HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hadde GET med 75/25. På kabel lå det stort sett over. På trådløst ca. 55/20. Homenet 1000/1000. På kabel maks målte hastighet. Ca. 100/250???. På trådløst med samme nettverksutvider. 45/40??? 1000? Det er bløff. Men nettet er stabilt på 40-45/35-40 da. Det skal dere ha.
Hei Svein, Takk for din tilbakemelding. Ønsker her at du tar kontakt med oss på chat eller telefon slik at vi kan hjelpe deg med problemet du opplever. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Jeg er veldig fornøyd med nettet så lenge det er kabel i bruk, er det tråløst så funker det svært dårlig. Vi bor i en liten leilighet og nettet dekker kun stuen, det går ikke gjennom enkle gipsvegger. Modemet er høyt plassert og har ingen andre sperrer. Vi hadde aldri slike problemer før og de kom samme dag som vi skiftet til Homenet. Deres løsning var å si at jeg må selv betale for ett nytt og kraftigere modem, og at de leverer det de skal. Så pga. at vi skiftet til Homenet mener de at vi skal ta på oss denne utgiften da tjenesten deres ikke klarer å holde nettet stabilt. Kundeservice er ok, de følger kun det sjefene deres sier så kan ikke klage noe på det. De er stort sett veldig flinke.
Ringte idag, fordi nettet var nede siden mandag. 2 timer, så var alt oppe å går igjen, på toppen av iskaka, får nytt abonnement, som 53 kr billigere og 15 prosent raskere nett. Fantastisk
Hei Johnny! Takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter pris på at du er fornøyd med hjelpen og prisen du har fått. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Nettet er like mye borte, som det jeg har nett. Det synes jeg er for dårlig i 2019.
Hei Finn, Beklager å høre du har problemer med tjeneste, slik skal det selvsagt ikke være. Her ønsker vi at du kontakter oss direkte for et videre feilsøk, slik at vi kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Mads | HomeNet
Gikk over fra Telenor til HomeNet denne uke som følge av fellesavtale i sameiet der også gammel wifi ble endret til «mesh-nett» med AirTies «satelitter» som skal gi bedre wifi dekning i leiligheten. I mitt nett har jeg i tillegg til «normal» brukerutstyr av varierende årgang også webcam og værstasjon der både 2,4 Ghz og 5 Ghz brukes. Montørene feilet med info om hvor innlogging skulle skje, og ved to telefonsamtaler med samme person på helpdesk så han ikke at jeg var logget på sentralenheten og ikke «satelittene» som fulgte med. Neste person (tredje henvendelse) oppdaget dette straks. Tidligere hadde jeg nett på coax fra Telenor (tidligere CD) med Netgear Nighthawk router. Var fornøyd med både løsning/hastighet/service. Før jeg koplet over testet jeg hastighet på diverse enheter. På fiberen til HomeNet kom min nye iMac 27’’ ut med bedre hastighet både på trådløs (ca 400/600) og kablet (ca 800/800) mens den gamleste iPad kom likt ut og en annen noe nyere kom dårligere ut. Det samme gjaldt to iPhone av gammel og ny årgang. For meg virker det som at verden har gått videre ved at kommunikasjonsprotkoller på mitt gamle utstyr ikke lengre henger med og dermed ikke får vesentlig utbytte av oppgradering til det utstyret fra HomeNet. En annen sak er at appen NetgearGenie ga meg mer i bruk enn appen AirTies wifi. En bedre app som gir flere grafiske oversikter er kun tilgjengelig for teknikere. (Men jeg kan nok leve med den appen jeg har tilgang til) Ved henvendelse på telefon gikk det raskt og fikk kontakt med hyggelige personer, men tok lengre tid med svar på utfyllende spørsmål på mail, bla med spørsmål om tilgang til en bedre app. I og med at jeg ikke ofte laster ned store filer på iMac så er jeg i tvil om jeg har fått noen bedring annet enn bedre wifi-dekning internt i leiligheten. Skal senere i dag teste en nyere iPad opp mot de to vi selv har. Et moment er at det ser ut til at jeg sparer ca. Kr 250,- pr. mnd ved overgang fra Telenor til Homenet i denne fellesavtalen.
Hei, Vi setter pris på din tilbakemelding og at du er fornøyd med tjenesten vi leverer! Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Nettet hakker og bufrer som det skulle vært dårlig mobilt bredbånd, ble lovet VDSL, men fikk ADSL med lavere hastighet enn ventet, enda NextGenTel og Telenor kan levere VDSL over samme linje. Modemet er billig og dårlig. Kundeservice lover gull og grønne skoger, men gresset er ikke grønnere hos Homenet. Man må dessverre betale ut bindingstid, og den summen får du på en faktura om du sier opp, etter man er koblet opp. Min anbefaling til deg som vurderer å bestille DSL hos Homenet, velg heller en annen leverandør enn disse, om du har muligheter for det, og det er verdt pengene du bruker på bredbånd. Styr unna Homenet!
Hei, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Problemet du her opplever ønsker vi selvsagt å se nermere på. Kontakt oss på telefon eller chat slik at vi kan hjelpe deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
STYR UNNA HOMENET. Jeg må avbestille før jeg har fått det installert. Nå orker jeg ikke mer.. Det gått langt over 1 mnd siden jeg bestilte ADSL internett. Jeg har 3 ganger blitt lovet oppkoblingsdato: 1 feb, 12.feb og 20 feb. Jeg stoler ikke på hva Homenet sier og ringer installatøren direkte og hver gang sier de til meg at de ikke har noen gyldige bestillinger i sitt system. Det gjelder også nå hva angår lovet dato 20.2. STYR LANGT UNNA HOMENET!
Hei, Beklager å høre det har vært problemer under leveransen / oppkoblingen dette ønsker vi å se nærmere på slik at dette ikke skjer igjen. Skulle du få utsatt oppkobling igjen ta kontakt med oss slik at vi kan sjekke dette sammen med montøren. Vennlig hilsen Mads | HomeNet