Sparebank 1 Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har huslån, forsikringer, kredittkort, aksjefond, pensjonssparing, høyrentekonto osv. i Sparebank 1. Har vært kunde i rundt 10 år og bare opplevd velvillighet. Skiftet først fra Nordea over til Postbanken. Men var ikke fornøyd med noen av dem. Deretter forhørte jeg meg også med DnB, men da ingen av disse bankene kunne matche Sparebank 1 i forhold til lånetilbud eller forsikringer. Derfor valgte jeg å flytte til Sparebank 1. Jeg har fått rask hjelp og pengene overført ved ulike forsikringssaker nesten umiddelbart. Lånerenten er god og de er veldig behjelpelige med bankproblemer man måtte ha. Jeg anbefaler absolutt Sparebank 1.
Jeg fant ut at de opererte med en lavere rente på tilsvarende lånebeløp på deres hjemmeside. Sikker i min tro søkte jeg om tilsvarende lavere rente men fikk til svar at jeg ikke hadde høy nok inntekt(!) samt at jeg hadde et overtrekk på lønnskontoen i 4 hele timer med beløp, hold deg fast, på hele 64 kroner. Snakket selv med kundebehandler som bekreftet dette jeg trodde var en dårlig spøk. Imponerende
Jeg spyr av denne banken, tidligere Sparebanken Hedmark. En klovn på Hamar vurderer til at jeg kan få 500 000 i boliglån. Dette når jeg på daværende tidspunkt tjente 340 000 i året, men ville øke til 403 000, pluss at jeg får tillegg, og dette etter å ha blitt ferdig utdannet 4 mnd senere. Null i kreditt/forbrukslån, ingen bil, og over 670 000 i egenkapital. Alltid betalt regninger. Dette var lånet jeg fikk, og dagen etter tilbyr de meg kredittkort med en grense på 40 000. Æsj, jeg spyr av folkene i denne banken.
Etter 22 år som trofast kunde har jeg nå fått nok av dere som bank når dere truer med å stenge nettbanken min innen kort tid viss jeg ikke kommer ned med gyldig pass som bevis på at jeg er jeg.. Vell og bra med sikker dokumentasjon men dette har dere mange kopier på, selv egent bank kort med bilde som en gang var godkjent som legitimasjon og førerkort, men neida dere skulle ha pass.. kjedelig at passet mitt gikk ut for 3mnd siden og vil koste meg ekstra med penger men det er ikke så farlig for dere så lenge dere sikrer dere.. kjenner at den siste dråpen kom i dag. Dere har tjent godt på meg i alle år og viktigst av alt er at jeg har holdt stien min rein i alle år men det betyr ikke en dritt i dag for dere. Det som er bra er at dere har filialer. Det som kan bli bedre er alt!
Jeg veldig fornøyd å formidle med den banken...
Skulle opprette en ny konto. Etter 30 Dager ventetid har jeg fått ingenting... 1. I kontoret er det alltid ventetid, det er kun 1-2 ansatte som jobber. Helt kaos. Ingen som bryr seg om kundene venter lenge eller ikke. Kaffen og smaltalk går rundt bak i kjøken og kunden venter foran bare.. 2. Skulle opprette en ny konto og damene si at jeg må fylle ut noe i datan. Hu sa det tar noen dager til jeg får en beskjed per SMS at jeg skal komme forbi om å signere papirene. 3. Ja ja.. Etter 6 dager gikk jeg endelig til banken for å skrive under avtalen. Samme ansatte sa at jeg for nettbank og alt i 2-3 dager. 4. Etter 1 uke har jeg ringt 1. gangen sparebanken. Ingen visste noe om meg. 5. Så ringte jeg nesten hverdag, men de sa alltid at det er i oppdatering eller noe... 6. Etter 30 dager sa en ansatte at avtalen min er bort og de kunne ikke finne den, så de hadde gjort ingenting! Siden 1. Dag jeg har vært der. Og ingen visste noe eller har sagt noe per mail eller telefon. Sparebank NEI TAKK! Jeg fikk ikke lønnen min, kunne ikke betale regninger og husleie! Aldri igjen.
Banken har ikke fokus på kundene. De behandler ikke kundene sine bra. Hadde vært kunde i over 20 år, og fikk plutselig brev i nettbanken om at jeg måtte infinne meg i bankens lokaler i bankens åpningtid med gyldig legitimasjon, eller så ville de stenge nettbanken min. Da jeg tok kontakt var det ingen andre løsninger enn at jeg måtte ta meg fri fra jobb for å troppe opp hos dem, ellers stengte de nettbanken min. Jeg har forståelse for at de må overholde pålegg fra myndighetene, men ingen forståelse for måten det ble gjort. Komme med trusler, og å være så lite løsningsorienterte for kundene sine. Det holder ikke mål. Byttet bank på dagen. Har ikke angret ett sekund.