HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gikk over fra Telenor til HomeNet denne uke som følge av fellesavtale i sameiet der også gammel wifi ble endret til «mesh-nett» med AirTies «satelitter» som skal gi bedre wifi dekning i leiligheten. I mitt nett har jeg i tillegg til «normal» brukerutstyr av varierende årgang også webcam og værstasjon der både 2,4 Ghz og 5 Ghz brukes. Montørene feilet med info om hvor innlogging skulle skje, og ved to telefonsamtaler med samme person på helpdesk så han ikke at jeg var logget på sentralenheten og ikke «satelittene» som fulgte med. Neste person (tredje henvendelse) oppdaget dette straks. Tidligere hadde jeg nett på coax fra Telenor (tidligere CD) med Netgear Nighthawk router. Var fornøyd med både løsning/hastighet/service. Før jeg koplet over testet jeg hastighet på diverse enheter. På fiberen til HomeNet kom min nye iMac 27’’ ut med bedre hastighet både på trådløs (ca 400/600) og kablet (ca 800/800) mens den gamleste iPad kom likt ut og en annen noe nyere kom dårligere ut. Det samme gjaldt to iPhone av gammel og ny årgang. For meg virker det som at verden har gått videre ved at kommunikasjonsprotkoller på mitt gamle utstyr ikke lengre henger med og dermed ikke får vesentlig utbytte av oppgradering til det utstyret fra HomeNet. En annen sak er at appen NetgearGenie ga meg mer i bruk enn appen AirTies wifi. En bedre app som gir flere grafiske oversikter er kun tilgjengelig for teknikere. (Men jeg kan nok leve med den appen jeg har tilgang til) Ved henvendelse på telefon gikk det raskt og fikk kontakt med hyggelige personer, men tok lengre tid med svar på utfyllende spørsmål på mail, bla med spørsmål om tilgang til en bedre app. I og med at jeg ikke ofte laster ned store filer på iMac så er jeg i tvil om jeg har fått noen bedring annet enn bedre wifi-dekning internt i leiligheten. Skal senere i dag teste en nyere iPad opp mot de to vi selv har. Et moment er at det ser ut til at jeg sparer ca. Kr 250,- pr. mnd ved overgang fra Telenor til Homenet i denne fellesavtalen.
Hei, Vi setter pris på din tilbakemelding og at du er fornøyd med tjenesten vi leverer! Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Nettet hakker og bufrer som det skulle vært dårlig mobilt bredbånd, ble lovet VDSL, men fikk ADSL med lavere hastighet enn ventet, enda NextGenTel og Telenor kan levere VDSL over samme linje. Modemet er billig og dårlig. Kundeservice lover gull og grønne skoger, men gresset er ikke grønnere hos Homenet. Man må dessverre betale ut bindingstid, og den summen får du på en faktura om du sier opp, etter man er koblet opp. Min anbefaling til deg som vurderer å bestille DSL hos Homenet, velg heller en annen leverandør enn disse, om du har muligheter for det, og det er verdt pengene du bruker på bredbånd. Styr unna Homenet!
Hei, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Problemet du her opplever ønsker vi selvsagt å se nermere på. Kontakt oss på telefon eller chat slik at vi kan hjelpe deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
STYR UNNA HOMENET. Jeg må avbestille før jeg har fått det installert. Nå orker jeg ikke mer.. Det gått langt over 1 mnd siden jeg bestilte ADSL internett. Jeg har 3 ganger blitt lovet oppkoblingsdato: 1 feb, 12.feb og 20 feb. Jeg stoler ikke på hva Homenet sier og ringer installatøren direkte og hver gang sier de til meg at de ikke har noen gyldige bestillinger i sitt system. Det gjelder også nå hva angår lovet dato 20.2. STYR LANGT UNNA HOMENET!
Hei, Beklager å høre det har vært problemer under leveransen / oppkoblingen dette ønsker vi å se nærmere på slik at dette ikke skjer igjen. Skulle du få utsatt oppkobling igjen ta kontakt med oss slik at vi kan sjekke dette sammen med montøren. Vennlig hilsen Mads | HomeNet
Fantastisk kundeservice. Hyggelig, ærlig og kundevennlig👍🏻
Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no. Vennlig hilsen Mads | HomeNet
Utrolig dårlig og tregt når det kommer til streaming. Klarer ikke henge med. Henger seg opp konstant. Anbefaler på sterkeste å styre unna
Hei Andre. Takk for din tilbakemelding. Ønsker at du tar kontakt med oss på telefon 38990100 slik at våre teknikere kan forsøke å løse problemene du opplever. Vennlig hilsen Judith | HomeNet
Servise vennlig og hjelpsom, når det er sagt har det vært store problemer med fiberen. Det er store svakheter i systemet. Hvordan dere skal klare å få det til å fungere er ett problem
Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no . Vi tar din tilbakemelding med videre slik at vi kan forbedre eventuelle svakheter i systemet. Vennlig hilsen Mads | HomeNet
Med ett unntak har jeg vært godt fornøyd med kundeservice. Hyggelig og imøtekommende betjening.😊