Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Dårlig
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

NY KUNDE

Omtale av  Arild G

Det er store forbedringer og humøret stiger i lag med tilfredshet

Svar fra HomeNet
10.11.2020 09:22

Hei Arild, Meget givende å se slik en positiv tilbakemelding. Vi ønsker alltid å forbedre oss, og setter stor pris på tilbakemeldingen. Takk for at du tok deg tid til å skrive innlegget. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (0)

Svært treg oppfølging av feilutbedring.

Omtale av  Anders

Har nå vært uten bredbånd i to dager. Får beskjed fra kundebehandler at de sender en servicemelding til områdeansvarlig. Disse vil bruke ytterligere inntil to dager før de behandler saken og finne en reperatør! Bor i by.

Svar fra HomeNet
08.11.2020 09:28

Hei Anders, Vanlig behandlingstid på innmeldt sak er 2-4 virkedager. Dersom det må sendes ut en montør kan dette ta noe lengre tid. Vi forstår at det er frustrerende å være uten internett, men kan forsikre deg om at saken din vil bli løst så fort som mulig. Vennlig hilsen Ingvild| HomeNet

Nyttig (0)

Leverer mye lavere hastighet enn avtalt.

Omtale av  Øystein

Leverer altfor lavt hastighet enn det som er avtalt i abonnementet. Vanskelig å få kontakt. Svarer sjelden på mail henvendelse. Har ikke lykkes enda med å få kontakt med abonnementsavdelingen. En gang ble jeg sett over til en saksbehandler som ikke var på jobb, så det ble mye musikk den dagen.

Svar fra HomeNet
04.11.2020 08:44

Hei! Dette var kjedelig å lese, da vi veldig ønsker å levere et bra produkt til deg. Vi håper at du gjerne prøver å ta kontakt med kundesenteret vårt igjen for å se om det er en måte vi kan fikse problemene du opplever. Tilgjenglig på tlf samtlige hverdager 08-21 / 38990100 Det samme gjelder vår abonnementsavdeling. Vennlig hilsen Roar | Homenet

Nyttig (1)

Tullefiber

Omtale av  Skullegåttforsignal

Leverer ikke opp til forventningene. Denne fiberen underpresterer og er dårligere for gaming enn coaxial-kablet Internett fra Telenor.

Svar fra HomeNet
03.11.2020 08:52

Hei, Leit å høre at du opplever dette. Ønsker gjerne at du kontakter oss på tlf. 38 99 01 00, slik at én av våre teknikere kan utføre et fullstendig feilsøk av din internettlinje. Vennlig hilsen Fredrik | HomeNet

Nyttig (2)

Elendig kvalitet og ustabilt nett

Omtale av  Magnus

Forfedelig ustabilt nett, og når det først "fungerer" - så varer det minimalt... Kundeservice er forøvrig også veldig labert - de ringer når de ser at nettet er koblet ut (dette fordi vi må re-sette ruter flere ganger om dagen), men ellers er de vanskelig å kommunisere med. Setter opp prisen på et ellers dårlig, dårlig linje uten å forøvrig forklare hvorfor. Betaler for 50 mb/s linje, ligger jevnt på 14 mb/s. Når vi ringer for å fikset dette, gir de ingen forklaring på hvorfor.

Svar fra HomeNet
26.10.2020 10:05

Hei Magnus, Jeg er ikke kjent med linjen din da jeg ikke har kundeinformasjon å finne deg med i våre systemer. Kobberlinjene er utsatt for flere feilkilder enn fiberteknologien og kan dermed være mer utsatt for problematikk. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe og oppfordrer deg til å kontakte vår teknisk avdeling for å ta en grundig sjekk av linjen og hastigheten som måles til ditt utstyr. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

