Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2024
Sbanken
1.3
1 550 verifiserte omtaler

Sbanken omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.3
Forferdelig
1 550 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Sbanken er rangert
#116 av 116 dagligbanker
40%
Middels
40% anbefaler Sbanken
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 549 omtaler om Sbanken

FILTRER OMTALER
535
90
46
115
763
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Sbanken
Sbanken har 1 549 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veldig dårlig...

Omtale av  Svenn

Det var en tid jeg var egen banksjef, full kontroll på økonomien igjennom innovative gode systemer. Den tiden er forbi, det samme er mitt kundeforhold i sbanken.

Svar fra Sbanken
09.12.2024 19:58

Vi håper den nye banken tar godt vare på deg, og du er alltid velkommen tilbake til oss🤗 Vi har all forståelse for at det ikke har vært like enkelt, og ikke alle endringer har falt i smak. Vi skal være enkle og som kunde skal man opptre som sin egen banksjef hos oss i hverdagen, og dette satser vi alt på i fremtiden også😎

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fra topp til katastrofe!

Omtale av  Ulf H

Ubrukelig som bank ved bo og hyttelån. Skal være en digital bank med app men alt må sendes inn på papir! Tog 2 måneder å få finasieringsbevis som følge av at de rotet det til, sa bara at det skjer og bad ikke om unnskyld. Når jeg skulle fornye som følge av att vi ikke funnet noen leilighet å kjøpe måtte jeg igjennom prosessen igjen fikk jeg beskjed om for at den som utstedte det føn første gangen hadde sluttet. Har vært kunde i nesten 10 år men ikke lengre

Svar fra Sbanken
27.11.2024 15:36

Det er trist å høre at du har opplevd oss slik, og vi beklager. De aller fleste lånesøknader kan gjennomføres med BankID, akkurat som man kan forvente i 2024, men enkelte saker hvor det er oppdateringer på pantedokument, ved eksempelvis endring i eiere eller lånetakere, må dette gjøres per post. Dette er noe vi ønsker å utbedre, men her er det flere instanser involvert ved endringen, som for eksempel Statens Kartverk. Vi takker for følget og håper du mulig vil gi oss en ny sjanse i fremtiden, for du er velkommen tilbake🤗

Dersom en ikke har noe i mot DNB funker sbanken fint fremdeles

Omtale av  Carl

Opplevelsen , (om jeg holder DNB elementet utenfor) har vært bra! Kundeservice veldig bra, prisen på lån helt grei , og bedre enn det jeg kunne på i ny bank. Det som ikke har vært bra er endringene etter Dnb overtakelsen( app og rammelån). hadde DNB ikke insistert på å endre ting som funket fint hadde jeg nok blitt værende. Men det klarte de ikke så bye-bye.

Svar fra Sbanken
26.11.2024 20:27

Vi takker for din tilbakemelding😊 Det er kjekt å høre at du har vært fornøyd med oss, og selvfølgelig leit at du ikke ble værende og følger oss videre på reisen. Men du vet hvor du finner oss, så om du skulle angre er du velkommen tilbake📲😎

Nedtur delux

Omtale av  Henning H

Har billån hos Sbanken. Men etter at DNB kom har jeg mistet en del oversikt om lånet. Jeg kan IKKE se hva renta er, ikke sett betalingsplan osv osv. jeg blir henvendt til NETTBANKEN til DNB. Der kan jeg se etter mye knoting overnevnte data. Jeg har vært kunde siden Skandiabankens første år i Norge. Jeg har flyttet boliglån, sparing lønns og brukskonto til andre banker. Har bare billånet igjen. Så synd at "kreften" (DNB) kan spre om seg og ødelegge fantastisk bank

Svar fra Sbanken
19.11.2024 09:44

Takk for din tilbakemelding🤗 Vi skal gjøre det enkelt å være kunde, og etter hvert skal alt være tilgjengelig i appen. Vi forstår at det kan være knotete i noen tilfeller hvor man blir sendt til nettbanken, men vi jobber med å få alt på plass. Det er et tydelig signal fra kundene våre, hvor dere forventer mer av oss og forbedringer må leveres i et helt annet tempo enn det vi har klart til nå. Det er kjekt å høre at du har vært kunde i så lang tid og vi håper du ikke gir oss opp helt enda, for det er lys i enden av tunnelen😊📲

Beste bank før DNB overtok styringen.

