Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Verisure
1.9
166 verifiserte omtaler

Verisure omtaler og erfaringer

Negativ trend

Verisure opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
166 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
#10
Forferdelig
Verisure er rangert
#10 av 10 alarmselskaper
14%
Forferdelig
14% anbefaler Verisure
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på boligalarm
Motta tilbud på boligalarm
Sammenlign tilbud på boligalarmer - få tilbud fra flere alarmselskaper helt gratis!

Utforsk 166 omtaler om Verisure

FILTRER OMTALER
11
8
11
24
112
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Verisure?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kostbart og ikke helt på topp

Omtale av  Jarle

Greit, men skikkelig dyrt over tid. Litt gammeldags teknologi spesielt på kameraene.

IKKE KUNDEVENNLIG ETTER MIN MENING

Omtale av  Jens G. R

Har svigerfar som har langtstegende Parkinson og som har havnet på aldershjem. 3 måneder oppsigelse er usmakelig i seg selv, da vi prøvde å si opp i går 31.10 sa de at vi må ha fullmakt. Mannen er ikke i stand til å skrive og snakker utydelig så det i seg selv er problematisk. Synes ikke Verisure er kundevennlig bedrift, Jeg selv kommer ALDRI til å bruke deres tjenester.

Dyrt, dårlig og elendig kundebehandling.

Omtale av  Sigmund

Nå er min tålmodighet med Verisure slutt!! Får tilsendt batterier i posten med beskjed om å skifte selv. Har to eneboliger og betaler ca 15.000.- i året for abonnementene. Verisure sier det ikke er deres ansvar å skifte batteriene. Hadde en tekniker fra Securitas for ca e1 år siden og han "tuklet" i lang tid med å skifte to batterier. Har forsøkt å ringe Verisure med spørsmål om faktura, men Verisure ville ikke svare før jeg oppga stikkord!! Har ringt kundeservice, men blitt sendt videre i systemet. Arrogante og uhøflige svar hos kundeservice. Har kontaktet Hueierne (forening for huseiere) og bedt de gå Verisure nærmere etter "i sømmene". Har også sett på hvordan man sier opp sitt/sine abonnement i Verisure - en rebus uten like. Vil ta kontakt med forbrukerrådet og be de se på prosedyren for oppsigelse av avtalen med Verisure. Har kolleger som har oplevd samme problemer. Sigmund S.

Aldri mer Verisure!!1

Omtale av  Nina M. R

Byttet leverandør. Ny leverandør demonterte det gamle utstyret til Verisure. Via alarmens callinganlegg tok Verisure kontakt og noterte seg at det ikke var sabotasje, men alarmbytte. (beg av nov2023) Demontert utstyr ble lagt i pose, i entreen, klar for henting. Men – Verisure var tydeligvis ikke interessert. Etter en opprydding ved påske, ble posen lagt et annet sted. I slutten av juni får jeg telefon fra selger for Verisure. Jeg takke nei til å bytte alarmselskap, men jeg nevnte at jeg syntes det var rart Verisure ikke ville ha tilbake utstyret. Selger foreslo at det kunne hentes nå, men jeg takket nei til det, jeg var på veg til ferie. Sa fra at jeg tar kontakt når jeg vet hvor utstyret er. Vet ikke nå hvor utstyret er. Nettopp ankommet på feriested et par dager senere, og får jeg faktura på kr 4000,- som betaling på utstyr. ??!! Ringte Verisure og ba de slette faktura. Det ble gjort. En ukes tid senere begynte jeg å få telefoner vedr. demontering av utstyr. Fortalte de jeg snakket med om at demontering ikke var nødvendig, det var allerede gjort, men jeg må ringe når jeg er hjemme og finner ut hvor dette nå var.Husket ikke hvor det hadde blitt lagt, det var tross alt flere måneder siden posen med utstyr ble fjernet fra entreen. En av de som ringte presterte til å med å si at da kunne de komme innom og lete inne i huset, både i boder og på loft, siden jeg ikke visste hvor det var!! Ny faktura kom - og etter at denne ble slettet, kom inkassosak. (sic!) Fikk beskjed etter noen dager om at inkassosaken var slettet (etter at jeg igjen tok kontakt). Nå har jeg faktisk funnet utstyret som de burde ha hentet i november 2023… Først gidder de ikke hente, og så nesten ett år etterpå så skal de på død og liv ha utstyret?? Men – neste gang de tar kontakt kan jeg gi beskjed om at de kan hente. Jeg har opplevd alle telefoner, fakturaer, inkassokrav og utrivelige ansatte i Verisure som et pes og en form for trakkasering over tid. En ting er sikkert: jeg blir ALDRI kunde igjen. Og til alle der ute: styr unna Verisure!

