Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Mista nettet. Tok kontakt med kundeservice. Gjennomsnittslig ventetid på 20 min. Får beskjed om at problemet mitt omfatter 5 andre og at det derfor ikke vil bli prioritert. Over 2 uker ringer jeg etter informasjon, men ingen er oppdaterte på situasjonen. Får kun beskjed om at saken er sendt videre. De lover å ringe tilbake 3 ganger, men gjør det aldri. Når man ringer tilbake er det ingen som kjenner til saken igjen. Hater å måtte være kunde hos dem!
Ingen oppfølgingsinformasjon på 16 timer. Umulig å få relevant informasjon på hjemmeside. I dagens samfunn må det følges opp når ting ikke fungerer. Vi er tvunget til å bruke nett for alt fra banktjenester til offentlig info. Da er det ikke akseptabelt at det ikke gis hyppige og korrekte tilbakemeldinger til brukerne. En får høre at sikkerhet er et stort ansvar for brukerne, men det er de som har konstruert systemene som bør gjøre de riktige grep. Det er de som selger oss produktene som må ha hovedansvar for sikkerhet og ikke noe kundene må betale ekstra for . Bondefangeri faller en i hug .
Nettet er veldig ustabilt, siden jul har det nesten vært ustabilt flere dager i julen. Har hatt teknikker her i dag, han mener ledningsnettet er gammelt og for dårlig. Dessverre går det ut over oss.
Antenne utendørs er ustabil og mister nett avogtil, de kan heller ikke tilby 5g hastigheter selvom det er 5g på mobilnett i området.
Telia brebånd faller ofte ut. De tar langtid med feilrettning.
Etter en oppgradering i nærområdet sluttet modem/ruter å funke. Det samme opplevde naboen. Selv med nytt utstyr fikk vi ikke nettforbindelse. Ingen på service kunne noen ting, og sa at alt var bra - ingen driftsfeil i området. Men de kunne sende en tekniker hjem til oss. Måtte bare vent 1 ukes tid. Vi måtte belage oss på å betale dersom feilen lå hos oss. Ja, særlig! Relativt stabilt nett de siste par årene, men trenger man hjelp får man det ikke. I disse dager er man avhengig av nettforbindelse. Mange jobber hybrid og datapakkene flyr dersom man må bruke mobilen som hotspot. Ikke holdbart. De tilød ingen kompensasjon overhodet, men sender meg faktura for å forhånsdbetale juni måned. Jeg prøvde å forklare de at jeg ikke hadde hatt nettforbindelse så langt i juni takket være deres egen "oppgradering". Betale for ingenting er utelukket. Har nå byttet leverandør.
Det er 2 måter å kontakte kundeservice sitte i telefonkø eller chattkø. Begge tar flere timer. Svaret et alltid det samme restart ruter selv om du sier du har gjort det. Nå skal de sende en montør som kommer om flere uker. De fåreslår at jeg skal be arbeidsgiveren min om utvide surfepakka på mobiltelefonen min i mellomtiden.