Omtale av  Ståle

Var god service og lett å få hjelp umiddelbart tidligere men ikke lengre, DNB ødela vårt kundeforhold, kan nevne nettbank som forsban og endringer i bruk an boligkredittlån.

Svar fra Sbanken
18.11.2024 17:14

Det er heldigvis de samme folkene du møter i dag, som det var tidligere, når du kontakter kundesenteret vårt. Vi har som mål å ha de mest fornøyde bankkunder, og vi beklager på det sterkeste om dine behov og ønsker ikke ble oppfylt hos oss. Vi vet at det å ha hele banken i lomma ikke er for alle, og ikke alle endringer er noe alle kundene har ønsket seg. Håper vi kan endre din mening i fremtiden, og om du skulle ha spørsmål eller forslag til forbedring er det bare å slå på tråden📞😊

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

DnB dro Sbanken ned i søla og trykket det ned

Omtale av  David

Vi hadde bange anelser om at det kom til å bli dårlig, men SÅ dårlig hadde vel få kunne trodd det skulle bli. De har gått over fra å kunne bruke nettbank, til å kun være på «app». Vent, nå har det gått nesten ett år og for alle praktiske formål blir du videresendt fra appen til en fane i nettleseren. Så lenge den er på mobil, såklart, du kan jo ikke forvente å få lov til å bruke nettbanken fra en pc. Takke seg til. De gjemmer kontonr. til aksjekontoer så godt de kan, for å hindre folk i å flytte til andre banker. (For å se kontonr., må du gå til nest siste steg i et aksjekjøp før de vil vise det kontonumrene.) Det er helt latterlig. En varslet skandale. Og de kvalme utspillende de eplekjekt lirer av seg med «showy» emojier, som for å prøve å utvise en slags falsk optimisme om at alt er så bra, og at vi ikke har noen reelle problemer rundt håndteringen og iverksettelsen av overtagelsen av DnB. Men kanskje dette er et lengre spill av noen i DnB om å forsøke å ødelegge den gode merkevaren som Sbanken hadde, med vilje?

Svar fra Sbanken
18.11.2024 16:20

Vi forstår frustrasjonen og er enige i at vi har hatt en tøff start med vår nye app, og vi jobber fremdeles med å få flere funksjoner tilgjengelig og gjøre endringer til det bedre📲 Våre kunder skal få hele banken i lomma, og derfor skal man slippe å bli sendt til en fane i nettleser når alt skal foregå i appen på sikt, vi kan love deg at vi jobber med dette. Det er kanskje ikke så rart at kundene våre ikke har vært like fornøyde, siden det har skjedd en del endringer som kundene våre slett ikke har bedt om eller ønsket seg. Vi ønsker at våre kunder skal velge det som er best for de og deres behov, derfor gjemmer vi ingenting med vilje, kontonummeret skal finnes på skattemessige verdier når du trykker på din konto under Sparing. Emojier er vi glade i, og det vet vi mange av våre kunder er også, vi kommer derfor til å fortsette med dette, for vi i Sbanken er positive og har troen🤗🙌 Håper du ikke gir oss opp helt enda, for det skal bli bedre, og fornøyde bankkunder er det viktigste målet for oss😊

Fastrente var ferskvare - tilbud du har fått gjelder ikke

Omtale av  Bjørn

Fikk tilbud på fastrente i 3 år for 4,54 % , signerte dette tilbudet og returnerte. Tilbudet var gjeldene 1 mnd stod det i brevet. Fikk etter en uke telefon fra DNB/ S-bank at de holdt på å behandle søknad, men når er renten 4,95% effektiv rente for 3 år. Fikk beskjed at fastrenten er ferskvare og ble satt den dagen de behandlet saken.

Svar fra Sbanken
18.11.2024 15:04

Dette er veldig beklagelig å høre, og vi ønsker selvfølgelig å undersøke hva som kan ha skjedd. Tilbud om innvilget lån er gjeldende i 1 måned, når det gjelder renten blir den fastsatt på utbetalingstidspunktet, slik som står i gjeldsbrevet som man signerer. Gjerne kontakt oss på 55 26 00 00 så vil vi kunne undersøke dette ytterligere🤗📞

Sbanken har 1 549 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Sbanken mener
Har tilegnet profilen
Sbanken deltar på Bytt.no

Sbanken har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Sbanken besvarer omtaler

Sbanken har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Sbanken henter ikke inn tilbakemeldinger

Sbanken benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR