Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
I fjor høst ble jeg abonnent hos Eidsiva Bredbånd, de sa ingenting om at jeg bandt meg for 1år. WiFi har fungert noenlunde bra, og ingen problemer med å betale faktura. Så slo de seg sammen (?) med Altibox i Mai/Juni iår, og da begynte de å rote med fakturaene. Jeg har betalt både for Juni og Juli, men det "kan de ikke se"! De har fått en kopi av kvittering fra min bank, men da fant de på en unnskyldning om at det kanskje er banken som har gjort noe galt? 🤔 Det er det ikke, da jeg betalte andre fakturaer samtidig, og der er alt i orden. Alt rotet starta da de slo seg sammen med altibox, så kanskje det er der "skoen trykker", men det har jeg ikke fått noe svar på ennå, da den eneste behandleren er på ferie. Jeg håper på en god løsning mht dette, og at Eidsiva Bredbånd / altibox kan begynne å ta deres kunder på alvor!
Jeg har et litt over snittet komplisert oppsett med eksterne routere/svitsjer og masse kabler i alle retninger av huset og garasjen, og noen Wifi aksesspunkt. Jeg håper at denne anmeldingen kan være av interesse for folk med liknende oppsett. Jeg ser at det stort sett er negative anmeldelser, og synes dette blir litt misvisende etter egne erfaringer. Etter noen innkjøringsproblemer i begynnelsen der jeg brukte Altiboxsentralen til alt dette (minnet i boksen gikk fullt noen ganger og krevde restart, muligens har en firmwareoppdatering fikset problemet nå), så satte jeg boksen i bridge mode, og lot en dedikert router ta seg av DHCP og ruting, med ekstra svitsjer for å få nok porter til alt trådet utstyr. Et av problemene jeg slet med opprinnelig var min egen nybegynnerfeil dessuten (en Wifi-router som ikke var satt som aksesspunkt men som router), og dette klarte kundeservice å finne ut og opplyse meg om over telefon, så jeg må si meg fornøyd med kunnskapen hos dem. Siden jeg gikk over til bridge mode har det i hvert fall fungert (i et par år nå) like stabilt som vannet i springen eller strømmen i veggen. Hastigheten er som den jeg betaler for, både opp og ned. Ja, forbindelsen koster en god del. Jeg hadde nok kunnet ha spart et par hundre kroner i måneden på å bytte til 5G eller "trådløst lokalnett" som tilbys her - men jeg vil helst ikke ta risikoen på at noen av disse kan gi dårligere stabilitet enn oppsettet jeg har nå. Hadde jeg hatt valget i dag, så hadde jeg nok gått for samme løsning igjen.
Hadde problem når jeg flyttet inn i leiligheten, så da kom tekniker og byttet ut hjemmesentralen og det gikk bra i nesten 1,5år. Men plutselig begynner nettet å falle ut og Wi-Fi signalene blir dårligere. Har snakket med Viken flere ganger og de sier jeg må kjøpe egen Wi-Fi ruter. Men hvorfor må jeg det når de har en hjemmesentral som har det innebygd. Nå erstattet jeg sentralen daglig og opplever spesielt at 2,4 GHz nettet faller ut. Føler de er mer opptatt av mersalg enn å levere det produktet jeg allerede betaler for.
Raskt og stabilt nettverk. Veldig bra tv opplegg også. Enkelt å velge hvilke kanaler eller pakker man vil ha aktivert. Lett å integrere amazone prime, hbo osv. Kan se på tv hvor som helst via tv, pc, nettbrett eller tlf.
Altibox er ustabilt og dyrt.Tv løsningen er dårlig med lite utvalg av kanaler. Hadde valgt noe annet hvis jeg hadde hatt anledning til det....
Etter å hatt 1000/1000 linje nå i snart ett år så har jeg ikke hatt hastigheter på mer enn 80-85% av dette selv om jeg har betalt full pris. Har tatt måling av nettet flere ganger etter instruksjoner fra de i Altibox. Fikk aksept på at jeg ikke fikk den hastigheten jeg skulle ha og at de skulle sette opp en teknikker for å se på det. Hva skjer så? Jo, ingen ting! Jeg purrer opp og får til svar om at de har forsøkt å kontakte meg men at jeg ikke har svart på telefonen. Min telefonlogg viser ingen oppringninger. De sier så at jeg kan gjøre en ny måling å sende inn dette på nytt fordi de har slettet all historikk siden jeg ikke svarte, og foresten så vil de belaste meg per påbegynte time dersom de ikke finner noen feil på sin linje. Nå er jeg så oppgitt at jeg har gått tilbake til 500/500 linje. Siden jeg hadde så dårlig opplevelse med dem så skulle jeg få en måned gratis nett. Jeg spurte da hva bakdelen med dette var og da fikk jeg til svar at jeg måtte si ja til ett års binding! Jeg har ikke ord for maken til dårlig kundebehandling.
Ustabilt. Må bruke nettverkskabel til to pc’ er på hjemmekontor, Trådløst funker særdeles dårlig.