Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde problem når jeg flyttet inn i leiligheten, så da kom tekniker og byttet ut hjemmesentralen og det gikk bra i nesten 1,5år. Men plutselig begynner nettet å falle ut og Wi-Fi signalene blir dårligere. Har snakket med Viken flere ganger og de sier jeg må kjøpe egen Wi-Fi ruter. Men hvorfor må jeg det når de har en hjemmesentral som har det innebygd. Nå erstattet jeg sentralen daglig og opplever spesielt at 2,4 GHz nettet faller ut. Føler de er mer opptatt av mersalg enn å levere det produktet jeg allerede betaler for.
Raskt og stabilt nettverk. Veldig bra tv opplegg også. Enkelt å velge hvilke kanaler eller pakker man vil ha aktivert. Lett å integrere amazone prime, hbo osv. Kan se på tv hvor som helst via tv, pc, nettbrett eller tlf.
Altibox er ustabilt og dyrt.Tv løsningen er dårlig med lite utvalg av kanaler. Hadde valgt noe annet hvis jeg hadde hatt anledning til det....
Etter å hatt 1000/1000 linje nå i snart ett år så har jeg ikke hatt hastigheter på mer enn 80-85% av dette selv om jeg har betalt full pris. Har tatt måling av nettet flere ganger etter instruksjoner fra de i Altibox. Fikk aksept på at jeg ikke fikk den hastigheten jeg skulle ha og at de skulle sette opp en teknikker for å se på det. Hva skjer så? Jo, ingen ting! Jeg purrer opp og får til svar om at de har forsøkt å kontakte meg men at jeg ikke har svart på telefonen. Min telefonlogg viser ingen oppringninger. De sier så at jeg kan gjøre en ny måling å sende inn dette på nytt fordi de har slettet all historikk siden jeg ikke svarte, og foresten så vil de belaste meg per påbegynte time dersom de ikke finner noen feil på sin linje. Nå er jeg så oppgitt at jeg har gått tilbake til 500/500 linje. Siden jeg hadde så dårlig opplevelse med dem så skulle jeg få en måned gratis nett. Jeg spurte da hva bakdelen med dette var og da fikk jeg til svar at jeg måtte si ja til ett års binding! Jeg har ikke ord for maken til dårlig kundebehandling.
Ustabilt. Må bruke nettverkskabel til to pc’ er på hjemmekontor, Trådløst funker særdeles dårlig.
Altibox har gode selgere, det skal de ha, det ble lovet mye bedre wifi enn vi allerede hadde, men allerede installatørene påpekte at wifi ikke nødvendigvis ville bli bedre. De hadde rett, det var dårligere enn Telenor. Etter en stund klaget vi og ble rådet til å kjøpe wifi pluss og plassere ut ekstra ruter for besre dekning, det hjalp noe men det er fremdeles dårligere og mer ustabilt wifi enn med Telenor, selv rett ved siden av ruter til tider. Kundeservice er mer et salgsteam virker det som. Vi har ikke nedgravd fiber.
Har fibernett fra altibox. Har fått halvert fiberhastighet helt ut av det blå. Møter en fullstendig ansvarsfraskrivelse når jeg kontakter kundeservice. Feilen må visst ligge hos meg på tross av at alt utstyr er levert fra altibox og jeg ikke har gjort noen endringer. Ikke så mye jeg får gjort med det da jeg både har bindingstid og de er eneste tilbyder av fiber i området. Vi må få avskaffet monopolet på fibernettet på samme måte som det ble gjort med strømnettet! Venter bare på at bindingstiden skal utløpe så jeg kan kjøpe mobilt bredbånd slik jeg hadde før. 4g er mer raskere, mer stabilt og billigere enn altibox sin fiber..