Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har ikke behov for mer enn 100 Mbit totalt, deres minste pakke er 150/150. Det koster nestwn 800,- som jeg personlig synes er sykt at folk blir bedt om å betale for mer enn nødvendig. Utover det er det stabilt, ikke følt noe problemer med leverandøren på noen måte. Rent teknisk liker jeg å ha kontroll over min egen ruter hjemme. Praksisen som altibox har med webbasert grensesnitt på deres servere for å oppdatere noe som står i mitt hjem, er ikke noe jeg liker. Da å kontakte kundeservice for å løse problemer ofte er vanligere enn å fikse det selv.
Elendig kundeservice. Dårlig tvdekoder. Ræva service. Har fått 3 tvdekoder og ingen fungere.
Ofte så tregt at jeg ikke får kastet ned en side. Har også TV via fibernettet, og da kan skjermen plutselig bli svart, og det kommer opp en tekst om at TV'en ikke er tilkoblet nettet, og at jeg må sjekke kabelen. Ikke der feilen, men hos Altibox. Må slå av Altibx helt, vente litt, og så på igjen og forsøke på nytt. Veldig irriterende. Betaler for 500/500, men får ofte helt nede i 20-30 nedlastingshastighet. Og synes det har forverret seg i de siste to årene. Dyrt er det også.
Internettet (og TV-signal) har noen ganger vært nede, og i de tilfellene har det vært veldig vanskelig å få kontakt med kundeservice. Jeg satt i kø i 30 min uten å komme igjennom, og til slutt løp jeg tom for tid og måtte avslutte samtalen. Internetthastigheten har vært bra for det vi trenger den til, men den er ikke i nærheten av den hastigheten vi har betalt for.
Uten TV er pris/ytelse svært umusikalsk. Og i tillegg... Fiber/Router/WiFi boks med svært begrensede muligheter for konfigurering, som i praksis gjør at du må kjøpe egen router i tillegg. Bare trist å måtte kaste bort penger på det, når behovet kunne vært enkelt løst av boksen fra (nesten)altibox med tilgang til flere konfigureringsmuligheter. . Ikke er spesielt bærekraftig heller med behovet for unødvendig utstyr,
Elendig kundeservice og ustabil tilkobling. De svarer ikke på spørsmål. Vil ikke gi refusjon når ting ikke fungerer.
Blir dyrere og dyrere for hvert år, snakker ikke justert etter inflasjon, men skikkelig påslag i forhold til for 5 år siden når vi fikk «tilbud» om å bytte. 1 til 2 ganger pr mnd faller nettet ut og må restartes, syns også dekning i huset er lav, tross 2 ekstra sendere.