STYR UNNA

Omtale av  Nathalie

Helt forferdelig fra start. Flyttet 2017 inn i en liten leilighet på 25kvm i Oslo og ble tilbudt av en selger per. telefon fra Homenet et godt tilbud. Takket ja til dette uten å vite hva som ville være i vente. Fra start: -Må installere linje i bygg og leilighet for dyr penge. De som skal installere kan komme mellom 08-16 mellom mandag og fredag. Ingen mulighet for avtale av tid. Ringer frustrert inn etter pålegg for bomtur da jeg ikke var hjemme første gang og utrykker hvor vanskelig det er forholde seg til. Spør damen på kundeservice om hvordan hun selv ville reagert på noe slik da jeg regnet med at hun også jobbet vanlig hverdag og ikke var hjemme. Damen bare lo av meg og da jeg sprakk i stemmen over frustrasjon lurte hun på om jeg var på vei til å grine. Jeg slang på røret. Ønsket ikke nett fra Homenet lenger etter dette. Tenk at en kundeservice skal få en i tårer og det skal sies at dette var frustrasjon over måten å bli møtt og bøter for hver bomtur jeg ikke fikk gjort noe med. Forsøkte si opp avtale men jeg var allerede bundet så ville tapt enda mer penger uansett. Da jeg ringte inn i forhold til ustabilt nett hadde jeg blitt møtt av kun varsel om ekstra kostnad da de med en gang antar jeg selv har ødelagt den leide ruteren. Nå som jeg endelig flytter og ønsket si opp avtale hadde jeg klagd på forslag fra selger den gang da jeg betalte for nett for en større familie i en større leilighet. Eget ansvar å sjekke opp dette, men syntes jo det er lite tillitvekkende at ikke leverandør kan komme et ærlig svar når man ringer og spør om den beste pakken for en person på en liten 1-roms. I tillegg skulle jeg til min store overraskelse ikke få slippe unna her heller. Når jeg ringer og ønsker si opp spør jeg også mannen på kundeservice om hva som må betales for å si opp. I og med at jeg ringte før månedslutt var det kun påfølgende måned som skulle betales, svarer mannen. Jeg ringte inn for å dobbeltsjekke dette og fikk et klart svar. Likevel har jeg nå fått regning for en resterende bindingstid som jeg ikke forstår jeg har takket ja til ved å endre nett til en mindre pakke tidligere i år. Ingen informasjon gitt annet enn sikkert en liten skrift jeg ikke finner noe som helst sted. Sa også på telefonen ved oppsigelse at jeg ville ringe og dobbeltsjekke nettopp dette for hvis ikke ville jeg jo bare tatt med nettet videre. Igjen får jeg bekreftet KUN PÅFØLGENDE MÅNED. Det er vært så mye tull med denne leverandøren at jeg ikke har ord. Det eneste virkelig positive med Homenet er at de har leid inn hyggelige folk til å installere nettet hos folk. Jeg husker jeg i 2017 fortalte om min opplevelse med Homenet og at om jeg kunne valgt ville jeg avsluttet det, men jeg var allerede låst og hadde allerede betalt for dette og nok bøter. Da ble jeg også meddelt at de kun var innleid men at han selv hadde fått høre dette gjentatte ganger av kunder han besøkte for Homenet.

Svar fra HomeNet
17.10.2020 09:04

Hei Nathalie Utrolig leit å se at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss. Jeg er ikke kjent med saken din da jeg ikke har nok kundeinformasjon å finne deg med hos oss, men dette er selvfølgelig ikke inntrykket vi ønsker at våre kunder skal få av oss. Vi ønsker å være best på kundeservice og våre kundebehandlere gjør sitt ytterste for å rådgi våre kunder ved alle type henvendelser. Vi har full forståelse for at ikke alle kan være hjemme under arbeidstid, dermed kan nytt oppdrag avtales dersom tidspunkt ikke skulle passe. Meget hyggelig å høre at underleverandør som ble benyttet til oppkobling av linjen var hyggelig, og at du hadde en positiv opplevelse ved installasjon. Vi håper vi får muligheten til å forbedre inntrykket du har av oss i fremtiden, slik at vi kan leve opp til forventninger som settes. Ønsker deg en riktig god helg. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (4)

Snakk om å behandle kundene som dritt.

Omtale av  Øyvind

Aldri igjen sier jeg bare. Vi var et kollektiv i Bergen. Nettet falt ut konstant og når det først var tilstede så var det så treigt at vi såvidt klarte å laste inn VG. Vi betalte 500 kr/mnd for en forferdelig pakkedeal. Når vi prøvde å si opp pga. leverandør ikke leverte det vi kunne forvente oss som kunder, så fikk vi bare beskjed om at vi var bundet til avtalen. Aldri igjen.

Svar fra HomeNet
13.10.2020 15:01

Hei Øyvind, Jeg har ikke tilgang til din kundeinformasjon her, men dersom du mener vi ikke kan levere det som er avtalt til din adresse ønsker vi gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via chat på homenet.no slik at vi får sett på dette. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener
Har ikke tilegnet profilen
HomeNet deltar ikke på Bytt.no

HomeNet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
HomeNet besvarer ikke omtaler

HomeNet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
HomeNet henter ikke inn tilbakemeldinger

HomeNet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR