Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Dårlig
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utstabilt og tregt nett

Omtale av  Martin

Har nå hatt Home Net en måneds tid, og mer ustabilt og dårlig fiber skal du lete lenge etter. - Lite kunnskapsrik kundeservice. Har møtt på EN som visste hva hen snakket om, andre er flinke til å drive med copy/paste fra hjemmesiden deres og andre fra steder på nett. Blir som å snakke med et menneske som oppfører seg som en chatrobot. - Klarer ikke å levere forventet hastighet Har målt over lang periode. De er ikke i nærheten av å levere det forventet hastighet. Kun hvis du kobler maskina rett i modemet, fjerner alle enheter fra nettverket og tester hastigheten mot deres egen server snuser du på forventet hastighet. Hadde 750 mbit bredbånd fra Telia før jeg bestilte 1000 mbit linja til Home Net. En periode hadde jeg begge deler. Gjorde da en test hvor jeg koblet til Telia i den trådløse routeren min, og de leverte 750+ mbit på hastighetstesten, og når jeg byttet om til Home Net klarte de å levere rundt 300-500 mbit. - Ustabilt nett. Nettet har vært nede fire ganger på en måned, og da snakker vi ikke utfall på noen få minutter. Hver gang er det flere timer. Virker ikke som de har noe overvåking eller kontroll på hva som foregår i nettet deres. Dersom et helt borettslag mister nettilgang, burde det ringe noen bjeller. Dersom du klager og de sier at de må sende en tekniker ut for å undersøke problemet, blir du truet med gebyr dersom de ikke finner noe feil. Det er ikke en sjanse jeg vil ta da nettet deres i utgangspunktet er elendig.

Svar fra HomeNet
15.06.2022 08:17

Hei, Martin! Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne deg i vår kundedatabase. Vi vil gjerne se på saken din ytterligere, men trenger at du tar kontakt med oss på e-post "[email protected]" slik at vi kan hjelpe deg videre. Mvh Frida | HomeNet

Nyttig (0)

M***aselskap!

Omtale av  Malin

Største m***aselskapet som finnes! Har ikke ord en gang! For guds skyld styr unna disse om du skal ha fibernett!

Svar fra HomeNet
15.06.2022 08:17

Hei Malin, Det er beklagelig at du føler dette om oss! Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne hva saken din går ut på, men vi vil veldig gjerne få dette ordnet opp. Ta gjerne kontakt med oss direkte på tlf 389 90 100 slik at våre kundebehandlere hjelper deg videre. Mvh Mohammed | HomeNet

Nyttig (1)

Verste kunde service

Omtale av  Zana L

U seriøse firma,jeg Bestillte internet hos dem,det gikk over 2 mnd ringte inn manga ganger uten å får det.tilslutt jeg bestemte meg på avbestille,da jeg avbestilte sa det koster meg ikke noe etter en uke sende di faktura på 2500 , holde dere une dem verste kunde service ikke stole på dem.

Svar fra HomeNet
09.06.2022 08:50

Hei Zana, Jeg har desverre ikke nok informasjon for å finne saken din her. Men om man avbestiller abonnemnetet etter angrefristen og før det har blitt levert så vil det tilkomme et annulleringsgebyr. Om du mener at du ikke skulle ha fått dette så kan du ta kontakt mes oss på tlf 389 90 100 eller via vår chat løsning for å forklare saken din. Mvh Mohammed | HomeNet

Nyttig (0)

Håpløst

Omtale av  Ak

Flyttet til ny leilighet og skulle få egen linje istedenfor å dele med huseier. I april kom boksen og tekniker. Nå er det juni og fremdeles har jeg ikke fått nett. Huseier deler nett med meg foreløpig og betaler for 1000mbps men når vi måler er det 49mbps. Savner Altibox..

