Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vært kunde i ca. en år nå og har egentlig vært fornøyd med internetten når den har fungert. Hastigheter er ikke helt opp mot 50Mbps men det duger, noe høy ping som er å forvente på trådløst brebånd. Men etter et strømbrudd den 27.10.21 mistet vi dekningen. Ringte kunderservicen og etter 2 dager på telfonen fant vi ut at de har sprengt kapasitet på vår celle. De har med andre ord solgt ut flere abonomenter enn de greier å levere. De hadde ingen planer om å fikse opp i feilen, de sa bare at vi skulle si opp abonomentet uten å få noen bruddkostnad... Helt elendig måte å behandle kunder på, veldig irritere de ettersom at prisene er gode i forhold til mange andre leverandører som kan levere her.
Jeg har mobilt bredbånd, bestilte fra Getz. Som så ble kjøpt av Telia. Og jeg sa det var for online spilling bla... Jeg har ikke hatt en eneste dag med åpen, nat port.Streng, er standarden. Til tider kan jeg bare glemme å spille. Jeg har krav på at de skal fikse det, men tror du de bryr seg?... Styr unna Telia!
Fikk en selger på døra som skulle gi meg norges beste tilbud på pakke med bredbånd og tv. Fikk tilbudet litt senere. Da var jeg byttet ut med min avdøde bror + adressen var til naboen. Skrev en sms til selger og sa at jeg ikke ville ha noen kontakt med ham noe mer. Fikk svar tilbake at det ville ikke han heller. Ingen unnskyldning, eller dette skal jeg ordne opp i.
Har hatt Get og nå Telia (etter oppkjøp) på flere adresser. Håpløs gammeldags teknologi med dårlig hastighet og veldig ustabilt. Når du får tak i noen på kundeservice er de hyggelige og stort sett flinke. Men det hjelper jo ikke når feilen er at de leverer internett via gamle coaxkabler ment til gamledagse analoge tv signal.. De er dessverre eneste leverandør mange steder, så man er ofte stucked med deres dårlige internett…
Fungerer greit når det fungerer. De gir dårlig/kort/generelt varsel i forkant av vedlikehold/arbeid (planlagt nedetid) som nesten alltid gjøres på dagen fremfor om natten.
Etter at Telia tok over driften til Get har ting gått fra dårlig til helt håpløst. Get hadde sine utfordringer som smittet over på oss kunder, men ingenting i forhold til nå. Du må sette av en halv arbeidsdag (minst) hvis du trenger å komme i kontakt med noen hos Telia. De har en ikke-eksisterende kundeservice. Kvaliteten på tjenestene deres er nedadgående. Betaler stadig mer for bredbånd på samme hastighet men mer flere avbrudd og "hiccups" enn før. TV-leveransen er skiftende, og bilde-kvaliteten (ved strømming) ikke på topp. Telia boksen vi fikk var så treig at vi klarte ikke bruke den. Heldigvis fikk vi sagt den opp. Vurderer sterkt nå å si opp hele TV-leveransen, og heller kjøpe individuelle abonnement hos HBO, TV2, osv. (og strømme alt). Skulle gjerne ønske å bytte til en annen bredbåndsleverandør, men det monopolet som eksisterer på internett-infrastruktur her i landet lite kundevennlig og hindrer konkurranse. Jeg har heldigvis en annen mobil-leverandør, men det stopper ikke Telia i å ringe meg nesten måndelig for å høre om jeg, som er så "god kunde", ønsker å også bruke de som mobil-leverandør. Klarer ikke å uttrykke nok min misnøye med dette tragiske selskapet, deres produkter og leveranser, og ikke minst den totale mangelen på kundeservice og vilje til å gjøre kundene fornøyd. Null stjerner fra meg, men måtte gi minimum én her.
Du trenger en hel arbeidsdag for å tak i noen på "kundeservice". Etter det tar det uker og mnd med oppringninger hver gang det er noe galt