Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Altibox leverer ikke avtalt hastighet og nettet er ustabilt og det henger. Ikke er kundeservice noe å skryte av heller. De på kundeservice lytter ikke. En som mente at jeg burde være superfornøyd når deres hastighetsmåler viste 60-70 trådløst når jeg betaler for 300/300.
Langt unna hva jeg hadde forventet. Dårlig, dyrt og elendig.
Altibox sin wifi ruter klarer ikke engang å levere hastigheter tilsvarende Get. Jeg har samme nettverkskort i PC'en, og må faktisk koble opp en ekstern ruter for å få driten til å fungere sånn halvveis. Kundeservice konkluderer med at det er MITT utstyr det er en feil med. Og vil selge meg en ny ruter... Svindel!!
Har hatt altibox på tre adresser over de siste ti årene. Da gangene jeg har flyttet har de en gang installert hjemmesentral på ny adresse innen 24 timer fra bestilling av flytting. Den andre gangen ble abonnement flyttet til eksisterende hjemmesentral på adresse. Begge gangene har jeg uten problem fått overlappe så jeg har hatt internett på begge adresser under flytteperioden, uten tillegg i prisen. På ti år har jeg opplevd totalt en halvtime med nedetid. De få gangene jeg har hatt behov for support har jeg fått raskt svar, enten det er på telefon, mail, eller facebook. Eneste jeg har å utsette er at laveste hastighet er noe dyr. 40/40 til 498 kunne fint vært 50 eller 100 kr billigere.
Altibox TV signal er ubrukelig. Vi har endret fra canal-digital til altibox. TV funker ikke lenger, bilde står stille i 10 minutter, så funker det ett minutt før det stå stille igjen. Dårlig!
Vi gikk over til Altibox for snart 2 år siden og ble lovet superhastighet og stabilt nett selv med mange brukere. Vi har fra begynnelsen opplevd et forferdelig ustabilt nett. Vi har brukt flere tusener i utstyr for å prøve å bedre tilstanden uten hell pluss at vi har kjøpt alt ekstra utstyr som altibox tilbyr. Treg kundeservice via mail og lang ventetid på tlf. På chat er det bare standard svar å få. Anbefaler ikke å kaste mye penger for så lite. Vi har nå 300/300Mbs men når vi tester så ligger vi mellom 1- 70Mbs.
Kundeservice: Hyggelig, men finner ikke ut av problemet mitt Fart på fiber: Til tider bra. Router: Helt elendig. Wi-Fi kobler totalt ut med jevne mellomrom. Har aldri hatt dette problemet med Get da jeg hadde de før Altibox, selv om Get heller ikke var optimalt. TV: Veldig bra. Nesten aldri problemer. Sum: Må nok si opp avtalen og teste noe annet. Hater at nettet forsvinner og det er ufattelig irriterende.