Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Telia har brukt flere måneder på å oppgradere nettet i mitt område, med stadige bortfall av internett. I tillegg er det stadig fullstendige dropp i hastighet. Pr. dags dato betaler jeg for 100 mb/sek, men får maksimalt 12 mb/sek. Det finnes ingen mulighet til å nå dem om kvelden, og nettsiden deres er fullstendig inkonsekvent. Dette er meldingen som møter deg: Du får valget "Send oss en e-post", og deretter kan du velge: TV/Internett/Trådløst Bredbånd. Og så undervalget: Problemer/teknisk hjelp. Da dukker denne meldingen opp: "Vi har ikke mulighet til å behandle henvendelser om feil på bredbånd eller TV via e-post." Telia er fullstendig useriøse, og fullstendig uten respekt for kundene sine. Velg noe annet enn denne grådige og kyniske utsugeren. Dyrt og dårlig er konklusjonen.
Hver gang det er noe galt, men en vente 30min på kundesupport, og deretter bruker de 20min på å løse problemet da de først må samle masse informasjon de egentllig burde ha, gitt at vi er kunder der.
Først en halvtime ventetid hos kundesenteret, så en time i telefonen med en kundebehandler for å aktivere et abonnement. Han gjør konstante feil ila samtalen og drar ut en samtale som tok meg 10 minutter da jeg var kunde hos Altibox. Da han endelig får det til, sender han meg feil passord og nettverksnavn på sms. Nå har jeg vært i telefonkø i snart en time og i kø i chaten i snart 45 minutter kun for å få riktig passord til nettet. Velg en annen leverandør dersom du har mulighet til det, dette er tredje gang jeg er Telia-kunde og hver gang har vært et eneste langt mareritt.
Jeg har hatt Telia 5G nett i ca. 6 måneder og har vært fornøyd med tjenesten helt frem til det oppsto problemer. Internett sluttet helt plutselig å fungere torsdag 24.08. Etter flere samtaler med kundeservice påfølgende dag, ble det av kundeservice fortalt at antennen var montert på feil sted. Dette synes jeg er merkelig i og med at løsningen ble satt opp av en tekniker, sendt av Telia, som basert på målinger, fant den mest optimaliserte plasseringen utenfor huset. Ballen ble derfor kastet tilbake til oss. Etter mer feilsøking besluttet kundeservice å sende meg en ny antenne. Denne antennen mottok jeg 29.08 og brukte hele ettermiddagen på å koble antennen opp mot sender, slik det var angitt i instruksjonen. Antennen fikk aldri kontakt med noe som helst og blinket stadig rødt uansett hvilken retning den sto. Til og med på 220grader som ble oppgitt som den optimale retningen i forhold til vår husstand, Forsøkte derfor å ringe kundeservice på telefon igjen samme dag, men fikk ikke kontakt, selv etter 1 time på vent. Linjen ble stengt ved 19-tiden. Jeg tok på nytt kontakt med kundeservice på chat i dag 30.08. Jeg fortalte kort om historikken og ønsket at kundeservice skulle sende en tekniker, men det kunne de ikke gjøre sånn uten videre fikk jeg forklart. Jeg sa derfor opp avtalen på direkten, siden jeg til stadighet møtte veggen i mitt ønske om hjelp. Snart 1 uke uten nett med hjemmekontorløsning er ikke bærekraftig. Jeg har benyttet delt internett via min mobil, men dette belaster privatøkonomien ytterligere. Når jeg da heller ikke får hjelp så sitter jeg i en uløselig floke som jeg er svært skuffet over for i utgangspunktet fungerte tjenesten bra så lenge det varte. Dette skuffet meg veldig. Mvh Robin B.
Ekstremt lav hastighet på ettermiddag/kveld. Gjelder både mobil og 5g bredbånd hjemme. Telia kundeservice mener de ikke har noe problem med dette. Etter utallige telefoner med kundeservice fra en nabo med samme problem, sier de at det er kapasitetsproblemer i nettet. Gjelder Hårkollen området, Færder kommune.
Fiberkabelen min ble kuttet 8. juni. Den 16 august (2 måneder og 8 dager), så er vi fortsatt uten bredbånd. Ringt kundeservice utallige gange med følgende forløp, hver gang: 1) Ringer opp kundeservice og blir satt på vent 2) Venter i 30 - 60 minutter før man får svar 3) Oppgir personalia 4) Kundeservice skal sjekk 5) Kommer med noe tull om, de skal sende en teknikker 6) Jeg opplyser om at det har vært en teknikker her og at kabelen er kuttet 7) Kundeservice sier at de skal sette det på høyeste prioritet 8) Ingen ting skjer. Fortsatt ingen bredbånd. Det er ikke mulig å nå noen som kan ta ansvar, ingen e-post adresse eller noe telefon for å nå høyere opp i systemet. Men betaling skal de ha, med en faktura som kommer hver måned. Må da ringe kundeservice igjen, for å klage, med mye om og men. Godt råd - hold dere unna Telia fiber bredbånd.
Tar altfor lang tid og komme på nett, etter pc-en er skrudd på. Bruker 3 til 4 minutter