Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fornøyd med selve fiberen. Hastighet som lovet. Svært misfornøyd med "sentralisert ruteradministrasjon": Ingen mulighet for gjestenettverk. Ingen DNS-innstillinger. Kan ikke skru av LED-lampene på ruteren. Ingen oversikt over nettforbruk. Ingenting kan feilsøkes på egenhånd når internett er nede. Vage driftsmeldinger gjør dette verre. Merkelig høylytt "hjemmesentral" med høyfrekvente lyder.
De overtok vårt privateide og ferdig utbygde antennelag i vårt nabolag. Skulle levere tjenester til rabatterte priser, og ser i ettertid at vi har betalt en langt høyere pris enn ved å bestille fra en hvilken som helst annen leverandør. Er du ikke opptatt av ting koster, er sikkert Telia tilfredsstillende
Mista nettet. Tok kontakt med kundeservice. Gjennomsnittslig ventetid på 20 min. Får beskjed om at problemet mitt omfatter 5 andre og at det derfor ikke vil bli prioritert. Over 2 uker ringer jeg etter informasjon, men ingen er oppdaterte på situasjonen. Får kun beskjed om at saken er sendt videre. De lover å ringe tilbake 3 ganger, men gjør det aldri. Når man ringer tilbake er det ingen som kjenner til saken igjen. Hater å måtte være kunde hos dem!
Ingen oppfølgingsinformasjon på 16 timer. Umulig å få relevant informasjon på hjemmeside. I dagens samfunn må det følges opp når ting ikke fungerer. Vi er tvunget til å bruke nett for alt fra banktjenester til offentlig info. Da er det ikke akseptabelt at det ikke gis hyppige og korrekte tilbakemeldinger til brukerne. En får høre at sikkerhet er et stort ansvar for brukerne, men det er de som har konstruert systemene som bør gjøre de riktige grep. Det er de som selger oss produktene som må ha hovedansvar for sikkerhet og ikke noe kundene må betale ekstra for . Bondefangeri faller en i hug .
Nettet er veldig ustabilt, siden jul har det nesten vært ustabilt flere dager i julen. Har hatt teknikker her i dag, han mener ledningsnettet er gammelt og for dårlig. Dessverre går det ut over oss.
Antenne utendørs er ustabil og mister nett avogtil, de kan heller ikke tilby 5g hastigheter selvom det er 5g på mobilnett i området.
Telia brebånd faller ofte ut. De tar langtid med feilrettning.