HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg kontaktet dem første gang for nesten to uker siden når nettet forsvant og kom tilbake igjen en gang i minuttet. De sa de skulle se på saken neste virkedag. Neste virkedag kom og gikk, jeg ringte dem igjen og de sa denne gang at det kunne ta 1 til 3 virkedager fra problemet ble rapportert. Dagene kommer og går. De kommer med samme visa. "Vi har notert din klage, og gitt beskjed til de som skal ta seg av det. Det blir sett på I morgen", eller en variant av samme leksa. Det gikk en uke før jeg fikk første melding om at en tekniker var satt på saken. Teknikere kom aldri eller ringte aldri. Jeg ringer og purrer på dem igjen. Samme leksa "neste virkedag"... Jeg gav beskjed om at noe måtte skje snart, de nikker og sier ja, men ingen ting skjer. Til slutt ville de ha meg til å ringe ett 815 nummer (dyre å ringe), som skulle sette meg videre til en underleverandør for mitt område. Jeg spurte om de kunne ringe for meg eller om jeg kunne få ett direkte nummer det var umulig siden "vi kan ikke se hvilken under leverandører kundene våre har". Jeg ville ikke ringe dette nummeret første dagen, pga kostnadene og de elendige unnskyldningene så jeg lot det gå en dag til. Neste dag ringer jeg opp igjen, og MENS jeg snakker med support hører jeg ham trykke som en gal på tastaturet. Det blir stille fra hans ende noen sekunder og jeg får en SMS som sier at en montør har forsøkt å kontakte meg tidligere på dagen og at jeg måtte ringe 815 nummeret fra tidligere for å kontakte dem med ett referanse nummer til mitt kundeforhold. Jeg ringte motvillig 815 nummeret. Der fikk jeg beskjed om at de aldri hadde mottatt noen sak på mitt kundeforhold, og at det siste de hadde rapportert i sine logger var at monteringen av linja for 3 måneder siden ville bli utsatt med to uker. Det hadde aldri vært noen montør hos meg den dagen. Jeg ringer opp igjen til Homenet og informerer dem om dette. Selv når de er tatt på fersken i en soleklar løgn spiller de defensivt... Det trykkes litt på ett tastatur og jeg får som svar "Ja, se her ja. Mhm. Ja. Her har det skjedd en teknisk feil ja. Det virker som om saken din aldri ble registrert videre. Men jeg skal registrere en ny sak med en gang". Dette etter at jeg nesten daglig har purret på saken. Jeg er likevel høflig, takker og venter til neste virkedag. Ingen ting skjer. Jeg ringer igjen og blir bedt om å ringe tilbake til under leverandøren, men ikke bruke 815 nummeret. Jeg skulle I stedet bruke ett internt nummer de brukte for direkte kontakt (husker dere at dette var umulig i går?...). Jeg skulle og gi ett internt nummer som kun ville ta meg direkte til den nye saken min. Jeg får snakke med en dame som får nummeret jeg ble bedt lese opp. Hun svarer at "ja, tekniker har prøvd å kontakte deg. Du har fått beskjed om å avtale nytt møte". Sånn bare for å understreke dette: Jeg har aldri blitt oppringt, ingen tapte anrop, ingen SMS fra teknikker og ingen epost. Hun snakker altså ren fantasi. Vi avtaler at tekniker kommer neste dag mellom 8 og 16 (Jepp... De er så spessifikke på tiden). Jeg spør når tekniker kontaktet meg sist. Hun svarer (en dato for 7 dager siden). Meldingen jeg fikk mens jeg snakket med support som ville jeg skulle ringe 815 nummeret er fra i går. Jeg forsøker å få inn ett til spørsmål, men midt i setningen avbryter hun meg, sier "ja, da ble det i morgen. Ha en god dag. " Jeg fikk så vidt inn ett "Eh, jo, hade? " før hun la på. Dette var tidligere i dag. Jeg har mine tvil om at tekniker møter opp i morgen, men jeg har ett håp... Er bundet med 12 måneder, og det er helt åpenbart at de er klar over det når man ser på måten de behandler kunder på. Styr unna!
Masse rot. Svarer ikke på gjentatte mail. Vanskelig å kommunisere med kundeservice. Måtte purre etter å ikke ha fått tilgodehavende beløp etter å ha avsluttet abonnement. Velg en annen leverandør.
Selskapet som ikke stiller de viktigste spørsmål til slutt. Etter en uke, ringer så tilbake og får et surt svar..... " Dette spørsmålet stilte du ikke" Hæææææ. Det var faktisk en viktig del av avtalen,. Er spent nå. Skal stille de et spørsmål ang; SSID WEP Key. Fikk et likt som en annen hadde. Ber om et bra svar. Det er jul for alle... Fikk dato og kl de skulle for de var både nøye og ingen spørsmål skulle ligge ubesvart. Streamer mye, det er nytteløst, da jeg ikke har egen WEP og SSID key.
Bor i leilighet i et hus som i følge HomeNet skal ha 200/200 fibernett. Har hatt 100 i nedlasting én gang. Ellers ligger det som regel på 60-80 ned og 90 opp. I tillegg til dette er kuttes internettet ut så fort min samboer går på f. fks. Facebook på telefonen. Blir for dumt å bruke 4G når man betaler for så bra internett. Selv når man har bare 60 (av 200) og man deler internett med 3 andre bør man kunne sitte å f. eks. game mens de andre gjør sitt uten problem. Neida! Ikke med HomeNet. De sier selvfølgelig at "alt ser ut til å være perfekt her. Du må kanskje bytte router." Etter 15 år som "gamer" vet jeg at selv en 1,5år gammel router ikke er problemet. Greit at man får kontakt med kundeservice og svar, men dette hjelper jo ingenting når det "aldri er deres feil". Styr unna!
Hadde nytt telefon nummer slik at jeg måtte skrive ned et nytt nummer. Heldigvis hadde jeg blyant tilgjengelig. Informasjon til brukere kunne ha vært bedre ved skifte av telefon og også ved salg av hele selskapet. Startet med Ventelo :)
Internettet kutter hele tiden når det er fler enn tre tilkoblinger. Så er det veldig tregt. Og når jeg ringer når internettet har kuttet sier de at de skal fikse det neste dag og det sier de dag etter dag.