Sparebanken Øst opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Elektronisk kommunikasjon fungerte fint. Refinansiering var lett å søke om. E signering i etterkant fungerte fint. Markedets laveste rente gjør at jeg kan leve med kortere åpningstid på telefon og en ukes tid fra begynnelse til slutt.
Det verste jeg har vært bort i. Andre banker behandler søknaden i løpet av noen minutter mens i denne banken venter man forgjeves på svar. Sjansene for å dø i køen er mye større enn at du får svar. Elendig bank.
Elendig kundeservice. Vanskelig å komme i kontakt med. Unødvendig fakturagebyr på 70,- (tilsvarer 840,-) Tinglysningsgebyr og gebyr for å opprette lån på over 5.000,- (få seriøse bankatører har så høye gebyr) Ingen automatikk i renteendring. Kunden må ringe og mase, deretter er det flere uker med behandlingstid og nye opprettelses gebyr.
Altså jeg har ringt i dag til Sparebank Øst og spørre om hvorfor eff rente er så høy på min boliglån! Og hvorfor dere ikke følge de retningslinjer, lovverket og da får jeg svar om at du har bra rente på din boliglån når den er på 280% og andre tilby 175% alle banken har satt sin rente ned etter siste rente kutt men ikke Sparebank Øst, føler meg utrolig urettferdig behandlet
Alltid lang tid for og komme i kontakt med kundeservice, det virker som de ikke vil ha kunder. Får alltid beskjed at sentralbordet har så mye og gjøre, de skal ringe opp igjen. Hadde i dag storé problemer med og komme inn i nettbank, 3 ganger kontaktet jeg kundeservice for og få hjelp, tilbakering varierte fra 12 min, 18 min og 40 min, etter min mening altfor dårlig, dette er ikke første gangen. Selv om jeg fortsatt er kunde etter 8 år, vurderer jeg og avslutte kundeforholdet, for de som vurderer sparebanken øst som sin bankforbindelse, TENK dere om.
Byttet til Sparebanken Øst for noen år siden, fikk en ok start rente. Men allerede etter første mnd ble renten økt. Økte på alle justeringene til norges bank, senker ikke renten i samme takt. De valgte nå å senke 0,45%. Fryktelig dårlig etter min mening!
Flyttet boliglånet fra Gjensidige til DinBank (en del av Sparebanken Øst konsernet) for noen år siden. De har vært raskt ute med å nedjustere renter ved markedsendringer. Nettbanken og appen deres fungerer bra. De har hyggelige medarbeidere og man får som oftest svar i nettbanken innen et par dager. Er generelt svært fornøyd med mitt kundeforhold hos dem.