Brdy har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har fått "grini" meg til privat "bedrifts"-linje på ca 30mbit. Etter mye frem og tilbake har tjenesten nå blitt veldig stabil. Så per dags dato er jeg fornøyd. 2 ting trekker ned. 1. Jeg er koblet mot et kjent hovedknutepunkt, allikevel går tjenesten ned om det er strømbrudd eller tordenvær i området. Det er tydelig at de ikke er tilkoblet nødstrøm selv om de er på et kjent radiolinje knutepunkt (kutter kostnader?) Det tar gjerne mange timer før nettet er tilbake etter et strømbrudd. 2. De opplyser ikke om tilgjengelig hastighet og priser på nettsidene. Dette er spekulativt og ufint.
Hold dere langt unna dette firmaet. Når du sier opp abonnementet får du ikke refundert noe. Bryter du bindingstiden koster det flesk. Dårlig hastighet på nettet. Etablering koster mye, selv om du monterer alt utstyret selv.
Hei Roger, Takk for din tilbakemelding. Så leit at du ikke var fornøyd med abonnement vårt. Vi har en helt normal etableringskostnad sammenlignet med andre internettleverandører. Dersom det er noe vi kan hjelpe deg med kan du sende oss en mail på [email protected]
Etter ventetid på 3 mnd- på tross av lovet leveringstid på 5 virkedager - måtte jeg selv organisere montering. Ingen beklagelse fra bigBlu. Forferdelig dårlig dekning på tross av lovet effekt på 15/15 Mbps. Dette oppleves som mye dårligere enn leverandør jeg hadde før med 7 Mbps . Signal faller ut hele tiden, til alle døgnets tider. Dette selv om det er helt klart. BigBlu frarådes å bruke, da man betaler for noe man ikke får. For meg er det uforståelig , da feks Canal Digital, fra satellitt sender krystall klare bildet. Slik jeg forstår det, er det digital teknologi som brukes av bigBlu og Canal Digital.
Hei, Takk for din tilbakemelding. Dette høres ikke bra ut i det hele tatt. Send oss gjerne en mail på [email protected], så kan vi se på saken din. Mvh Trude i bigblu
Har hatt bigblu i 10 mnd. endel problemer men ikke mer enn en kan leve med når man ikke har så mange andre leverandører i områder. Måling via nettfart etc. viser at man aldri har den hastigheten man betaler for. Ved gjentatte kontakter mot kundeservice måler de bestandig 10Mbps ?? Utfall av sender hos de i slutten av juli mnd. etter det har det bare vært problemer. Kontaktet de gang på gang, det eneste de kan komme opp med er at antennen min må ha endret posisjon eller at det må ha grodd opp vegetasjon som sperrer for signalene. "Antennen har ikke endret posisjon, det har ikke grodd opp vegetasjon mellom sender og min antenne". Naboen min har også de samme problemene etter utfallet i Juli mnd. Med andre ord så er ikke bigblu interessert i å sette seg inn i problemene vi har og gjøre noe med det, det er kunden som har feil. Har nå sagt opp 2 abonnement hos de (også hytta). Har bedt de om å "slette" siste regning på 588kr men det er ikke aktuell politikk hos de da feilen ligger hos meg. Betalte nå regningen for å bli ferdig med de. Kan ikke på noen måte anbefale andre å inngå noen leveranseavtale med bigblu, det er bare tull/plunder/heft og irritasjon. Med å utøve en slik "politikk" så undergraver de seg selv på sikt og det burde de snar forstå. Styr unna!!
Hei Roy, Takk for din tilbakemelding. Beklager opplevelsen du har hatt. For å kunne få maks utnyttelse av vårt abonnement er man nødt for å ha helt fri sikt til senderen og gode signaler, det høres ut som singalene dine var i grenseland. Dersom det er noe vi kan gjøre for deg nå er du velkommen til å sende oss en mail på [email protected]. Mvh Trude i bigblu
Har endelig annen mulighet for fiber og har sagt opp abonnementet . Av diverse årsaker fikk jeg ikke sendt tilbake antennen . Fikk riktignok en påminnelse med ukes frist til å levere . Dette fikk jeg ikke til grunnet ferie. Har nå fått faktura på 4000,- for denne antenna og nå er det ikke mulig å levere den tilbake . Får bare til svar at sånn er det hos oss !! Svindel !!frekt !!
Hei Ingar, Takk for din tilbakemelding. Først sender vi en bekreftelse på mail på oppsigelsen der vi informerer om at utstyret skal leveres innen 14 dager etter at abonnementet er avsluttet. Om du ikke har levert det innen de 14 dagene, får du en påminnelse på sms med 7 dagers frist. Dersom du hadde ringt oss før vi hadde fakturert utstyret, hadde vi utsatt fristen for å levere utstyr. Send oss gjerne en mail på [email protected], så kan vi se på saken din. Mvh Trude i bigblu
Har dei sikt til mast på 3 km hold. De påstår å kunne levere tjeneste opptil 10 km fra masta. Dekningen var helt elendig, så elendig at det ikke fungerte i det hele tatt. Utstyret ble sendt tilbake og kundeforholdet sagt opp. Så kommer det faktura på oppunder 3000 kr. Ble tvunget til å betale pga. Inkasso. Men de fortsetter å sende regninger og purringer. Opplever dette firmaet som ren svindel og kundeservicene er rett og slett skrekkelig. Vurderer politianmeldelse. Denne siden burde ha negative stjerner, da hadde jeg valgt dem.
Hei Fred, Takk for din tilbakemelding. Send oss gjerne en mail på [email protected], så kan vi se på din sak. Mvh Trude i bigblu
Jeg har sagt opp dette flere ganger over mail og tlf. Men faktura får jeg. Ikke fra Breiband men fra inkassoselskap. Jeg betaler i håp om at det er den siste hver gang, men ingen ting skjer. Til slutt stoppet regningene fra dem og jeg håpet at det da hadde løst seg. Noe det nå viser seg og ikke stemme. Jeg fikk i dag en grei inkasso på en regning jeg liksom skylder dem. ikke leverer dem bra eller stabilt nett heller. Det er ikke den farten dem lover. Og det koster mere enn det smaker. Nå bruker jeg 4G nettet over tlf og det er mye bedre enn den driten her. Hold dere unna !!
Hei Martin, Takk for din tilbakemelding. Send oss gjerne en mail på [email protected], så vi får ryddet opp i din sak. Hører gjerne fra deg. Mvh Trude i bigblu