SpareBank 1 Østlandet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Får alltid snakket med en kunderådgiver, og et bra pluss er at det er åpent for kundene, slik at du får hjelp uten time
Den 1.3.2023 mottok jeg, som daglig leder av en organisasjon med mangeårig kundeforhold i Spatebsnk1Østlandet, en epost mrd melding om at våre konti var sperret for betaling til all land unntatt Norge. Kontoene var allerede blokkert - uten forvarsel, noe jeg betrakter som uhørt. Vi er en ideell organisasjon med vedtatt formål å bruke mest mulig av våre midler i våre prosjekland i Asia, derfor er dette et dramatisk inngrep i vår daglige drift, med umiddelbare negative konsekvenser for våre partnere. Det verste er likevel behandlingen jeg har opplevd når jeg har prøvd å få dialog med den/de ansvarlige for denne beslutningen og iverksettelsen av nevnyr kontoblokkering. Det har vært komplett umulig. Banken nekter å opplyse navn på saksbehandler. De nekter meg tilgang på telefon for å I det minste forsøke å forklare noe jeg mener er en åpenbar misforståelse bak bankens beslutning. Jeg har skrevet eposter - og får til svar at "vi har dessverre lang behandlingstid, opp til 15 dager". Jeg ringer og blir nektet informasjon om og tilgang til beslutningstaker. Opptredenen fra banken synes å indikere at de ser på oss som en terroroganisasjon eller i det minste en sikkerhetstrussel, enda det eneste vi gjør er å hjelpe fattige mennesker med mat, hus og andre behov til kropp og sjel. Etter snart 4 uker med denne tilstanden er det fortsatt ingen løsning. Folk (kristne)i India som har fått sine hjem brent ned av rasende hinduer, venter på hjelp vi har lovet dem. Sparebank1Østlandet lar dem steike i sola og sove uten tak - og jeg kommer ingen vei. PS: Jeg kan dokumentere hvert ord jeg skriver og gjør det gjerne. Øystein Å, daglig leder
En bank som var veldig hyggelig når vi var ny kunde. Etter vi hadde litt dårligere sikkerhet skrudde de opp renten kraftig selv om lånet alltid blitt betalt. Etter 10 år med 2-3% høyere rente enn det normale selv om økonomi vår har blitt bedre vil de ikke møte oss for å diskutere rentenivået. De besvare ikke meldinger. Nå er min nominell rente på boligen på 5,89 % og effektiv renter er uvist. Jeg har nettopp tatt opp et billån hos Sandtander med effektiv renter på under 5%. Hvordan kan det være mulig at boliglånet har mye høyere renter enn bilen? Jeg kan absolutt ikke anbefale noen andre å bli kunde. Prøv heller en mer seriøst bank.
Avsluttet i dag kundeforholdet hos Sparebank1. Har ikke brukt dem aktivt etter Apple Pay kom og ventet tålmodig på at dem skulle gjøre det rette å tilby støtte også, men dette har vært forgjeves. Istedenfor å bare klage over mangelen av Apple Pay støtte synes jeg det er bedre at man avslutter kundeforholdet i banken og gjerne gir klar beskjed at jeg avslutter mitt kundeforhold hos dere grunnet manglende støtte for Apple Pay. Dette anbefaler jeg dem som fortsatt er kunde og irritere seg over mangelen, fleste jeg kjenner har kutta ut banken og gått over til andre etter jeg har visst dem Apple Pay og hvor sikkert og lettvint dette er og jeg har ikke hatt med meg et bank kort på mange år, betaler med mobilen overalt. Så Apple Pay tilhengere hold dere unna denne banken, vi er ikke ønsket som kunde hos dem. Mange virtuelle aktører der ute man kan rute Sparebank1 kortet gjennom så man kan bruke Apple Pay, men dette burde være unødvendig.
Får ikke kontakt med kunderådgiver, kun en sms om at vedkommende er opptatt. Bestilt nettmøte mellom 8-11, ingen kontakt. Ringer til banken og sitter i telefonkø i 27 min. Til slutt svarer en person og setter meg over til min kunderådgiver. Som ikke tar telefon. Kommer tilbake til personen som svarte meg, som sier at «hun ikke skjønner hvorfor kontaktpersonen min ikke svarer». Hvis du trenger hjelp av banken din eller har spørsmål, velg en annen. Her er du ikke viktig nok.
Jeg og min samboer har vært i kontakt med Sparebank 1 Østlandet siden fredag 3.02.2023. Vi har hittil vært i kontakt med 4 forskjellige bankrådgivere. Bakgrunnen var fordi min samboer ikke fikk bestilt kort til en konto der samboeren min er disponent. Vi fikk ulike forklaringer på hva vi måtte gjøre, men vi fikk det fortsatt ikke til selv inni nettbanken vår. Mandag 06.02.2023 sier en bankrådgiver at dette er merkelig, og at jeg som er konto eier skulle sende en mail fra nettbanken med fødselsnummer og kontonummer slik at de kan bestille kortet manuelt og jeg vil motta en e-signering. Vedkommende skulle også registrere dette til IT-avdelingen. Endelig, jeg trodde da at alt skulle være i orden og ventet på e-signeringen. Derimot idag 07.02.2023 får jeg en ny melding i nettbanken min fra en ny bankrådigver som vil at jeg skal sende det jeg får opp i nettbanken min. Alt jeg ønsker er å få hjelp til å bestille et ekstra bankkort.
Enkelt å få kontakt, greie produkter og hjelpsomme rådgivere