Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har hatt altibox på tre adresser over de siste ti årene. Da gangene jeg har flyttet har de en gang installert hjemmesentral på ny adresse innen 24 timer fra bestilling av flytting. Den andre gangen ble abonnement flyttet til eksisterende hjemmesentral på adresse. Begge gangene har jeg uten problem fått overlappe så jeg har hatt internett på begge adresser under flytteperioden, uten tillegg i prisen. På ti år har jeg opplevd totalt en halvtime med nedetid. De få gangene jeg har hatt behov for support har jeg fått raskt svar, enten det er på telefon, mail, eller facebook. Eneste jeg har å utsette er at laveste hastighet er noe dyr. 40/40 til 498 kunne fint vært 50 eller 100 kr billigere.
Altibox TV signal er ubrukelig. Vi har endret fra canal-digital til altibox. TV funker ikke lenger, bilde står stille i 10 minutter, så funker det ett minutt før det stå stille igjen. Dårlig!
Vi gikk over til Altibox for snart 2 år siden og ble lovet superhastighet og stabilt nett selv med mange brukere. Vi har fra begynnelsen opplevd et forferdelig ustabilt nett. Vi har brukt flere tusener i utstyr for å prøve å bedre tilstanden uten hell pluss at vi har kjøpt alt ekstra utstyr som altibox tilbyr. Treg kundeservice via mail og lang ventetid på tlf. På chat er det bare standard svar å få. Anbefaler ikke å kaste mye penger for så lite. Vi har nå 300/300Mbs men når vi tester så ligger vi mellom 1- 70Mbs.
Kundeservice: Hyggelig, men finner ikke ut av problemet mitt Fart på fiber: Til tider bra. Router: Helt elendig. Wi-Fi kobler totalt ut med jevne mellomrom. Har aldri hatt dette problemet med Get da jeg hadde de før Altibox, selv om Get heller ikke var optimalt. TV: Veldig bra. Nesten aldri problemer. Sum: Må nok si opp avtalen og teste noe annet. Hater at nettet forsvinner og det er ufattelig irriterende.
Har pr idag 500/500 etter bytte til fiber. Men hastighetene er elendig til altibox og generel internett. Greit, huset har 3 etasjer og wifi kan ikke alltid være på topp. Men ble anbefalt Altibox wifi pluss, hjalp ingenting. Men kundeservice har generelt var bra, og tilgjengelig. Men har endel forbedringspotensial.
Enkelt og greit: For få og altfor dyre valgmuligheter.
Altibox bredbånd er de siste årene blitt latterlig dårlig. Det er veldig ustabilt, på målinger hopper det fra 10mb til 180-190 på det beste, jeg betaler for 300/300. Ringer du kundeservice behandler de deg som at det er du som er problemet og ikke deres bredbånd. Slik var det ikke for 4-5 år siden, da tok de deg seriøst, og hastigheten lå alltid 10-15mb over det du betalte for, dønn stabilt. I dag er det utrolig ustabilt, hastigheten hopper opp og ned, ikke bare på WiFi, men også på kablet nett. Har spurt dem om hvorfor det er slik, om Noden er overbelastet kanskje? Jeg ser stadig service bilen utenfor Noden, men nei det er ikke noen problemer hos dem, det ligger nok hos meg :/.