Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt Telia trådløst internett en stund nå på 50 mbps. Kapasiteten på nettet er imidlertid så dårlig at nettet svært ofte ikke leverer mer enn 7-8 mbps. Til tider kan det også levere 60 mbps. En enorm og utålelig forskjell. Hvordan Telia da kan tilby oppgradering på sine pakker er da komplett uforståelig, da nettet ikke har kapasitet til å levere mer enn 7-8 mbps store deler av tiden. Det hjelper jo ikke det minste om jeg bestiller 100 mbps. Det skal ihvertfall ikke gjøre det, ellers er det svindel ute og går. Jeg har koplet meg direkte til routermodem med kabel, fordi trådløst er overføringen helt nede i 4 mbps. Telia vet om problemet fordi jeg har kontaktet dem før uten at det har hjulpet det minste. Dessverre er Telia eneste mulighet her, for både Telenor og Ice var enda verre. Jeg bor slett ikke usentralt til. Alt skal jo gå via pc for tiden. Da får Staten sørge for at folk har dekning for sitt internettbehov ved å presse tilbyderne på markedet.
Opplever at opptil 15-20% av pakkene droppes i Telia sitt nett. Da går ting i sirup, og brukeropplevelsen suger Responsen fra første hopp på veien ut mot "det store Internettet" er akseptabel, men problemene ligger på veien mot Telias grenseruter til (resten av) Internett. Altså i Telias trådfaste infrastruktur. Dette er skrekkelig dårlig!
Under svært få hendelser har jeg hatt den fulle hastigheten jeg betaler for ofte er det nede mellom 18-23 å koster for mye til hvor lite det faktisk funker Jeg vill ikke anbefale Telia på noe annet en tv
Kundeservicen er ubrukelig, de fakturerer for alle mulige småting de klarer å finne på og de har ingen prisliste eller totaloversikt over tillegg på nettsiden sin. Når du spør om informasjon får du vage svar tilbake som ikke forklarer hvorfor ting koster penger og hva de faktisk legger i forskjellige fakturaposter.
Blir jævlig dyrt 300+ tv pakke. Så håper jeg kan bytte til dere som jeg har vært årets beste selger for i 2003 eller 04. Så kjenner selskapet godt
Vi betaler for 750 Mbps, men får stort sett bare 50. De gjør alt de kan for å være ubehjelpelige på kundeservice og finner alle mulige unnskyldninger for ikke å ta ansvar.
Dårlig dekning i huset, selv om vi har fiber og mange meshbokser. Som er fornyet flere ganger.