Sector Alarm opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Disclaimer: Jeg er IT tekniker selv, og har høyere teknisk innsikt enn de fleste som installerer denne typen utstyr. Bruker grensesnittet deres er helt OK, og får litt bonus på dette, men da det mangler mye der (iht logger som nevnt under, og faktura som skal vises der), får det ikke mer enn 3 av 5. Etter testing av sector sin alarm & brannalarm, må jeg si dette systemet var grusomt dårlig, og lever ikke i nærheten opp til en minstestandard for et alarm system. Ila 1 mnd hadde jeg 2 store problemer med utstyret, hvor det var tekniske feil av kritisk nivå. 1 gang: Alarm brukte 5min+ på å faktisk reagere etter jeg åpnet døra og gikk inn, jeg fortsatte her å gå ut og inn et antall ganger før alarmen reagerte (ingen tegn på konsollet at den var aktiv engang). Iht loggene til sector, hadde jeg aldri gått inn før den reagerte (selv om jeg hadde vært og hentet et antall poser i bilen etter handletur). 2 gang: Aktiverte Full alarm, og reiste på ferie, sjekket via web konsollet at alarmen var aktivert da jeg skulle vise min samboer noe der inne. Når jeg kom hjem, var alarmen deaktivert, og det var ikke noe i loggene om at den engang hadde vært aktivert. Jeg aktiverte da alarmen, gikk ut, ventet 5 minutter før jeg gikk inn igjen, og slo av alarmen, ingen av disse aktivitetene ble heller registrert i logggen. Jeg kontaktet sector, som etter 1 UKE med "sjekking i logger" både hos seg, og i mitt utstyr, ikke klarte finne noe som helst. Jeg oppfordret da til å sjekke ut utstyret, da det måtte være noe merkelig der, dette var de ikke villige til og så ingen grunn til. Dette er grunnlaget for at både support/drift hos Sector, og utstyret deres får stryk etter min test, og skal bort så snart som mulig. Informasjon om oppsigelse som selger påstår er ikke det samme som de opererer med, denne er på 3 mnd'er, ikke 1 mnd som selger påstår. I tillegg til dette, prøver sector seg på juks ifb. med oppsigelse, og påstår oppsigelsen ikke er gyldig. Etter de selv har med viten og vilje gjort det veldig vanskelig å finne noe som helst "korrekt" måte å levere oppsigelsen på. Frarådes på det sterkeste.
Etter oppsigelse kom det mange "gode tilbud" (= man betaler overpris på normalt abonnement.) I verste fall risikerer man også å måtte betale for nesten 4 måneder etter oppsigelse + gebyr for demontering. At man får tilsendt en pakke med batterier for å skifte selv er uhørt, prisen på abonnementet tatt i betraktning. Generelt dårlig kundeservice hvor det er umulig å avtale tid for besøk av montør; du får kun beskjed max en halvtime før de dukker opp (=håpløst hvis du ikke har hjemmekontor e.l. På plussiden har alltid montørene vært hyggelige og imøtekommende.
Dere må slutte og sende ut selgere til gamle demente mennesker og lure de til å installere alarm i boligblokk. Dette er utrolig frekt og dere bruker folk som er usikre til å tegne abonnement. Dette er ikke bra.
1. Det kom kun en montør ved montering 2. Montøren oppførte seg mer som selger enn montør. 3. Montør la til mye tilleggsutstyr som vi måtte bruke tid på å forhandle vekk 4. Selve monteringen tok nesten en arbeidsdag 5. fikk ikke brukermanual 6. support har ikke klart å sende oss manual i ettertid 7. appen er treg og dårlig, kan ikke legge til brukere i appen. 8. man leier bare utstyret. Hadde Ring systemet hatt brannvarslere så hadde vi ikke hatt alarmsystem vi Sector alarm. Appen til ring er mye bedre og man eier faktisk utstyret selv. Angrer og burde heller ha kjøpt et par stk brannalarmer av typen Google nest enn å bruke tid på sector alarm. Styr unna
Pågående og frekke selgere fra Sector alarm kommer flere ganger i året. Enkelte av disse strekker sannheten langt. Vet ikke helt om man kan kalle det for svindel, men helt klart i grenseland.Hadde en rappkjeftet unggutt med legitimasjon fra dem. La frem saken slik at de kom for å sette opp nabolag brannvern pålagt av brannvesenet. Info om dette var visst sendt ut i posten 3 uker før. Ingen har fått slikt. Brannvesenet anbefaler selvsagt brannvarsling , MEN sender ikke sector alarm ut på oppdrag for dem.En slik form for salg er mildt sagt uetisk, da eneste grunn er å prakke på folk en tjeneste de fint klarer å bestille selv.