Lureri og useriøs bransje.

Omtale av  Norsk

Var på boligmesse i Kristiansand, kom til Verisure sin stand. Her ble vi møtt med pågående selger som hadde gode tilbud. Jeg ble lokket med, "tegn avtale om boligalarm å få kjøpt Yale doorman for 2990,-. Ordinær pris er 4990,-". Når jeg så opp avtalen hevdet de at Yale Doorman lås var Verisure sin eiendom.

Få tilbud på boligalarm
Motta tilbud på boligalarm
Sammenlign tilbud på boligalarmer - få tilbud fra flere alarmselskaper helt gratis!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Vanskelig å avslutte kontrakt

Omtale av  Morten

Håpløst dårlig på alt rundt oppsigelse, for lang oppsigelsestid, manglende informasjon, plagsomme selgere som kontakter deg og tilbyr lavere pris, måtte purre de for å få en bekreftelse på oppsigelsen osv...

Synkende kundetilfredshet

Omtale av  Bjørn R. R

Stadige prisøkninger. Høye priser på batterier, service o.l.

Meningen min at dere ikke gjør jobben deres som jeg betaler for.

Omtale av  Per

Hjemme er det helt fint men på hytta er de så som så.Lover en ting men holder det ikke når jeg ringer dem og sier at vi er der for og installere 5g .Dem forhold er seg ikke til det vi sier.🤯🤯

Stort og fleksibelt, men dårlig kundeservice og tar ikke sikkerhet og transparens godt nok

Omtale av  Kristoffer

Dyrt. Får ikke beskjed når noe er galt og heller ikke etter en alvorlig (nylig) nedetid av tjenestene deres i forrige uke. (Det gikk ikke an å skru på alarm, og alle brukerkoder ble slettet)

Missfornøyd. Hold deg unna.

Omtale av  T

Jeg er virkelig ikke fornøyd. Ikke velg Verisure du blir bare fanget i systemet deres. Kjøp heller google nest fungerer bedre. Verisure vet hva de driver med når det gjelder faktura så du ender opp med å få inkassovarsler hele tiden. Dårlig kundeservice som blir sur på telefonen. Hold deg langt unna.

Få tilbud på boligalarm
Motta tilbud på boligalarm
Sammenlign tilbud på boligalarmer - få tilbud fra flere alarmselskaper helt gratis!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

STYR UNNA!!

Omtale av  Ivar

ALT for dyrt, og de låser deg mot tjenesten med i praksis 4 MÅNEDER oppsigelses tid.

Skal du vurdere alarm, vurder noen andre en Verisure som leverandør.

Omtale av  Arnfinn

Ble oppringt før ferien av en selger fra Verisure hvor han fortalte at de nå ønsker å vinne tilbake tidligere kunder. Tilbudet som ble lagt frem var egentlig bra, og at de skulle dekke brudgebyr hos eksisterende alarmleverandør. Jeg var i min dialog med selger tydelig på at jeg som kunde ikke skulle ha noe ekstra jobb eller økonomiske utlegg knyttet til bruddgebyr hos eksisterende alarmleverandør. Verisure skulle bistå med å si opp avtalen hos min alarmleverandør, noe jeg måtte purre Verisure på. Når det gjelder de økonomiske så må jeg som kunde legge ut bruddgebyret og be om refusjon fra Verisure. Dette var ikke helt sånn selger la det frem i salgsfasen. Har to anlegg og heldig vis har jeg ikke bindingstid i avtalen, så planen er å komme meg ut ASAP.

