. Så nå blir det dessverre bytte av bank.
Nye vilkår med økt gebyrer. Konseptet er dessverre ikke lenger hva det var.
Har vært kunde i sbanken i 15 år men takker nå for meg, hva som en gang i tiden var en god nettløsning og enkel app har nå blitt avviklet etter oppkjøp av DNB. Det finnes ikke mange gode alternativer der ute, men den nye løsningen som skal bli "sbanken" er uinteressant for min del.