Etter et kundeforhold som strekker seg over 25 år sa jeg påå mitt abbonement. Jeg spør om å få beholde er plastdeksel som dekker en flekk men gammel farge i et hjørne. Innmaten til sensoren trenger jeg ikke men jeg hadde håpet i slippe å male på nytt. Men nei, de skal ha tilbake alt. Det skal sikkert bare kastes pga alder. Nå har jeg blitt lurt med prissamarbeid å juks i en årrekke. Nytt selskap inn men ikke juksepavene Sector eller Verisure
Hold dere langt unna. Ærlighet bør vare lengst. Her blir vanlige mennesker lurt.
Anlegget har vært ute av drift i flere uker / mnder? Pga utgåtte batterier!
Jeg har gode erfaringer med alarmsystemet, men denne erfaringen er ødelagt av den elendige kundetjenesten. Man har gjentatte ganger ignorert spørsmål om faktura. På ett år fikk jeg 4 fakturaer med feile beløp. Jeg forstår ikke hva slags ansatte jobber der. Her kan man se til hvilket nivå en dårlig kundetjeneste kan ødelegge for hele bedriften.
Er det noen fler her som har kjøpt utendørs kameraer av Sector Alarm? Og mottatt en villkårsoversikt i forbindelse med kjøpet? Jeg kjøpte to kameraer for 1,5 år siden, men synes ikke de funker særlig bra da de tar opptak bare noen minutter om gangen (slik at du fort kan risikere at du ikke får fanget opp hærverk/innbrudd med mindre kjeltringene starter ugjerningene med EN gang.) Ville derfor si opp abonnementet mitt på disse, men beholde den vanlige hus/brannalarmen og fikk da beskjed om at da ville de komme å hente kameraene. Dette er kameraer jeg betalte 7000,- for og absolutt ingen fortalte meg at de var kun til leie. Hvordan kan de ikke opplyse om noe så viktig? Og hvorfor er ikke leien av produktet som en del av den månedlige betalingen i så fall? Dette er så utspekulert at det går an! Om de ikke gir seg på dette avslutter jeg mitt 14-årige kundeforhold til Sector på flekken. Som jeg også forstår ikke er helt lett heller. Men montøren var sabla hyggelig da...
Utallige utløsninger av alarm. «Har dere tuklet med sensorene?» De bytter ut sensorer og røykvarslere, hyggelige montører, det står ikke på det. Men problemet løses ikke. Sier opp i morgen.
Selskap fremstår som svært uprofesjonelt og seriøse da selgere på dør regelrett inviterer seg inn i boligen bare man åpner døra. Ved kontakt på mail så får jeg ingen kontakt info på vedkommende som er ansvarlig for salg i felt da kundebehandler gir beskjed om at han ikke kan oppgi navn på ansatte i Sector Alarm. Selger på døra opplyser også om at nesten hele byggefelt har alarm fra de og år jeg er de få som ikke har, noe som er usant.
Kommer ikke for å sjekke når alarmen utløses. Opplever helt klart en falsk trygghet. I tillegg betaler vi i fire måneder og tre etter avtalen blir oppsagt, siden sektor alarm mener vi etterbetaler 🙈Vi har vært fast kunde i sector alarm i over fem år .
Under samtale med selger ble jeg lovet ingen bindingstid eller oppsigelsestid, og jeg ser heller ingen grunn til dette fra deres side. Men ved oppsigelse blir jeg krevet for 3 mnd for ett middelmådig produkt. Anbefaler alle som leser dette om å se på Ring eller Nest produkter som forblir i din eie. Jeg betaler 21.50kr per mnd for en bevegelses sensor som koster rundt 150kr, dette blir 258kr over det siste året og den er ikke engang min.
Abonnementsprisen øker etter kort tid. Dyrt abonnement! Kjøp heller eget utstyr med overvåking og varsler via app. 3 måneders oppsigelsestid - selv etter bindingstiden er avsluttet! UHØRT!!! Tar seg meget godt betalt for å skru ned utstyr! "Montøren kommer en gang mellom 8-15", så belag deg på en lang dag hjemme - kanskje uten lønn?! Montøren møtte ikke til avtalt dato for nedmontering, fordi " avtalen beklageligvis ikke hadde blitt registrert i deres systemer ". Her er det bare å HOLDE SEG LANGT UNNA!
Tjenestene er overpriset og avtalene er SVÆRT vanskelig å komme seg ut av! Ikke svarer de på mail og på tross av at bindingstider er ute for lengst, så må avtalen sies opp minst 3 måneder før et års automatisk fornyelse! Vi hadde innbrudd og på tross av flere kameraer installert av Sector Alarm, så fangen INGEN av de opp innbruddet eller bilder av dette. Installer heller egne kameraer fra f.eks. ARLO! Da har du full kontroll og kameraene er nedbetalt på kort tid i forhold til hva Sector Alarm tar for sine tvilsomme tjenester! Ønsker ikke å ha noe mer med dette selskapet å gjøre!