Småbedrifts praksis og lite profesjonelt.

Omtale av  Stian

Benyttet det i en liten periode (10 dager), mye styr med å få det til å gå sømløst (flyttet akkurat til huset så internettet var ikke optimalt overalt). Dette kunne vært informert på forhånd at er et krav og merfakturering for mobildata på sentral vil forekomme dersom det ikke er stabilt nett. Yale doorman som jeg ønsket di monterte gikk heller ikke pga. døren var for gammel. Ble allikevel fakturert for dette. Resultat var at dette kunne trekkes fra i pris men da --> Uklar faktura hva som var rabattert, tilsynelatende skulle jeg enda betale fullt for det som ikke var levert pga. det som "skulle" leveres var en pakke, og da pakken i sin helhet ikke kunne leveres pga. noe de ikke hadde informert om så var ikke tilbudet levert men installasjon skulle betales separat. Stykkpris her var da ikke oppgitt og jeg sa det ikke kom på tale at vi løste det med "tit-for-tat" uten oppgitt endring. Flere småting i tilbud som ikke ble levert. Etter 10 dager benyttet jeg meg av angreretten da jeg ser det er mange som kritiserer Verisure for praksisen sin som jeg hadde flere punkter å ta med før jeg i det hele tatt søkte opp. Syntes det var litt kritikkverdig at de ikke sendte med angrerettskjema med inngåelse av avtale, ringte 4 ganger for å forsikre meg at det verbale budskapet kom helt frem til mannen som skulle ha det og at jeg fikk skriftlig bekreftelse på at det var OK og behandlet. Sørg for å få alt skriftlig og bekreftelse på det du skal ha levert. VIKTIG: Les avtalevilkårene dine, ser det er et par her som blander noen punkter og sier di har rett på et par ting de ikke har virker det som.

Jeg vil ikke ha dette anlegget,er så lei av og se det,og at jeg ikke har fått brukt det på flere år,

Omtale av  Eva M. L. T

Verste jeg har vert borte I , er 78 år og har klaget på dette firmaet I noen år.Jeg har ringt til de og bedt de kommeog bytte batteri,men nei de kommer ikke., har forklart møntøren som la opp anlegget mente det var veldig høyt til taket det det satt div alarmer og røykvarslere. Under taket..

Dårlig kundebehandling!

Omtale av  Bjørn A. S

Det ringte en svenske til oss og kunne fortelle at Verisure hadde en utdatert enhet de skulle bytte, denne skulle vi få gratis, men jobben måtte vi betale kr 1490,- for, dette aksepterte ikke vi, sa da at vi ville sjekke med andre selskap for dette ville vi ikke finne oss i. Etter 2 uker kom det en bekreftelse på at at vi hadde sagt opp vi ny leverandør, men vi ville måtte betale for 3 mnd oppsigelse uansett, sa at dette syns jeg var en dårlig opplevelse etter 13 år som kunde. Ba derfor om at de kunne tenke seg litt og i forhold til sitt renome` og kreditere oss diss 3 mnd. Men det var altså ikke aktuelt, de skulle sende en tekniker vederlagsfritt og demontere anlegget som var deres. Det sa jeg ikke var nøvendig da det er demontert allerede, så det var bare og komme og hente det. Null selvinnsikt i dårlig kundebehandling.

Få tilbud på boligalarm
Motta tilbud på boligalarm
Sammenlign tilbud på boligalarmer - få tilbud fra flere alarmselskaper helt gratis!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

For dårlig

Omtale av  Linn V

Håpløs lang oppsigelsestid og umulig å finne ut hvilken epostadresse skriftlig oppsigelse skal sendes til.....

Har tilegnet profilen
Verisure deltar på Bytt.no

Verisure har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Verisure besvarer ikke omtaler

Verisure har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Verisure henter ikke inn tilbakemeldinger

Verisure benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR