Verisure opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hadde Verisure noen år, men da økonomien begynte å bli trang ba jeg om oppsigelse. Møtte en kundebehandler som gjorde sitt beste for å overtale meg til å skifte mening, og til slutt gikk jeg med på å fortsette som kunde, mot lavere månedsbetaling. Ikke lenge etter ble jeg oppringt av teknisk avdeling. Han fortalte at hovedsentralen måtte skiftes, for den jeg hadde støttet bare 2G, og dette nettet var i ferd med å fases ut. Jeg skulle få en ny sentral til en verdi av 5000 kroner "helt gratis", jeg måtte bare betale en montør 1490,- for å montere den. Dette hadde ikke selgeren som overtalte meg til å fortsette abonnementet opplyst om. Jeg sa jeg måtte tenke på det. Jeg har nå kommet fram til at jeg vil si opp abonnementet. Jeg ser av omtaler her at det å si opp er en vanskelig prosess pga dårlig kundeservice, jeg håper det går knirkefritt for meg.
Raskest på utrykning og veldig god kvalitet på utstyr
Det er håpløst å komme seg ut av avtalen med Verisure. Vi trodde vi hadde sagt opp, men etter litt over 3 måneder sa jeg ifra om at de måtte slutte å sende meg fakturaer - hadde da betalt for 4 måneder etter at vi hadde sagt opp. Da satte de opp prisen til kr 700 per måned og sa at vi måtte betale i 4 måneder til. Og dette var bare starten på elendigheten ...
En ivrig selger ringte for å tilby meg gratis installasjon, ett år gratis abonnement, og deretter 199,- i måneden. Jeg måtte bekrefte innen 48 timer, men da jeg skriftlig ba om vilkårene ble det helt stille. Så da er det god grunn til at det sto noe med liten skrift, og at tilbudet ikke var like bra som forespeilet. Totalt useriøst.
Forferdelig tungvint å si opp avtale. Holder på med dette nå, blir spennende å se om jeg i det hele tatt er i stand til å gjøre det. Først kundeservice, deretter bli sendt videre til abonnementsavdelingen. Så en tekstmelding om mail til [email protected]. Så langt har jeg kommet. Ville tenkt meg om en ekstra gang å bli kunde her..
Jeg ønsket å si opp avtalen med Verisure. De laget så mye styr for å dra ut tiden lengst mulig og hindre deg slik at du gir opp. Endelig etter flere uker med alle hindringene, så fikk jeg en bekreftelse hvor det er 3 mnd oppsigelse men pluss månden ut. Vi har nå med sikkerhet kan ha et nytt synonymt ord for kjeltringer:-) Hold dere unna mafiaen.
Dere lyger om at det har vert dakta feil. Det tok ca 2 måneder før dere kom og skiftet kamera,på den tiden hadde jeg innbrudd som koster meg ca 50.000kr. Uten at jeg får utbetalt noe av forsikringen på grunn av at kamera var ute av drift og jeg ikke har noe bevis.
Alt for dyrt og hvert år må jeg forhandle ned kostnaden. Gir nå 6mnd med lavere pris for å beholde deg.
Krever etter 10-års kundeforhold at jeg må dekke kostnad på 1500,- pluss kjøring for servicemann. Pga at de må oppgradere hjemmeenhet. de måtte oppgradere fordi de skal over på 5g nett. Jeg sier at jeg da sier opp avtalen. At det er deres ansvar å vedlikeholde utstyret som jeg betaler leiepris på. Person på telefon kunne ikke forstå dette, og lurte på hva som var galt med å få ny enhet.
Verisure har et system som fungerer meget godt og politelig. Men det er dyrt i lengden: Når systemet er nedbetalt etter noen måneder, betaler man snart sekshundre kroner i måneden bare for å være tilkoblet. Vi reagerer også på at Verisure ikke varsler prisøkninger, i alle fall ikke med en direkte mail. Dette er ulovlig. Vi skiftet system fordi vi ikke ønsker å være med på å betale Verisure sine bøter.
Pris pr mnd har blitt høy og derfor ønsker vi å vurdere andre selskaper
Oppsigelse gjelder først fra 1. neste mnd sier de. Helt håpløst og fin takk for å ha vært trofast kunde i 5 år. Må jeg virkelig betale 3mnd for et anlegg som ligger i en pose? Det er informert pr telefon hvorfor anlegg er demontert, men fordi dette ikke er gjort skriftlig gjelder det ikke....
De opererer med høy pris og ut ser ikke grunn til at de skal sette opp prisen. Fornøyd ellers
Helt umulig å si opp, ekstremt unødvendig prosess som burde vært så enkel.
Det er slik at jeg er misfornøyd med pris. For øvrig har vel jeg ingen ting å utsette, men det blir for mye tilbakemeldinger vedrørende reklame.
Etter flere å som kunde gjør de lite for å få en god omtale og videre anbefaling. I januar sendte jeg oppsigelse, men fikk telefon hvor jeg ble spurt om jeg kunne tenke meg å fortsette til en kampanjepris, for så en økning etterhvert. Jeg spesifiserte på telefonen at jeg var usikker på dette da jeg ikke ønsket å måtte fortsette som kunde i ytterligere tre måneder hvis det endte opp med at vi ikke ville fortsette likevel. På telefonen sa kundebehandler at det var i orden og at det ville ikke være noe binding på dette. I bekreftelsen på ny pris ble denne setningen lagt til: Ingen binding eller endringer på kontraktsvilkår ved at prisen settes ned. Når jeg da sa opp avtalen i februar, da vi så at det blir for dyrt for denne tjenesten i og med vi ikke får bruke hele avtalen grunnet fritidsboliger beliggenhet (noe de forøvrig ikke informerte om når vi inngikk avtalen). Får jeg beskjed om at oppsigelsen er mottatt, og at det er 3 (!!!!!) mnd oppsigelse. I tillegg SATTE DE OPP PRISEN! De er ute ette mest mulig penger til minst mulig tjeneste. De yter IKKE kundeservice og er ABSOLUTT IKKE imøtekommende når det, i følge dem, har oppstått en misforståelse! Trenger du alarm - velg en annen!