Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Min mor bruker dessverre Altibox per. i dag. Da min far gikk bort, sto alt av abonnement registrert på han, bare å få endret navnet var det så mye styr med! I samme vaset gikk selve hoved stasjonen til heden og den måtte da byttets. Kundeservice forklarte til min mor at hun måtte bytte ledning og forsøkte å flytte TV og hele hopprennet uten at dette hjalp. Jeg forlangte å snakke med sjefen på kundeservice - han lovte å ringe min mor tilbake for å beklage. Det gjorde han IKKE! det gikk såpass langt, at jeg snakket med avd.sjefen. Fikk aldri noe beklagelse fra leder på kundeservice. ENESTE grunnen for at hun enda er kunde i Altibox, er på grunn fiber. Hadde hun kunne valgt, hadde det aldri i verden blitt Altibox. For ett dårlig selskap! STYR UNNA!!!!
Jeg skulle ønske at jeg hadde noe positivt å si om Altibox/Lyse, men finner faktisk absolutt ingenting. Har nå bodd på flere adresser med Altibox, og det er like elendig hver eneste gang. Du får ikke det du betaler for, signalet er ustabilt som bare fy og kontakter du kundeservice får du beskjed om at du må bytte ruter (det er alltid din feil og ikke deres). Faktisk er det så dårlig nett her nå, som det ofte er, at jeg måtte gå over på mobildata for å skrive denne omtalen.
Jeg ønsket å oppgradere og tok kontakt. Dette måtte gjøres skriftlig og de skulle sende meg Mail som jeg skulle besvare. Tilbudet på Mail var ikke det jeg hadde bestilt. Etter tre runder fikk de det riktig. Så begynte ventetiden, og tross purringer er det fortsatt ikke kommet noen installatør. Dette er for dårlig, Lyse/altibox.
Skriver kontrakt med folk og etter 2 år sier de at det er ikke lønnsomt for dem å bygge på min adresse!!??!! For en kundebehandling!!?? STYR unna!
Ustabilt selv med annen router tilkoblet. Fikk høre at fiber skulle være stabilt og pålitelig, har opplevd det motsatte.
Vi har ikke en eneste gang siden vi flyttet hit hatt i nærheten av det vi betaler for, og vi krever ikke mye akkurat.. Betaler for 50 og får ikke engang 30. Hadde vi i det heletatt hatt mellom 20 og 30 gjevnt hadde jeg vært fornøyd men OFTE ligger det på 2-3!! Hvis vi i det heletatt har nett.. Og vi bor i en liten by så ikke på landet. Kundeservice svarer raskt, det skal de ha.. Men hjelper lite når det eneste de gjør er å klandre kunden og snakke til oss som om vi ikke kunne noe som helst om data.. Selv om det virker som om vi kan mer enn de kan til tider.. Eneste grunnen til at vi ikke har byttet er fordi jeg ikke har funnet ut hva vi skal bytte til.
Har hatt Altibox nå i snart 6 år og aldri hatt noen store problemer med det, annet enn eget utstyr som bare sluttet å fungere. Nettet har vært dønn stabilt og holder alltid farta som man betaler for. Pluss: + Nettet er solid, har aldri vært plaget med ustabilt nett - med unntak av når Altibox oppgraderte linjene. + 300/300 er et sweetspot abonnement mtp. pris/ytelse + De lokale aktørene har meget bra kundeservice + Du får som regel alltid farten som du er lovet Har ett minus også - Routeren som følger med i abonnementet tåler ikke mange samtidige tilkoblinger, og har elendig rekkevidde (innebygd antenne er elendige greier) - Anbefaler å kjøpe en oppgradert router for å få best mulig stabilitet - Husk å bruke Ethernet kabel (CAT-6 eller bedre) for å koble opp en eventuell ny router!