Svar fra HomeNet
08.06.2022 08:55

Hei. Dersom du har spørsmål rundt leveransen/problemer med tjenesten er det fint om du kontakter oss direkte på telefon 38990100 eller på chat via vår hjemmeside så skal vi sjekke opp i dette. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet

Nyttig (0)

Bondefangeri kl. 20.30 på kvelden, uten hensyn til innvendinger

Omtale av  Vidar

Jeg bor på Lesja, og leier et bygg av Bane-Nor, det kom en melding fra kommunen om at HomeNet skulle bygge ut i dalen. Jeg ringte de for å undersøke. Like etter står en selger på døra mi på kvelden og ber om at jeg signerer på en avtale. Jeg sa at jeg ikke eide huset, men selgeren bare sa at det følger huset. Og oppførte seg sint og intimiderende. Dette var en utilbørlig kontraktsinngåelse under press. Jeg sa til selgeren at jeg kanskje skulle flytte før de kunne levere også. Da sa han bare det følger huset igjen, men jeg eier jo ikke huset. Nå er det høyst usikkert om de kommer til å levere, og jeg kommer jo ikke til å bo her heller. Så ringte jeg HomeNet, og de sa jeg måtte ut med 9000 kroner i kanselleringsgebyr, det er det jeg skulle betalt for hele bindingstiden så og si. De skal ikke levere før på senhøsten, om de leverer. De har jo alle rettigheter til å trekke seg, men ikke kunden, dette er svært ujevn rettighetsfordeling. Opplever dette som veldig urettferdig at de ikke lar meg ut av dette. Jeg ønsker å ta HomeNet til retten med denne saken. Og til Media. Da jeg opplever dette som bondefangeri, altså en overkjøring av meg og mine kundebehov. Jeg skal altså betale for noe de ikke kan levere, for ingen vil bo her, og de har heller ikke tillatelse fra Bane-Nor til å grave her. Så hvorfor skrev jeg under, fordi jeg opplevde et veldig sterkt press, og jeg fikk ikke benyttet angrefristen p.g.a. sykdom. Jeg mener HomeNet har et etisk problem, når de er villig til å "rane" folk på denne måten.

Svar fra HomeNet
09.06.2022 08:50

Hei Vidar, Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne deg i vår kundedatabase. Vi vil gjerne se på saken din ytterligere, men trenger at du tar kontakt med oss på e-post "[email protected]" slik at vi kan hjelpe deg videre. Mvh Mohammed | HomeNet

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hyggelig kundeservice

Omtale av  Elling

Tok det valget å bytte til homnet nå nylig. Fikk tilsendt en ruter av dem i posten, var litt usikker på hvordan jeg skulle koble til ruteren. Ringte kundeservice, ble bistått gjennom hele prosessen og alt ordnet seg! Veldig god kundeservice!

Svar fra HomeNet
03.06.2022 15:13

Hei Elling. Takk for koselig tilbakemelding. Håper du blir fornøyd som kunde hos oss. Dersom du lurer på noe er det bare å ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg med dette. Ønsker deg en fin kveld. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet

Nyttig (0)

Elendig

Omtale av  Katrine

Skiftet fra Telenor til Homenet. På oppkobling dagen kom vi ikke på nett. Nå seks dager etter er vi fremdeles ikke på nett. Eneste svaret vi får fra Homenet er at de er på saken. Får ingen svar på når de forventer at feilen skal være rettet. Hadde jeg visst dette i forkant hadde jeg aldri byttet og anbefaler heller ikke andre å bytte til dette selskapet. De som jobber på kundeservice gjør så godt de kan, men det hjelper ikke mye når de som skal rette feilen ikke får ordnet opp i den.

Svar fra HomeNet
09.06.2022 08:50

Hei Katrine, Dette høres ikke bra ut, vi beklager for at du har hatt den opplevelsen med oss! Vi vil gjerne se på saken din ytterligere for å se hva som har gått galt her. Men for å kunne få det til så trenger vi at du kontakter oss på e-post "[email protected]". Mvh Mohammed | HomeNet

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener
Har ikke tilegnet profilen
HomeNet deltar ikke på Bytt.no

HomeNet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
HomeNet besvarer ikke omtaler

HomeNet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
HomeNet henter ikke inn tilbakemeldinger

HomeNet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR